וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הגירעון: סמוטריץ' מגדיל את התקציב ל-2024 במיליארדים

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 7:32

זוהי הפעם הראשונה אי פעם שבה מסגרת התקציב נפתחת פעמיים במהלך השנה, למרות זאת טוען שר האוצר כי הדבר לא יגדיל את הגירעון, שכבר משתולל: "בניגוד לנהי ולתחזיות הקודרות בתקשורת, כלכלת ישראל חזקה. אנו נוהגים באחריות כלכלית ונמשיך לנהוג כך עד הניצחון"

סמוטריץ': "לו היתה התיישבות יהודית בגוש קטיף, הטבח לא היה קורה"/כנס קטיף לאחריות לאומית

תקציב המדינה ייפתח בפעם השנייה ב-2024, וזאת תהיה הפעם הראשונה אי פעם שבה תקציב המדינה נפתח פעמיים במהלך השנה.

אתמול בלילה הודיע שר האוצר כי הממשלה תאשר היום את הצעתו של סמוטריץ' לחוקק תוספת תקציבית של כ-3 מיליארד שקל לטובת מימון המשך הפינוי של תושבי הצפון וכן תוספת של 200 מיליון שקל לתוכנית לפיצוי חיילי המילואים (בנוסף ל-9 מיליארד שהוקצו מלכתחילה) - ובכך למעשה לפתוח את תקציב המדינה לשנת 2024, בפעם השנייה השנה.

לפי הודעת השר הגדלת ההוצאה נעשית ללא הגדלת יעד הגירעון. אך במצב הפינויים ממומנים באמצעות קיצוצים של כספים קואליציוניים, ולא מיוצר כסף חדש - הגדלת מסגרת התקציב משמעותה הגדלת הגירעון.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ בכנס קטיף לאחריות לאומית ה-10 " שערי עזה" .. קרדיט תמונות: יוסי זליגר, אתר רשמי
סמוטריץ'. "עד הניצחון"/אתר רשמי, קרדיט תמונות: יוסי זליגר

מטרת המהלך של שר האוצר היא להימנע מקיצוץ הכספים הקואליציוניים ומצעדי התאמה כמו העלאת מיסים, אף כי גורמי המקצוע הצהירו מספר פעמים כי אלה צעדים נדרשים.

כזכור, הממונה על התקציבים באוצר, יואב גרדוס, הזהיר את סמוטריץ' בשבוע שעבר מפתיחת מסגרת תקציב השנה הנוכחית, וקרא לממן את המשך הפינויים באמצעות קיצוצים ממקומות אחרים. לדבריו, הדבר עלול "לשדר חוסר אחריות פיסקאלית לשווקים" ולפגוע "באמונם בממשלה".

לפי הודעתו של שר האוצר, פתיחת התקציב תכלול תוספת תקציבית למימון המשך השהייה של תושבי הצפון במלונות, הפינוי העצמי, תשלום חלף אבטלה ומענקי חזרה לעבודה למפונים - בעלות כוללת של 2.7 מיליארד שקל. בנוסף, יכלל גם מימון בשווי 200 מיליון שקל להרחבת תוכנית הפיצויים לחיילי המילואים, וכן שיריון מקור תקציבי לפיצויים נוספים לנפגעי טבח 7 באוקטובר.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
בני נוער מפונים מהעוטף מתארחים במלון מעלה החמישה. משרד הרווחה, אתר רשמי
מפונים במלונות. עשרות אלפים עדיין במלונות/אתר רשמי, משרד הרווחה

סמוטריץ' המשיך לטעון שכללכת ישראל חזקה, גם לאחר הורדות הדירוג על ידי החברות הבינלאומיות והצפי כי הדירוג ימשיך לרדת, ואזהרותיהם של בכירים רבים אשר קוראים לצעדי קיצוצים אחראיים. יש לציין כי הורדות הדירוג התרחשו לא רק בגלל המלחמה אלא בגלל המענה הגרוע של הממשלה לצד הכלכלי, ואי הצגת תוכנית ארוכת טווח או ביצוע קיצוצים משמעותיים שיאפשרו לעמוד במסגרת.

תחת זאת הגירעון ממשיך לעלות בקצב מהיר ומדאיג: הוא עמד בחודש שעבר על 8.1% - מהגבוהים שנרשמו אי פעם, כאשר תקרת הגירעון שנקבעה בתקציב עומדת על 6.6% תמ"ג.

השר מסר אמש בעניין פתיחת התקציב כי "אנחנו עושים זאת באחריות תקציבית עליונה. בניגוד לנהי ולתחזיות הקודרות בתקשורת, כלכלת ישראל חזקה והמדדים מצביעים על כך, ובשל גידול בהכנסות החקיקה הנוכחית אינה מגדילה את הגירעון השנתי הצפוי, העומד עדיין על 6.6%. אנחנו נוהגים באחריות כלכלית ונמשיך לנהוג כך ולדאוג שכל אזרחי ישראל יקבלו את המעטפת הכלכלית והביטחונית המקסימלית עד הניצחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully