וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' תוקף את הנגיד: "טעה בגדול בהחלטתו שלא להוריד את הריבית"

עודכן לאחרונה: 30.8.2024 / 7:57

שר האוצר המשיך להגן על מדיניותו הכלכלית: "אם לא הייתי עושה עבודה טובה המדינה היתה בוערת. בסך הכל לא שומעים רעש לא מהעסקים ולא מהמפונים"; עוד על החלטת הנגיד שלא להוריד את הריבית: "מה שנוצר עכשיו זה הכי גרוע - סטגפלציה שזה שילוב של אינפלציה והאטה"

סמוטריץ' תוקף את נגיד בנק ישראל אמיר ירון/מעריב

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הצהיר אתמול (ה') כי תקציב המדינה לשנת 2025 יוגש כהצעה חד-שנתית ויעבור את כל שלבי האישור עד לסוף השנה הנוכחית. הדברים נאמרו במהלך פגישה עם נציגי נשיאות המגזר העסקי, שבה דנו בתכניות לעידוד העסקים והמשק במסגרת התקציב הקרוב.

במהלך הפגישה, סמוטריץ' לא חסך בביקורת כלפי נגיד בנק ישראל, וטען כי הוא שגה בהחלטתו שלא להוריד את הריבית או לפחות לסמן כיוון להורדה עתידית. "אני בפעם הראשונה אומר כאן פומבית, הנגיד טעה בגדול בהחלטתו אתמול", אמר שר האוצר.

סמוטריץ' הוסיף עוד כי "על בסיס הנתונים שהנגיד עצמו מתאר הוא היה צריך להגיע להחלטה שונה לחלוטין. מה שנוצר עכשיו זה הכי גרוע - סטגפלציה שזה שילוב של אינפלציה והאטה. דווקא בגלל שאנחנו בהאטה היה צריך להוריד את הריבית או לסמן שהולך ולהניע את השוה שנוצר עכשיו זה הכי גרוע - סטגפלציה שזה שילוב של אינפלציה והאטהק".

סמוטריץ' תוקף את נגיד בנק ישראל. מעריב
במפגש עם נציגי המגזר העסקי. "דווקא בגלל שאנחנו בהאטה היה צריך להוריד את הריבית"/מעריב

לפי גורמים שנכחו בפגישה, סמוטריץ' הביע אופטימיות לגבי המצב הכלכלי והעריך כי הממשלה תעמוד ביעד הגירעון של 6.6% לשנה הנוכחית. השר הציב לוח זמנים צפוף לאישור התקציב: אישור בממשלה באוקטובר, בכנסת בנובמבר, ואישור סופי ב-31 בדצמבר.

השר התייחס למצב הכלכלי של ישראל בצל המלחמה והוסיף כי "אני בונה אמון האמון לא בנוי על הבטחות אלא על מעשים. הוכחתי בתקציב המקורי ובתקציבים המתוקנים את מתן המענה למשק
ואם לא הייתי עושה עבודה טובה המדינה היתה בוערת. בסך הכל לא שומעים רעש לא מהעסקים ולא מהמפונים. אולי יש ביקורת ויש טענות אבל המדיניות הכלכלית שמוביל בתמיכה בכלכלה ובחברה היא טובה ונכונה בסך הכל".

השר הדגיש את עמידותה של הכלכלה הישראלית למרות המלחמה המתמשכת, ואת המדיניות המרחיבה שהוביל מאז תחילת הלחימה. "מדינת ישראל נמצאת במלחמה כמעט שנה וכלכלתה חזקה ועוצמתית. המדיניות המרחיבה עליה הכרזתי בראשית המלחמה מוכיחה את עצמה בנחישות וביכולת העמידה של החברה הישראלית, "אמר סמוטריץ'.

עוד הוסיף כי "תקציב המדינה הקרוב ימשיך את המדיניות הנכונה והאחראית שלנו ובע"ה נמשיך לשמור על כלכלת ישראל חזקה, יציבה ועוצמתית".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
דר' רון תומר כנס התאחדות התעשיינים של ישראל.

19 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
תומר. "למנוע הידרדרות במשק"/ראובן קסטרו

נציגי המגזר העסקי לעומתו נשמעו פחות נלהבים והדגישו את הצורך באחריות פיסקלית ובהקצאה יעילה של משאבי המדינה. "עלינו להתמודד עם אי הוודאות, למנוע הידרדרות במשק וליצור התנאים לצמיחה. התקציב השנתי אשר יוגש חייב לשקף אחריות פיסקלית ולהבטיח הקצאה יעילה של המשאבים המוגבלים של המדינה מול האתגרים המשמעותיים העומדים בפנינו", אמרו יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, ונשיא נשיאות המגזר העסקי, ד"ר רון תומר.

הפגישה נערכה על רקע ההכנות לתקציב 2025, כאשר המשק הישראלי מתמודד עם אתגרי המלחמה המתמשכת ותוצאותיה הכלכליות. סמוטריץ' הבטיח כי התקציב הקרוב "ימשיך את המדיניות הנכונה והאחראית" תוך שמירה על כלכלה "חזקה, יציבה ועוצמתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully