וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השנה? אל תצפו מהיושבים סביב שולחן הממשלה לחשבון נפש או חרטה

1.10.2024 / 7:11

מה עם חינוך חינם לגילאי אפס עד שלוש? מה על המאבק ביוקר המחיה? לשרים בממשלה תהיה תשובה מוכנה: מלחמה. זה באמת תירוץ נהדר כדי לא לעשות שום דבר. ניר קיפניס "הניר-גן" בטור מיוחד לתכנית וואלה פתרנו

בווידאו: ניר קפניס הניר-גן בטור מיוחד לתכנית וואלה פתרנו עם חשבון הנפש האישי והלאומי לשנה החדשה/צילום: אולפן וואלה

הימים הם ימי סליחות בואכה הימים הנוראים, סוף הקיץ פינת חגי תשרי, זמן שבו אנו, לפחות על פי האמונה, נכתבים ונחתמים לשנה הבאה.

חשבון נפש הוא יאה לא רק לאדם מאמין וכשמתקרב יום השנה לטבח שמחת תורה, נפגשים חשבון הנפש האישי והלאומי. או במגבלות הפינה הזאת: חשבון הנפש פוגש את החשבון.

אבל - אל תצפו מהיושבים סביב שולחן הממשלה לחשבון נפש או לחרטה.

מה עם חינוך חינם לגילאי אפס עד שלוש? או - מה על המאבק ביוקר המחיה? להם בממשלה תהיה תשובה מוכנה: מלחמה. תירוץ נהדר כדי לא לעשות דבר. אתם יודעים מה? הם צודקים: צריך לתעדף את הוצאות המלחמה. ובכן, אלה כבר נאמדות ב-250 מיליארד שקל לפחות. סכום אדיר ולא סופי, שלא מאפשר גם מענקים לחיילי מילואים וגם דמי אי-גיוס לאברכים. גם רווחה ובריאות וגם השקעות עתק בהתנחלויות. גם תמיכה בהשכלה גבוהה וגם מימון לימודי קודש ללא ליבה. גם ג'ובים למקורבים וגם שיקום של יישובים - והרשימה עוד ארוכה.

תאמרו שהממשלה נבחרה כחוק וזכותה לקבוע סדר עדיפויות - ואני אהיה הראשון להסכים, אבל רק תגידו את האמת, למה להסתתר מאחורי שקרים? תציינו שממשלה נדרשת תמיד לממן "גם וגם" - זה נכון כמובן, אבל לזה נדרש שפע, עודף בקופה, אתם יודעים מתי זה היה לאחרונה? ובכן בדיוק לפני שנתיים, כשההכנסות מההייטק פוצצו את הקופה. רק שאז דיברו על ממשלה שנשענת על רוב של "תומכי טרור" ויצאו להפגין במחאה על פיגועי יחידים. ובאמת, הממשלה התחלפה והנה התוצאה.

כן חברים, מהשרים לא תשמעו את האמת, הם נדבקים לכיסאות. זה אולי לא הוגן, אבל זה מה זה משתלם... לכן ברוח הימים האלה נאחל להם שנה טובה, שנה שבה יעמידו את עצמם מחדש לבחירה - ואם רק נבחר בצורה הגיונית, אולי אפילו הם ימצאו עבודה אמיתית... שנה טובה!

seperator

רוצים לראות עוד פרקים ותכניות של וואלה+? הורידו ללא עלות את אפליקציית וואלה + לטלוויזיה החכמה שלכם, ותוכלו ליהנות מעוד המון תכנים מעניינים ומגוונים.

ערוץ וואלה+ משודר גם בסלקום TV, פרטנר, יס + וסטינג TV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully