וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם האוצר איבד את הצפון: התוכנית לשיקום לא תיכלל בתקציב המדינה

10.9.2024 / 11:59

פרסום ראשון: התוכנית לשיקום הצפון לא תיכלל בתקציב המדינה, מאחר שהיא עדיין לא גובשה. באגף התקציבים מנסים למצוא דרך לצאת מהפלונטר - מהן האפשרויות שלהם?

מטח גדול לכיוון קריית שמונה והסביבה/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פרסום ראשון: התוכנית לשיקום הצפון לא תיכלל בתקציב המדינה, כך נודע לוואלה. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', מסמן את סוף אוקטובר, מיד אחרי החגים, כתאריך היעד לאישור התקציב בממשלה, ולא בתחילת אוקטובר כפי שנאמר במסיבת העיתונאים, זאת למרות שלטענת גורמים בקואליציה אין התכנות פוליטית לאישורו בנוסח הנוכחי.

ראשי האגפים באוצר שהונחו להאיץ את העבודה עליו, גם אם בשל הזמן הקצר שנותר עד אז, ומתקצר עוד יותר בגלל ימי החג וחול המועד, אינם כוללים בו את התוכנית לשיקום הצפון, שתוקצבה בהחלטת הממשלה ב-6.5 מיליארד שקל, על פני השנים הקרובות.

אתמול, בתום סיור בבנק ישראל, התכנסו מנכ"לי משרדי הממשלה לדיון על תוכנית "תנופה לצפון", בהובלת מנכ"ל משרד רוה"מ יוסי שלי. בדיון, בו הציג פרויקטור הצפון, האלוף במיל' אליעזר צ'ייני מרום, את עקרונותיה, ופירט את שלבי היישום בין המשרדים השונים. במהלך הישיבה עלו הטונים, ומנכ"ל רוה"מ, שזועם על כך שצ'ייני עובד בצמוד למנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ, אותו הדיר מהובלת התוכנית בתחילת הדרך, גער בו לעיני המשתתפים, כשמרום פירט את העקרונות שמובילים אותו בעבודה עליה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. נגה מלסה, לע״מ,
במצב הנוכחי התקציב לא יעבור. סמוטריץ'/נגה מלסה, לע״מ

בכאן 11 פורסמו חלק מהעקרונות שהציג מרום, המעלים תהיה על האופן שבו תופס הפרויקטור את המשימה שהוטלה עליו ועל סיכויי הצלחתה של התוכנית כולה. מצד אחד נכתב שם, ש"הרשויות המקומיות והקהילות הן המקור להגדרת הצרכים", ומהצד השני, "יעשה מאמץ לתת מענה למרבית הצרכים של האוכלוסייה, וזאת מתוך הבנה שלא כולם יהיו מרוצים". וגם, "לא כל האוכלוסייה תחזור", ו"לא ממציאים את הגלגל - המטה ישאף לפעול במסגרת תהליכים ונהלי עבודה מתאימים".

לפי החלטת הממשלה מסוף מאי, התוכנית לשיקום הצפון היתה אמורה להגיע לאישור הממשלה תוך 90 יום. בינתיים עברו כבר 100 ימים מאז, ונכון לכרגע, היא נמצאת בשלבי גיבוש מתקדמים, אבל עדיין נותרה עבודה רבה כדי להשלים אותה. מתוך 3.5 מיליארד השקלים שהוקצבו לה באופן מיידי, עברו עד כה רק כ- 450 מיליון שקלים, ממשרד החינוך ומשרד הפנים. השאר עדיין תקוע בצנרת.

באגף התקציבים באוצר מנסים למצוא דרכים יצירתיות לפתור את הפלונטר. הבהילות להעביר את התקציב והספק אם תכנית "תנופה לצפון" תהיה מוכנה עד לאישורו. האפשרויות שעלו הן הקצאת "קופסא תקציבית" לתוכנית לשיקום הצפון לשנת 2025, עד לגיבוש התוכנית הסופית והמפורטת, או הקצאת מסגרת תקציבית לתכנית, שתמולא בתוכן בהמשך.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
אליעזר צ'ייני מרום, זירת פגיעת טיל במגרש כדורגל, מג'דל שמס, 28 ביולי 2024. אלי אשכנזי
עדיין בשלבי גיבוש. אליעזר צ'ייני מרום מבקר במגרש הכדורגל במג'דל שמס/אלי אשכנזי

ראשי הרשויות מתנגדים לחלופות המוצעות, מחשש שאם התוכנית לא תגובש ותוכנס לתוך התקציב כמקשה אחת, היא תתמסמס שוב. הם דורשים שתתבצע עבודה מסביב לשעון כדי להגיש את התוכנית המלאה בזמן, בדיוק כמו זו של מנהלת "תקומה" שנכנסה לבסיס התקציב, והוקצו לה 19 מיליארד שקלים סה"כ ולא יסכימו בשום אופן לקבל גרירת רגליים ומשיכת זמן מצד הממשלה.

מלשכת השר לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully