וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזמינים חבילות מחו"ל? יש לנו בשורה לא טובה עבורכם

21.8.2024 / 6:48

המדינה נערכת לביטול הפטור בהזמנות עד 75 דולר: המכס מבקש מהיבואנים להעביר מידע על פעילותם והשלכות הביטול של הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כחלק מהכנה לתקציב 2025

סיור במרכז מיון דואר ישראל בנושא חידוש דרכונים/צילום: דוברות הכנסת

"כחלק מהיערכותנו לאפשרות לביטול או שינוי הפטור ממע"מ ביבוא אישי, אנחנו מתכוונים לזמן ישיבה כדי להבין את המשמעויות התפעוליות מבחינת החברות העוסקות בתחום", כך נכתב השבוע בפנייה של הנהלת המכס לאיגוד לשכות המסחר.

בפנייה, שתוכנה הגיע לידינו, מתבקשות היבואניות למסור פרטים על פעילות החברה, מי מנהל אותה ואת פרטי הקשר. המכתב מעיד על רצינות הכוונות של המכס לביטול מיידי של הפטור, כחלק מצעדי תקציב 2025. ההחלטה בנושא עדיין לא התקבלה, אבל היא נבחנת ברצינות, וזאת גם ההמלצה של הדרג המקצועי.

נכון להיום, הפטור על חבילות ביבוא אישי עומד על 75 דולר. אלא שבפועל, בזכות טריקים שונים, אובדן ההכנסות גבוה יותר ונאמד ב־1.5 מיליארד שקל בשנה.

חבילה מאתר אסוס. אינסטגרם, צילום מסך
חבילה מ-asos. ההחלטה בנושא עדיין לא התקבלה, אבל היא נבחנת ברצינות/צילום מסך, אינסטגרם

הפטור ממע"מ על יבוא הונהג לראשונה ב־2011, כחלק מהמאבק ביוקר המחיה. אלא שמאז, מרבית מדינות אירופה צמצמו את הפטור או ביטלו אותו לחלוטין בגלל היעדר האקטיביות שלו. עד כה, כל שרי האוצר חששו לקבל החלטה על ביטול הפטור.

אפילו שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, הידוע כמי שאינו חושש מקבלת החלטות, נמנע מביטול פטור זה. העמדה של איגוד לשכות המסחר בראשות שחר תורג'מן היא שיש לבטל את הפטור, שכן הוא פוגע בצורה לא הוגנת בסוחרים המקומיים, המשלמים מע"מ בגובה 17%.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שחר תורג'מן, נשיא איגוד לשכות המסחר. עופר חגייב,
תורג'מן. עמדת היבואנים היא שהפטור פוגע בסוחרים המקומיים ויש לבטלו/עופר חגייב

מנכ"ל האוצר שלומי הייזלר הכין לאחרונה תוכנית לקיצוצים אפשריים, זאת על רקע חוסר המעש הממשלתי סביב גיבוש התקציב. הכוונה שעומדת מאחורי "תכנית ההתכנסות", הגם אם לא נראה שהיא עומדת לצאת לפועל, טובה סך הכל, ובאה לקצץ כ-25 מיליארד שקלים, שהם 1.25% מהתוצר.

היא כוללת, בין היתר, איחוד של מדרגות המס, כך שבעלי הכנסות נמוכות ישלמו מס גבוה יותר, הקפאת נקודות הזיכוי, ביטול הפטור ממע"מ על יבוא בסך 75 דולר, הטלת מע"מ על לינות תיירים, הקפאת הצמדת קצבאות הביטוח הלאומי, הקפאה של הצמדת השכר הממוצע ושכר המינימום והקפאה של מדרגות המס על מקרקעין. צעד נוסף הוא השוואת סכום קצבאות הילדים, כך שילד שישי ושביעי לא יקבלו סכום גבוה יותר מהילדים האחרים, וגם ביטול המשרדים המיותרים, קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה.

התכנית הזאת נחשבת "קלה" לעומת תכניות אגרסיביות של הטלת מיסים, מכיוון שאינה מטילה גזירות על הציבור, אלא מונעת ממנו הטבות כספיות, באמצעות שורת ה"הקפאות" הללו. מעבר ל"עזים" שהוכנסו פנימה, כמו מע"מ על תיירות שנבעט החוצה כבר משני התקציבים הקודמים, שגם למי שחיבר אותה ברור שהן נכנסו כדי לצאת, ספק אם יבוטלו משרדים מיותרים, יוקפאו העלאות השכר במגזר הציבורי וקצבאות האברכים. בחלומות הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully