וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "המבקר חוטא לתפקידו, אולי הוא חושש מביבי"

5.9.2024 / 6:50

ח"כ מיקי לוי אומר כי "מבקר המדינה מתחמק מהכנת דו"ח מקוצר על מחדלי המלחמה ולכן אני לא יכול לכנס את הוועדה ולדרוש הקמת ועדת חקירה ממלכתית, טרקתי את הדלת במשרדו בעצבים"; על תקציב המדינה: "סמוטריץ' והממשלה עבריינים לפי חוק"

בווידאו: מיקי לוי לפורום קהלת: האסון הזה בגללכם/ערוץ הכנסת

"שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וממשלת נתניהו הם עבריינים כי לפי החוק היה צריך להגיש את תקציב 2025 לשולחן הממשלה עד ה-18 לאוגוסט אבל זה לא קרה. כשסמוטריץ' ראה לאן נושבות הרוחות מכיוון חברות דירוג האשראי הוא הזדרז להציג משהו", אומר ח"כ מיקי לוי (יש עתיד).

ח"כ לוי המשמש כיום יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ובעבר סגן שר האוצר הוא מוסיף: "אין ספק שחברות הדירוג היו מורידות את הדירוג בלי תקציב וזה יהיה אסון. שר האוצר מסכן את עתידה הכלכלי של ישראל ואת עתיד הנכדים והנינים. הוא הציג תקציב בלי רפורמות ובלי בשורות".

לוי ממשיך ואומר כי "זה תקציב בעזרת השם. אם סמוטריץ' לא יישמע לאנשי המקצוע באוצר המשבר יילך ויחריף. כלכלת בעזרת השם זה נהדר אבל זה לא מספיק. חייבים צעדים כלכליים יותר עמוקים. ברגע שתהיה ביקורת של מבקר המדינה מיד אכנס את הוועדה לדיון בתקציב".

ח"כ לוי הוסיף: "זה טירוף שמתרצים כל צרה 'בגלל המלחמה'. העברנו לליכוד את השלטון לפני המלחמה עם יתרת זכות בתקציב של 10 מיליארד שקל. הם הגדילו את הגרעון בגלל התנהלות כלכלית גרועה וקלקלו הכול. אני קורא להם - 'תתעוררו'".

"הציון של סמוטריץ' בתום שתי שנות כהונה הוא נכשל. הוא לא נשמע להצעות אנשי המקצוע במשרד שהם בעלי ניסיון והם מודאגים. כסגן שר אוצר לשעבר אני יכול לומר לכך שהם חלק משומרי הסף ואני שמח שהם לא נכנעים".

ח"כ מיקי לוי. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ח"כ מיקי לוי/דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה משמיע ביקורת כנגד מבקר המדינה מתניהו אנגלמן על שאינו מכין מידית דו"ח ביקורת מקוצר על המלחמה ומחדלי ודורש להכין את הדו"ח על התנהלות הצבא בלבד: "לו המבקר היה שומע בקולי הוא לא היה נקלע למלחמה המיותרת עם שופטי בית המשפט העליון בנושא הביקורת על הצבא. בית המשפט משך את השטיח מתחת לרגלי המבקר".

לוי אומר כי "מצד שני ביקשתי מהמבקר כבר פעמיים להגיש עוד היום דוח ביניים בנושא המלחמה אבל הוא גורר רגליים. המבקר מתבקש להכין דוח מקוצר של 20-25 עמודים. הוא כבר קיבל הרבה מידע, קיבל חומרים ושוחח עם אזרחים וקצינים".

"הרי לאנגלמן שבנו שנפצע קשה במלחמה מבין יותר טוב מכל אדם אחר את עומק המחדל. המלצתי לו להגיש לי דו"ח ראשוני שיאפשר לי בהמשך על סמך הנתונים להמליץ בוועדה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית כי נתניהו פוחד. אבל המבקר פוחד כנראה ולכן הוא מתחמק".

מה המבקר טען בפניך?

"הוא טען שצריך לעשות דוח ביקורת מעמיק ומבוקר. אני מצדי הסברתי שלעם ישראל אין זמן. בגלל עומק המחדל אי אפשר להגיש דוח רק בעוד שנתיים. בוועדה אין לי את הרוב הנדרש להקמת ועדת חקירה בגלל הנציגים בקואליציה".

"אבל לו הייתי מקבל דו"ח ביניים מהמבקר הייתי יוזם את ההצעה להקמת ועדת החקירה. אני לא חושב שמישהו מהקואליציה היה מעז להתנגד בהצבעה. אני בטוח שכל חברי הכנסת יצביעו בעד".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן בועידת תל אביב "עתיד ישראל", אוניברסיטת תל אביב, 19 ביוני 2024. ניב אהרונסון
אנגלמן. "אני דורש שהוא ימלא את חובתו המקצועית להגיש לי דוח מקוצר על סמך החומרים שהגיעו אליו. יש לו אין ספור עדויות של אזרחים שנפגעו"/ניב אהרונסון

מדוע מבקר המדינה מתחמק?

"אני לא רוצה לדבר בגנות אנגלמן אבל ייתכן שהוא מתחמק כי הוא מפחד מביבי. אם הוא לא מכין דו"ח ביניים הוא חוטא בתפקידו. אני דורש שהוא ימלא את חובתו המקצועית להגיש לי דוח מקוצר על סמך החומרים שהגיעו אליו. יש לו אין ספור עדויות של אזרחים שנפגעו".

"המבקר מבין מצוין את הדרך הלקויה שהממשלה טיפלה במפונים לבתי המלון והמצב עדיין לא השתנה. ניסיתי לקבל ממנו הסברים והוא טען שהוא עסוק מעל לראש. כבר שלחתי אליו ארבעה מכתבים והייתי במשרדו פעמיים. בפעם האחרונה טרקתי את הדלת בעצבים. אבל אני עדיין לא מרים ידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully