וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכמה אנשים בתל אביב יש יותר מ-100 מיליון דולר?

17.9.2024 / 15:36

דו"ח חדש אשר סוקר את הערים שבהם מתגוררים הכי הרבה מולטי-מיליונרים דירג את תל אביב במקום ה-41, עם 82 תושבים המחזיקים יותר מ-100 מיליון דולר. במקום הראשון - ניו יורק

צפו: כך נראית האחוזה היוקרתית בנווה צדק/צילום גלעד פורת, סותבי'ס ישראל נדל"ן

בתל אביב יש 82 מולטי מיליונרים המחזיקים ב-100 מיליון דולר ומעלה, כך לפי דוח חדש של חברת Henley & Partners, אשר דירגה את 50 הערים שבהן יש את המספר הגבוה ביותר של המולטי מיליונרים. תל אביב מדורגת במקום ה-41 ברשימה של 50 הערים המובילות.

בסך הכל מצא הדו"ח כי בעולם חיים כ-29,350 איש אשר מחזיקים בנכסים נזילים הניתנים להשקעה בהיקף של 100 מיליון דולר או יותר, כאשר המועדון היוקרתי צמח בכ-54% בעשור האחרון.

המדינות שרשמו את הגידול הגבוה ביותר בכמות המולטי-מיליונרים הן סין וארה"ב, אשר חוו צמיחה גדולה, בעוד באירופה המספרים לא גדלו באופן דומה.

עלייתה של סין הייתה הדרמטית ביותר, כאשר אוכלוסיית המיליונרים המולטי-מיליונרים שלה גדלה ב-108% ב-10 השנים האחרונות - יותר אפילו מאשר בארה"ב, שרשמה גידול של 81% באותה תקופה. לעומת זאת, הצמיחה של מולטי-מיליונרים באירופה היתה פחותה וגדלה רק ב-26% בעשור האחרון.

שכונת צמרת מגדלי יו ומגדלי אקירוב, תל אביב. מרכז הנדל"ן, צילום מסך
תל אביב. במקום ה-41 ברשימה/צילום מסך, מרכז הנדל"ן

ארה"ב מחזיקה בשלושת המקומות הראשונים ברשימה - העיר ניו יורק ראשונה עם 744 מולטי-מיליונרים תושבים, ואחריה אזור המפרץ (הכולל את סן פרנסיסקו ועמק הסיליקון) עם 675, ולוס אנג'לס עם 496 תושבים עשירים במיוחד. ערים אלה לא רק שמרו על מעמדן המוביל בעולם בעשור האחרון, אלא צפויות לראות צמיחה משמעותית של מעל 50% באוכלוסיותיהן העשירות במיוחד במהלך 10 השנים הבאות, כך לפי הדו"ח.

הדירוג מראה כי ערים אסיאתיות עולות במהירות בסולם הדרגות של עשירי העל, עם ארבע ערים בעשירייה הראשונה - בייג'ין ממוקמת במקום ה-5 בעולם עם 347 מולטי-מיליונרים, בעוד סינגפור אחריה במקום ה-6 עם 336. שנגחאי נמצאת במקום ה-7 עם 322 מולטי-מיליונרים והונג קונג מדורגת במקום ה-8, עם 320 תושבים אולטרה-עשירים.

ייצוגה של אירופה נמוך יותר - לונדון, שנחשבה בעבר לבירה הפיננסית של העולם ולמוקד עולמי של עושר, מדורגת כיום רק במקום הרביעי עם 370 תושבים סופר-עשירים. לונדון היא גם העיר היחידה בבריטניה שנכנסה לטופ 50.

פריז תופסת את המקום העשירי במדד הערים העשירות האחרון עם 286 תושבים אולטרה-עשירים. ניס היא העיר הצרפתית היחידה בטופ 50 עם 95 מולטי-מיליונרים שקוראים לה בית.

לפי הדוח, במבט קדימה לשנת 2040, כמה ערים באסיה ובמזרח התיכון צפויות לצמיחה מואצת, כאשר האנז'ו, שנזן, טאיפיי, דובאי ואבו דאבי צפויות לראות גידול של יותר מ-150% בקהילות המולטי-מיליונרים שלהן. גם ריאד בערב הסעודית ובנגלורו בהודו צפויות שתיהן ליהנות מצמיחה של יותר מ-150% באוכלוסיית העשירים המופלגים עד 2040.

לעומת זאת, כמה מהבירות המבוססות בעולם - שיקגו, מוסקבה, ציריך ומדריד - צפויות לחוות צמיחה איטית של פחות מ-50%.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דירה ניו יורק. ShutterStock
ניו יורק. ראשונה עם 744 תושבים שמחזיקים ביותר מ-100 מיליון דולר/ShutterStock

ראש מחלקת המחקר של New World Wealth אנדרו אמוילס, מציין כי יותר מ-60% מהמיליונרים הם יזמים ומייסדי חברות, מה שהופך אותם לחשובים במיוחד כשמדובר ביצירת עושר. "לעסקים שהוקמו על ידם יש השפעה חיובית משמעותית על מעמד הביניים מכיוון שהם יוצרים מספר רב של משרות בשכר טוב במדינת הבסיס שלהם. ראוי גם לציין שרוב החברות ברשימת פורצ'ן 500, S&P 500, CAC 40, FTSE 100 וניקיי 225 הוקמו על ידי אנשים שהפכו למולטי-מיליונרים".

ד"ר יורג סטפן, מנכ"ל חברת Henley & Partners, מציין כי כמעט שני שלישים מ-50 הערים המובילות עבור מולטי-מיליונרים ממוקמות במדינות המציעות תוכניות המאפשרות השקעות ומעבר של כספים. "ריכוז זה מדבר רבות על הקשרים ההדדיים של עושר עולמי ועל הפיתוי של תכנון מגורים ואזרחות אסטרטגיים. בעידן של חוסר ודאות חסר תקדים, החשיבות של בניית פורטפוליו אסטרטגי של היתרי שהייה ואזרחויות נוספות מעולם לא הייתה ברורה יותר עבור מולטי-מיליונרים".

  • עוד באותו נושא:
  • עשירים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully