וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היכו שוב ושוב": שדדו 150 אלף דולר באמצעות מצ'טה וטובלרון ענק

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 13:28

פעולה ראשונה בחוקי חילוט נגד פשע שנעשה בקריפטו: בית המשפט חילט את כספו של אזרח סקוטי אשר היה מעורב בשוד ביטקוין ביזארי באמצעות מצ'טה וטובלרון גדול

מטבעות דיגיטליים/pexels

לפני מספר שנים בסקוטלנד, פושעים פרצו לביתו של אזרח סקוטי שבבעלותו ביטקוין ושדדו אותו ואת אשתו עם איומי מאצ'טה וטובלרון גדול. בימים האחרונים, קבע בית המשפט המקומי כי הכספים שנשדדו יוחרמו.

הרשויות בסקוטנלד השתמשו השבוע - לראשונה בפשע קריפטו - בחוקי חילוט רכוש כנגד ג'ון רוס רני, שהורשע במעורבות בשוד אלים שבו נאלץ הקורבן להעביר ביטקוין תחת איום בנשק, בסכום של כ-110,000 פאונד.

הרשויות עקבו אחר נתיב הכספים של השודדים, והצליחו לאתר את הביטקוין שנגנב במהלך השוד הביתי שהתרחש ב-2020.

התובעים תפסו והמירו 23.5 ביטקוין למזומן מהשוד, ששווים עמד אז על כ-144,000 דולר - כ-10% מהשווי הנוכחי שלהם בשל העלייה התלולה בביטקוין בשנים האחרונות. ואולם בעת השוד המטבע הדיגיטלי נסחר סביב שווי של כ-5,400 דולר למטבע אחד.

המקרה, שנחשף לראשונה רק בשנה שעברה תוייג בתקשורת המקומית כ"השוד הראשון בסקוטלנד שכלל מעקב אחר מטבעות דיגיטליים גנובים", על פי דבריו של הבלש קרייג פוטר מיחידת חקירות הסייבר של משטרת סקוטלנד שהיה מעורב בתהליך.

ג'ון רוס רוני. צילום מסך, צילום מסך
ג'ון רוס רני. הכחיש שלקח חלק בשוד ואמר כי קרוב משפחה "מפחיד" אילץ אותו להפקיד את המטבעות/צילום מסך, צילום מסך

הגבר התעורר וגילה אדם עומד ליד מיטתו עם מצ'טה

כפי שנודע לבית המשפט המקומי בשנה שעברה, שלושה גברים פרצו לבית בעיירה בשם בלנטייר, הממוקמת דרומית-מזרחית לעיר בשם גלסגו, הנמצאת בחלק הדרומי של סקוטלנד. אחד מהשודדים, היכה שוב ושוב את אשתו של הנשדד באמצעות טובלרון גדול ואף אחז בה והשליך אותה לחדר השינה.

הקורבן המרכזי, ששמו לא צוין בפרסומים בתקשורת המקומית, העיד כי התעורר וראה לפניו אדם שעומד ליד מיטתו עם מצ'טה, רגע לפני שנאלץ להעביר אליו את מטבעות הביטקוין.

מטבעות הביטקוין הגנובים נתפסו אצל ג'ון רוס רני, שהורשע בהחזקתם בנובמבר האחרון. התובעים כינו את רני כ"המוח" מאחורי הפשיטה. רני מכחיש שלקח חלק בפשע, ואמר שקרוב משפחה "מפחיד" אילץ אותו להפקיד את הביטקוין בחשבון אצל חלפן.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
טובלרון. Martin Ruetschi, AP
טובלרון. האשה הוכתה שוב ושוב/AP, Martin Ruetschi

האיום הגובר של הפשעים הפיזיים

ואולם דבריו של רני לא שכנעו את שופט בית המשפט העליון של אדינבורו, לורד סקוט, שאמר כי רני אחז ב"תפקיד מרכזי" בגניבה וגזר עליו 150 שעות עבודות שירות וצו פיקוח של שישה חודשים כחלק מהרשעתו.

"הועלו מספר תהיות לגבי הקושי להעמיד לדין פשעים הקשורים למטבעות דיגיטליים כאשר מדובר בהליכים משפטיים, בהתחשב באנונימיות ובמהירות בה מטבעות דיגיטליים יכולים להחליף ידיים", הוסיף הבלש קרייג פוטר.

מקרה זה ממחיש דפוס כללי של אלימות גוברת הקשורה לגניבה פיזית של מטבעות דיגיטליים. ככל שהתחום הופך למפותח יותר יחד עם עליית ערכם של מטבעות שונים, הפיתוי עבור פושעים המוכנים לנקוט באמצעים קיצוניים, עולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully