וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילי המילואים נדרשים להחזיר כסף למדינה, הבאות בתור - האלמנות

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 13:15

לפי החוק הקיים עצמאים מקבלים החזר בהתאם להכנסות, עצמאים שהתגייסו למילואים וספגו בשל כך ירידה בהכנסות מקבלים כעת דרישות להחזרת חלק מהסכום: "מתריעים כבר חודשים שיש לשנות את החוק, מי יבוא ככה למילואים?"

הרמטכ״ל פגש לוחמי מילואים בגבול לבנון אנחנו מכינים מתקפה בצפון/דובר צה"ל

חיילי מילואים עצמאים שעזבו את העסק הפרטי והתייצבו להגן על המדינה מקבלים כעת דרישה להחזרת חוב של החזר תגמול המילואים שקיבלו עבור החודשים אוקטובר עד דצמבר, כך מתריע ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס. לפי גינדי, הבאות בתור לקבל דרישות חוב יהיו אלמנות מלחמה שהבעל שהקריב חייו היה עצמאי.

הסיבה היא החוק במדינה, אשר קובע מתן תגמול לחיילי מילואים בהתאם להכנסות. לדוגמה עצמאי שמרוויח סכום של 10,000 שקל בחודש קיבל תגמול מילואים בהתאם להכנסה של 10,000 שקל. ואולם עצמאים שהיו במילואים בשלושת החודשים האחרונים של 2023 - אוקטובר עד דצמבר - רשמו לעתים קרובות ירידה משמעותית בהכנסות העסק.

כך למשל, אם בסוף השנה ירד ממוצע ההכנסות ל-7,500 שקל בחודש, הם יידרשו להחזיר את הפער הזה עבור כל חודש מילואים.

גיוס מילואים 7 באוקטובר 2024. אייל מרגולין, פלאש 90
"עד המלחמה צורת התחשיב הזו כמעט ולא פגעה בחיילי המילואים כי בממוצע הם שירתו שבועיים בשנה"/פלאש 90, אייל מרגולין

ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, אומר כי "זהו סיפור כואב שחייבים לטפל בו. עד המלחמה צורת התחשיב הזו כמעט ולא פגעה בחיילי המילואים כי בממוצע הם שירתו שבועיים בשנה, אבל במלחמה רבים התגייסו לחודשים וההכנסות שלהם נפגעו בהתאם. ב-2024 זה יחריף, כי יש כאלה ששירתו גם יותר מ-3 חודשים במילואים".

גינדי אומר כי הוא התריע פעמים רבות מול שרים ובכירים, כולל מול שר האוצר סמוטריץ', כי יש לתקן את החוק על מנת לשמר את זכויות חיילי המילואים העצמאים.

לדבריו, "החל מנובמבר 2023 התרעתי בפני שר האוצר ובפני שר העבודה והרווחה (הממונה על ביטוח לאומי), ובפני המוסד לביטוח לאומי, מספר פעמים ובאופן אישי פרונטלי עם השרים. כמובן שהם אמרו לי שזה חמור מאוד והם יטפלו".

גינדי מסביר כי "שר האוצר טוען, ובמקרה הזה הוא צודק, שזה לא בתחום אחריותו, ומנגד טוענים בביטוח לאומי שהם תלויים באוצר ולכן המילואימניקים נפלו בין הכסאות. בשורה התחתונה זה לא קרה, וכעת מתחיל להתממש מה שחששנו: חיילי המילואים העצמאים שחירפו את נפשם למען המדינה, החלו לקבל דרישת חוב של החזר תגמולי המילואים שהם קיבלו בעבור החודשים - אוקטובר עד דצמבר 2023 . בקרוב יקבלו זאת גם האלמנות!".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
רו"ח ירון גינדי בריאיון לליאת רון בוואלה פתרנו על נקודות הזיכוי למס להורים לילדים עד גיל 3. 
3.4.24. אולפן וואלה, מערכת וואלה
גינדי. "אל"מ במיל. עשה 10 חודשי שירות במלחמה ונדרש להחזיר כעת 40 אלף שקל. מי יבוא למילואים ככה?"/מערכת וואלה, אולפן וואלה

גינדי אף אומר כי כתב הצעת חוק שתמנע את המצב והעביר אותה לבכירים אלה: "הזכרתי להם והפצרתי בהם, והם אמרו שזה חשוב מאוד ושחייבים לטפל בזה ושאני צודק במאה אחוז וכלום לא עזר".

הוא מספר על מקרה של קצין בכיר שהגיע אליו: "אלוף משנה במילואים עשה 10 חודשי שירות במלחמה ונדרש להחזיר כעת 40 אלף שקל רק עבור אוקטובר עד דצמבר. מי יבוא למילואים בעתיד?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully