וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 60 שנה: מפעל פרי הגליל נסגר

5.9.2024 / 14:06

מפעל פרי הגליל בחצור הגלילית סגר אתמול את שעריו לאחר למעלה מ-60 שנות פעילות, כאשר שארית עובדיו קיבלו מכתבי פיטורים. הסגירה התבצעה, בין היתר, בעקבות הפחתת מכסים על ייבוא מוצרי חקלאות קפואים מחו"ל

עובדי "פרי הגליל" שובתים: "אוי למדינה שנותנת למפעל בצפון להיסגר במלחמה"/אלי אשכנזי

מפעל פרי הגליל בחצור הגלילית סגר אתמול (רביעי) את שעריו לאחר למעלה מ-60 שנות פעילות, כאשר שארית עובדיו קיבלו מכתבי פיטורים. הסגירה התבצעה, בין היתר, בעקבות הפחתת מכסים על ייבוא מוצרי חקלאות קפואים מחו"ל.

המפעל הוקם בשנות ה-60 והיווה חלק מתוכנית ממשלתית לעידוד תעסוקה בצפון הארץ. במהלך השנים, המפעל נהפך למקום עבודה חשוב עבור תושבי האזור, במיוחד ביישובים בגליל. בנוסף, הוא תמך בענף החקלאות, בכך שרכש תוצרת חקלאית מחקלאים מקומיים.

המפעל הצטמצם בהדרגה לאורך השנים, וקיבל סיוע ממשלתי במספר הזדמנויות במטרה למנוע את סגירתו. בינואר השנה הודיעה ההנהלה על כוונה לסגור את קו ייצור הירקות הקפואים, על רקע הפחתת המכסים, ובמאי התקבלה ההחלטה לסגור את המפעל באופן סופי. בתחילת השנה המפעל, שהיה בעבר מעסיק מרכזי באזור הגליל העליון, העסיק כ-120 עובדים, אך בשבועות האחרונים נותרו בו רק 25 עובדים.

עובדי מפעל פרי הגליל מחוץ למפעל הבוקר, ינואר 2015. סוכנות ג'יני, עיבוד תמונה
מפעל פרי הגליל. בשבועות האחרונים נותרו בו 25 עובדים בלבד/עיבוד תמונה, סוכנות ג'יני

ביולי האחרון בעלי המפעל עוד הכחישו את הסגירה צפויה, לאחר סבבי פיטורים וקיצוצים.

יונה פרטוק, יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות, אמר אז כי "בעלי המפעל אמרו שיש עוד מספיק עבודה עם תפוחי האדמה ואין כוונה לסגור את שערי המפעל בקרוב". עם זאת הוסיף כי הוא צופה רעות: "אני מריח מרחוק את הריח השרוף. אני מעריך שה'קרוב' הזה יקרה ביולי אוגוסט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully