וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת ההחזרים: "אני ועוד אלפי מילואימניקים נפסיד עוד כסף"

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 12:53

בעקבות הסערה הוגשה הצעת חוק שתבטל את דרישת ההחזר מחיילי המילואים העצמאים שהכנסתם ירדה: "טוב יעשה שר האוצר אם יתערב כבר עכשיו"; מילואימניק עצמאי: "ביד אחת גורמים לי לירידה בהכנסות וביד השנייה דורשים החזר בגלל אותה ירידה"

הרמטכ״ל פגש לוחמי מילואים בגבול לבנון אנחנו מכינים מתקפה בצפון/דובר צה"ל

הדרישה שקיבלו חיילי מילואים עצמאים שעזבו את העסק הפרטי כדי להילחם, להחזיר את תגמולי מילואים שקיבלו על החודשים אוקטובר עד דצמבר, עוררה סערה. בעקבות הפרסום עוד ועוד תגובות הגיעו אלינו והתפרסמו ברשתות החברתיות, ביניהן זו של יהונתן גוטליב, שמשרת במילואים לסירוגין במהלך השנה האחרונה.

"אני ועוד אלפי מילואימניקים עצמאים נפסיד עוד כסף בגלל המילואים", כתב ברשת X. "התמזל מזלי ואת העסק שלי פתחתי קצת יותר מחודש לפני המלחמה. כתבתי תוכן וגם עשיתי סושיאל לכל מיני לקוחות שאתם בטח מכירים. העסק התחיל הכי טוב שיש. הייתי מבסוט מהעבודה ומבסוט מהכסף. ב-7 באוקטובר אני מתגייס.

"אני בתותחנים, יורה פגזים. הסברתי ללקוחות שלא אהיה זמין עד להודעה חדשה כי אני במילואים. גיליתי שחלקם המשיכו הלאה, והבנתי אותם. שורה תחתונה - ירדתי בהכנסות. הביטוח הלאומי שילמו לי על ימי המילואים לפי ההכנסה שהערכתי, כשפתחתי שם תיק. בחודשים שלא הייתי במילואים מתחילת המלחמה, הכנסתי פחות כסף בגלל המילואים.

"הגיע הזמן להגיש דו"ח 2023. התברר שכל מי שירד בהכנסות יצטרך להחזיר סכום ניכר מהתשלום שקיבל על המילואים. אני לא מסכן ולא צריך כסף. אני רק רוצה לקבל את מה שמגיע לי. ללא ספק ההכנסה שלי נפגעה בגלל המילואים. הסתדרתי ברוך ה' ואין לי תלונות.

"אבל אין שום היגיון, שביד אחת המדינה 'תגרום' לי לירידה בהכנסות, וביד השנייה תדרוש ממני להשיב חלק משכר המילואים בנימוק לירידה בהכנסות. המדינה צריכה לתקן את זה ולא להכניס את המילואימניקים, שעזבו הכל ובאו להילחם ולהגן על המדינה. ספגנו המון, בטח התחום העסקי. אל תקשו עלינו עם ריבית והצמדה".

הצעת החוק שהוגשה הבוקר

העברת האחריות למחדל בין משרד האוצר למשרד הרווחה, האחראי על הביטוח הלאומי, לא מסייע למצב ולכן אין מנוס אלא לתקן את העוול האבסורדי הזה עכשיו, לפני שיגיע לאלמנות צה"ל, שעלולות לקבל גם הן דרישת חוב מרשות המיסים, כי הבעל ששכלו היה עצמאי והמחזורים שלו ירדו.

ח"כ יצחק קרויזר, יו"ר סיעת עוצמה יהודית, הגיש הבוקר את הצעת החוק שכתב נשיא לשכת יועצי המס, ירון גינדי. "הצעת החוק של גינדי מציעה מנגנון טיפש ופשוט: מילואימניק מקבל מענק מילואים ובזה זה נגמר. אף אחד לא מקזז מהסכום שקיבל, לא עורך השוואות ולא דורש החזרים. העניין הוא פשוט לא להפעיל את המנגנון האוטומטי שרץ במערכת.

"אם רוה"מ מחליט שמשרת המילואים עומד בראש סדר העדיפויות, כך יהיה. אני בטוח שאף אחד לא עשה את זה מתוך כוונה רעה, כי גם פקידי האוצר משרתים במילואים ומבינים היטב במה זה כרוך. אני מתכוון לזרז את הטיפול בחוק ומקווה שהצעת החוק הזאת תהפוך לממשלתית ותאושר במהירות. טוב יעשה שר האוצר אם יתערב כבר עכשיו לביטול העוול הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חיילי מילואים ברמת הגולן. איל מרגולין, פלאש 90
"ספגנו המון, בטח התחום העסקי. אל תקשו עלינו"/פלאש 90, איל מרגולין

ח"כ תא"ל במיל' שרון ניר מ"ישראל ביתנו", יזמה דיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון עם מספר חברי כנסת נוספים, ביניהם אלעזר שטרן, ראש אכ"א לשעבר, ח"כ גדעון סער ומאיר כהן, בעקבות הפרסום בוואלה.

"חיילי מילואים עצמאיים, שמקריבים את פרנסתם ואת יציבותם הכלכלית, נדרשים להחזיר את הפיצוי שקיבלו בשל ירידה בהכנסות - היא בלתי מתקבלת על הדעת. זוהי פגיעה חמורה בזכויותיהם, העלולה לפגוע במוטיבציה של אנשי המילואים העצמאיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully