וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הודיעה על שביתה מחר

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 19:28

לקראת הצהרת יו"ר ההסתדרות וכינוס בכירי המשק בערב, בכיר בשוק מבהיר כי על מנת לצאת להשבתה יש צורך ברוח גבית מהציבור: "אין היום לאף אחד את הפריבילגיה לשבת בבית"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע על שביתה במשק מחר. "לא אסבול את ההפקרה": כך אמר כעת (א') יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בהכריזו על שביתה כללית במשק, שתחל מחר (ב') בשעה 6:00 בבוקר. בשעה 8:00 בבוקר ייסגר נמל התעופה בן-גוריון. הרשימה המלאה, כמו גם רשימת המוסדות שיוחרגו מן השביתה, תפורסם בהמשך.

"סיימתי עכשיו פגישה עם נציגי משפחות החטופים. הייתה זו פגישה טעונה וקשה", אמר יו"ר ההסתדרות בהצהרה משותפת עם נציגי משפחות החטופים, איתם נועד היום בבית ההסתדרות בתל אביב, "עד כה גיליתי המון אחריות, וזה לא היה פשוט. אולם אני מרגיש שאי אפשר לעמוד מנגד. אי אפשר לעמוד מול זעקות ילדינו שנרצחים במנהרות בעזה, זה בלתי מתקבל על הדעת. אנחנו נמצאים בסחרור ולא מפסיקים לקבל שקי גופות. רק שביתה תזעזע, ולכן החלטתי שהחל ממחר בשש בבוקר המשק הישראלי כולו ישבות".

יו"ר ההסתדרות פנה לגופים נוספים במשק לחבור למהלך. "אני יוצא מכאן בקריאה לכל הארגונים להצטרף לשביתה ולזעוק את זעקת ארצנו האהובה, ההרוגים, העקורים והחטופים", אמר.

לדברי יו"ר ההסתדרות, "יש להגיע לעסקה, זה הדבר הכי חשוב". הוא ציין כי הוא שוחח עם גורמים שונים במערכת הביטחון ואחרים, והבין כי העסקה אינה מתקדמת בשל שיקולים פוליטיים.

עוד אמר יו"ר ההסתדרות בהצהרתו: "יש להפסיק את השיסוי שיש בין חלקי החברה. אנחנו כבר לא עם אחד, ולפיכך חייבים להחזיר את מדינת ישראל לשגרה הגיונית".

"אין היום לאף אחד את הפריבילגיה לשבת בבית", אמר אחד מראשי המגזר העסקי לוואלה. "כולם צריכים לצאת להפגין היום. הציבור חייב להבין שגם פורום העסקים וגם ההסתדרות חייבים מומנטום מהרחוב כדי להשבית את המשק.

"אם תצא מאסה גדולה לרחובות, תהיה לגיטימציה לעשות את זה. מידת הלחץ היא זו שתקבע את המהלכים הבאים במשק ובממשלה וככל שהוא יהיה גדול יותר, אפשר יהיה להניע מהלכים".

משפחות החטופים בכיכר בקריאה לעסקה עכשיו 31 באוגוסט 2024. פאולינה פטימר, אתר רשמי
משפחות החטופים בכיכר בקריאה לעסקה עכשיו 31 באוגוסט 2024/אתר רשמי, פאולינה פטימר

במקביל צפויה הלילה הודעה וכינוס חירום מטעם קבוצת ארגונים משמעותיים - פורום העסקים הכולל את החברות הגדולות במשק המעסיקות את רוב העובדים במגזר הפרטי, כאשר לצדן מטה ההייטק, פורום האלופים, ראשי ערים, מנהלי בתי חולים וכן נציגי משפחות החטופים.

החל מהבוקר מופעל לחץ על היו"ר, ארנון בר-דוד, להשבית את המשק בשל סוגיית החטופים ומותם בשבי. גורמים בהסתדרות אמרו בעבר לוואלה, שאם יצאו לשביתה, זה יהיה רק בסוגיית החטופים ולא על כל רקע אחר.

לפי הודעת המטה, "המנהיגות הלאומית הפקירה את החטופים וזה הוא זמן של המנהיגות החברתית, הכלכלית והמקומית להתייצב לימין משפחות החטופים, לימין הציבור ולימין ערך הסולידריות והערבות ההדדית"

מטה משפחות החטופים "קורא לראשי המשק, להסתדרות ולשלטון המקומי להשבית מחר את המשק והמדינה להפעלת לחץ על הקבינט ורה''מ להפסיק את ההפקרה, להציל את החטופים החיים, ולהחזיר את 101 החטופים בעסקה - החיים לשיקום, והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם".

חולדאי: "צאו לרחובות"

ראש העיר תל אביב רון חולדאי הודיע על השבתה מחר. לפי חולדאי, "עדן, כרמל, הרש, אורי, אלמוג ואלכס היו צריכים להיות עכשיו בבית. בחיים. ‏ממשלת ישראל הפקירה אותם, אבל מדינת ישראל היא אנחנו. ‏לאות הזדהות עם החטופים ומשפחותיהם, עיריית תל אביב-יפו מצטרפת לשביתה.

"‏מחר, החל משעות הבוקר ועד לצהריים לא תהיה קבלת קהל ונאפשר לכל העובדות והעובדים לצאת ולתמוך במאבק המשפחות. ‏צאו לרחובות".

ראש העיר הוד השרון אמיר כוכבי הודיע כי עיריית הוד השרון תסיים עבודתה ב 15:00 לאפשר לעובדות ולעובדים להגיע לתמוך במשפחות החטופים. עוד אמר כי "‏אשתתף בכנס החירום של פורום ראשי המשק בתקווה לראות שם את חיים ביבס ושאר ראשי הרשויות כדי שנקבל החלטה על השבתה מלאה. ‏ביבס - אין זמן אחר. ‏ארנון - הכדור האחד שדיברת עליו, תיכף פג תוקפו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

שורה של בתי עסק, מסעדות, רשויות מקומיות ומשרדים כבר הודיעו על השבתה החל מהשעה 18:00 בערב היום, במחאה על חידלון הממשלה בהחזרת החטופים, ועל מנת לעודד את הציבור לקחת חלק במחאות בנושא.

בין היתר ברשימה המתעדכנת מופיעים כרגע שרונה מרקט, בתי העסק ברשת R2M של רותי ברודו - דליקטסן ובייקרי, המזנון של אייל שני ועוד מסעדות רבות.

בנוסף לכך רשת בתי הקולנוע לב במקביל הודיעה כי בתי הקולנוע ייסגרו החל מהשעה 17:00 "מתוך הזדהות ותמיכה במשפחות החטופים ובמאבקן". גם תיאטרון הקאמרי הודיע כי הוא מבטל את כל ההצגות שתוכננו להערב, כמו גם תיאטרון הבימה ותיאטרון צוותא וכן סינמטק תל אביב.

בין הרשויות שהודיעו על השבתה נמצאת גבעתיים שלא תקיים קבלת קהל מחר: "עיריית גבעתיים תשבות מחר, לא תהיה קבלת קהל ועשרות עובדים עם ייצוג של תלמידי תיכון, ייצאו למטה החטופים. אם יוחלט על השבתה בחינוך גם, נעדכן. אני קורא לחבריי ראשי הערים להצטרף. יש להחזיר את החטופים מיידית.הקונספציה שלפיה לחץ צבאי מחזיר חטופים חיים קרסה, ואין מקום לעוד הסברים", כתב ראש העיר רן קוניק.

כך גם במועצה האזורית גזר: "המועצה תשבות מחר, לא תהיה קבלת קהל ועשרות עובדים ייצאו למטה החטופים להביע הזדהות עם הסבל של המשפחות. המחיר של אי השבת החטופים גבוה מידי עבורנו כאומה. זה אובדן ערכים מוחלט. זו לא המדינה שגדלנו בה ובה אנו מגדלים את ילדינו. אין לנו זכות שלא לחנך לערכים ולא לעמוד איתן על חיי אדם וערכם. אני קוראת לחבריי ראשי הערים והמועצות להצטרף", כתבה ראשת המועצה רותם ידלין.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, הודיע גם הוא כי מהשעה 15:00 היום תצטרף העירייה לשביתה, על מנת לאפשר לעובדים להצטרף להפגנות.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד בקריאה לראש הממשלה לעצור את הטירוף. דוברות ההסתדרות,
בר דוד. פגישות בנושא השבתת המשק/דוברות ההסתדרות

מוקדם יותר היום הודיע פורום העסקים, הכולל את ראשי החברות הבכירות המעסיקות את רוב העובדים בשוק הפרטי. הפורום על הצטרפות למחאת מטה החטופים ועל כינוס חירום אשר יוביל להחלטות. "פורום העסקים של ישראל, המורכב מ-200 מראשי המשק, מצטרף למחאת מטה החטופים וקורא לכל הציבור שלא להישאר אדיש לנוכח אובדן החיים היום-יומי והפקרת החטופים למותם, כאשר על פי מערכת הביטחון כולה ניתן היה להציל אותם".

עוד נמסר מהפורום כי "במקביל לכאוס הביטחוני, כאוס כלכלי ללא תקציב מדינה הגיוני, שביתה במערכת החינוך וקריסת השירות הציבורי. הערב יתקיים כינוס חירום של הפורום יחד עם מטות, ארגונים וגופים אחרים ונעדכן את הציבור בהחלטות".

פורום העסקים כולל כ-200 אנשי עסקים ובעלי החברות הגדולות במשק, המעסיקות את רוב השכירים בשוק הפרטי. בין היתר כולל את ויזל מנכ"ל קבוצת פוקס, ליאורה עופר בעלת השליטה במליסרון, צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה, דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים, חיים גבריאלי יו"ר תנובה, ליאור רביב מנכ"ל ישרוטל, חי גאליס מנכ"ל ביג, אייל חנקין מנכ"ל קבוצת עזריאלי, חנן פרידמן מנכ"ל בנק לאומי, דויד פתאל בעלים ומייסד רשת מלונות פתאל ואבי לוי מנכ"ל דיסקונט.

הראל ויזל מנכל ובעלים קבוצת פוקס. דימה טליאנסקי,
ויזל. כינוס חירום של פורום העסקים/דימה טליאנסקי

מערך הבריאות במטה משפחות החטופים קרא לכלל צוותי הבריאות בישראל להצטרף הערב לקריאת המשפחות ולהגיע להפגנה נגד הפקרת החטופים "לא רק כאזרחים, אלא כמי שאמונים על הצלת חיים", כתבו.

פרופ' חגי לוין, ראש מערך הבריאות במטה משפחות החטופים והנעדרים, אמר: "כאנשי בריאות אשר נשבעו לעשות הכל כדי להציל חיים, איננו יכולים להישאר אדישים. החטופים ומשפחותיהם זקוקים לעזרתנו עכשיו. ההתייצבות היא דרך להביע את מחויבותנו לחיים ולכבוד האדם, ולהפוך את מחויבותנו למעשים בשטח."

אברי גלעד יאיר שרקי כנאפה. קשת 12, צילום מסך
אברי ושרקי במקום המירוץ למיליון/צילום מסך, קשת 12

גם ערוצי הטלוויזיה משנים את הלוח המתוכנן שלהם. ברשת 13 לא ישודר הערב פרק של "האח הגדול", אלא מהדורה מורחבת. בקשת 12 נדחה שידור פרק של "המירוץ למיליון", ובמקומה תשודר מהדורה מורחבת ואחריה "אברי ושרקי". ובכאן 11 לא ישודרו הערב פרקים של השעשועון "המרדף" והתוכנית הקומית "סיפורים מהכורסה".

במקום זאת ישודר בערוץ הערב הפרק השני בסדרה התיעודית "שבויים", שהושקה במוצאי שבת ומציגה מסע לאורך חמישה עשורים, אל אירועי עבר שבהם נשבו ונחטפו ישראלים - חיילים ואזרחים - על ידי ארגוני טרור ואל תהליך המו"מ והעסקאות לשחרורם. שאר הפרקים ישודרו גם הם מדי ערב בימים הבאים במקום לוח השידורים שתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully