וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הרווחים החריגים: מנכ"לית אל על זומנה לשימוע במשרד הכלכלה

עודכן לאחרונה: 21.8.2024 / 14:06

אל על הציגה בדוח האחרון זינוק בהכנסות וברווחים, שר הכלכלה ניר ברקת זימן את מנכ"לית החברה לשימוע בשל העלאת מחירים במלחמה וכן את ארקיע וישראייר; לפי גורמים המעורים בפרטים בארקיע סירבו לבחון הורדת מחירים ואילו באל על הביעו נכונות לשקול זאת

קויק: טיסה עם ילדים/littletravelers.family, טיקטוק

מנכ"לית חברת אל על, דינה בן-טל גננסיה, הגיעה היום לשימוע אצל שר הכלכלה ניר ברקת, אשר זימן אותה בשל הרווחים החריגים של החברה.

בן-טל גננסיה זומנה בשל עליות המחירים הקיצוניות במלחמה, כאשר לפי הדוחות האחרונים רשמה אל על הכנסות של 839.1 מיליון דולר, זינוק של 33% לעומת הרבעון המקביל ב-2023, לפני המלחמה. הרווח הנקי זינק פי 2.5 ל-1474 מיליון דולר.

בנוסף אליה זומנו גם מנכ"לי ארקיע וישראייר, לשיחות בירור נפרדות. ארקיע נכחו בשימוע היום בבוקר ומסרו את עמדתם לפיה לא יהיה שינוי במחירים לטובת הצרכן. ישראייר יופיעו בשימוע היום אחרי הצהריים. גורם מעורה בפרטים אמר כי במהלך השימוע אל על מנכ"לית אל על הביעה נכונות לשקול הורדת מחירים.

הזימון לפגישת הבירור נערך על פי החוק שעבר ביוני האחרון, כאשר לפי הצעת החוק של ח"כ דוד ביטן, ניתן יהיה להטיל קנס בגובה של 5% ממחזור המכירות (לא יותר מ-10 מיליון שקל) על עסק שהוכח שניצל לרעה את המלחמה והעלה מחירים.

אם אכן ייעשה הדבר יהיה זה שימוש ראשון בחוק, כאשר שר הכלכלה צריך לקבוע כי מדובר בעסקים העו מחיר באופן חריג ומשמעותי והם מפעילים השפעה בלתי הוגנת על הצרכנים.

מטוס של חברת אל על בשדה התעופה בן גוריון. 2018. רויטרס, עיבוד תמונה
מטוס של חברת אל על בשדה התעופה בן גוריון. 2018/עיבוד תמונה, רויטרס

חברת אלעל, שפעם היתה "הכי בבית בעולם" והיום היא מונופול תעופה אימתני ולא מוכרז, פרסמה בימים האחרונים את הדו"חות הרבעוניים שלה, עם מספרים פנומנליים. הרווח הנקי שלה זינק ב-150% מהרבעון המקביל בשנה שעברה, ועומד על 147 מיליון דולר, כשההכנסות הסתכמו ב-839 מיליון דולר, צמיחה של 33% מאשתקד. התפוסה בטיסות עומדת על 92%, עם עליה של 17% בתמורה שגבתה מהנוסעים על כל ק"מ שטסו.

אל על היא היחידה שטסה לארה"ב ולונדון, ומחירי הכרטיסים ליעדים המאוד רווחיים האלה, זינקו באופן מבהיל. כרטיס רגיל לניו יורק יכול להגיע ל-3,000 דולר ולכ-9,000 דולר בביזנס. השליטה המוחלטת כמעט של החברה, זולגת לתחום המטענים, שגם מחיר הטסתם עלה בחדות, כשאין היצע של חברות זרות. הכנסותיה ממטען הכפילו את עצמן, מ-27 מיליון דולר, ל-56 מליון דולר.

למרות שברבעון הקודם נרשמה חזרה חלקית של חברות זרות לארץ, בטיסות לארה"ב, החזיקה אל על במונופול, עם 88%, וגם בטיסות למזרח הרחוק, עם 69.3%, לאחר שחברות התעופה הישראליות האחרות, ארקיע וישראיר, לא מחזיקות במטוסים רחבי גוף שטסים בקווים ארוכים. בטיסות לאירופה, עם תחרות רבה יותר, היה לאל על נתח שוק של 40%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully