וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משכנתאות, הלוואות ועמלות: מתווה הסיוע לנפגעי המלחמה הוארך עד סוף השנה

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 11:06

המתווה חל על מפונים, פצועים, חיילי מילואים, משתתפי המסיבות ובני משפחה של הרוגים וחטופים. נכון לסוף אוגוסט נדחו במצטבר כ-460 אלף הלוואות, בסכום כולל של כ-9 מיליארד שקל; המתווה הוגבל לעסקים שהם במרחק של עד 7 ק"מ מרצועת עזה ולא 30 ק"מ כפי שהיה עד כה

נגיד בנק ישראל אמיר ירון בוועידת מעריב/מעריב

בנק ישראל מודיע על הארכת מתווה ההקלות לנפגעי המלחמה לסוגיהם בשלושה חודשים נוספים.

הארכת תקופת המתווה בשלושה חודשים נוספים (עד ה- 31.12.2024), בכפוף להחרגות ושינויים שונים.

כך לדוגמה, בהתייחס לתושבי הדרום יצתמצמו ההקלות הניתנות במסגרת המתווה ויינתנו לאוכלוסייה המתגוררת או בעלת עסק הממוקם בטווח של עד 7 ק"מ מרצועת עזה, במקום עד 30 ק"מ מהרצועה במתווה עד כה.

שאר קבוצות האוכלוסייה במעגל הראשון נשארו ללא שינוי - תושבי הצפון שפונו מביתם; חשבונות חטופים ונעדרים ובעלי קרבה ראשונה להרוגי המלחמה, חטופים או נעדרים; חיילי מילואים; חיילי מילואים שאושפזו לתקופה של 7 ימים לפחות בשל פציעה שנגרמה מהמלחמה; נפגעי מסיבת נובה, פסיידק ומידברן. אין שינוי גם לגבי אופן תחולת המתווה על קבוצות האוכלוסייה במעגל השני.

שוטרים בזירת נפילה, קריית ביאליק, 22 בספטמבר 2024. ללא, פלאש 90
שוטרים בזירת נפילה, קריית ביאליק, 22 בספטמבר 2024/פלאש 90, ללא

דחיית תשלומי הלוואות ומשכנתאות

בכל הנוגע לתשלומי הלוואות ומשכנתאות התקופה להגשת הבקשות לדחיית הלוואות במסגרת המתווה, תוארך בשלושה חודשים נוספים עד לסוף שנת 2024.

עם זאת, תקופת דחיית התשלומים המצטברת המקסימלית במסגרת המתווה תהיה 9 חודשים לכל הלוואה. לקוחות שדחו את התשלומים לתקופה של 9 חודשים ועדיין מתקשים מבחינה כספית לעמוד בתשלומי ההלוואה, יפנו לבנק בו מתנהל חשבונם בבקשה לבחינת הקלות. כל מקרה ייבחן לגופו על ידי הבנק ברגישות המתאימה.

לאוכלוסיות הבאות תתאפשר דחיית תשלומי הלוואות ומשכנתאות לתקופה של עד 12 חודשים במצטבר:

אוכלוסייה שמתגוררת או בעלת עסק באחד מהיישובים בצפון אשר פונו על ידי גורם רשמי נכון לתאריך 7.11.23 ואוכלוסייה שמתגוררת באחד מהיישובים בצפון אשר התקבלה החלטת ממשלה לפנות את היישוב אך טרם פונה בפועל, בהתאם לרשימה המופיעה באתר בנק ישראל.

חיילי מילואים הנמצאים בשירות מילואים פעיל בתקופת המתווה המעודכן, קרי בין התאריכים 1.10.24-31.12.24.

פטור מתשלום מרבית העמלות המשמשות לניהול השוטף של חשבון העו"ש ולפטור מריבית על יתרת חובה בחשבון עו"ש - הקלות אלו יוארכו במסגרת המתווה בשלושה חודשים נוספים לאוכלוסיית המעגל הראשון, בדומה לתנאי המתווה המקוריים אשר מפורסמים באתר האינטרנט של בנק ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
חיילי מילואים בצפון. מיכאל גלעדי, פלאש 90
חיילי מילואים בצפון/פלאש 90, מיכאל גלעדי

חיילי מילואים בשירות פעיל

המשך מתן ההטבות באופן יזום לחיילי מילואים שנמצאים בשירות פעיל - מתן ההטבות להם זכאים חיילי מילואים - פטור מעמלות וספיגת ריבית ביתרת חובה בחשבון העו"ש ובחשבון העסקי בהתאם לתנאי המתווה (המעגל הראשון) - ימשיך להינתן באופן יזום על ידי הבנק לתקופה של 3 חודשים נוספים.

אופן זיהוי חיילי המילואים יהיה לפי תקבול/זיכוי שיהיה בחשבון הלקוח בין התאריכים 1.10.24-31.12.24 בעקבות שירות מילואים. ככל והלקוח שירת בשירות מילואים בתקופה האמורה ולא קיבל תקבול/זיכוי לחשבון, עליו להציג אסמכתה לבנק אודות שירות המילואים שביצע לצורך קבלת ההטבה.

הפיקוח על הבנקים חוזר ומבהיר, כי טרם קבלת החלטה על דחיית תשלומים נוספת בהתאם לתנאי המתווה המעודכן, ובפרט עבור לקוחות שכבר ביצעו דחיית תשלומים לתקופה ארוכה, יש לבחון היטב את הצורך בדחייה נוספת ואת מכלול השלכותיה, לרבות המחיר הכלכלי הכולל שלה.

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון. שגיא שלפר,
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון/שגיא שלפר

המתווה הקיים, אשר בתוקף עד לתאריך 30.9.24, מאפשר ללקוחות שנפגעו באופן ישיר מנזקי המלחמה לדחות ללא חיוב בריבית ובעמלות את תשלומי ההלוואות והמשכנתאות , ולקבל פטור ממרבית העמלות המשמשות לניהול השוטף של חשבון העו"ש ופטור בחשבונות עו"ש מריבית על יתרת החובה עד לסכומים קצובים, וזאת למשך שלושה חודשים מרגע הצטרפותם, בהתאם לתנאי המתווה.

ליתר הלקוחות, ניתנת האפשרות לדחות, ללא חיוב בעמלות, את תשלומי ההלוואות והמשכנתאות למשך שלושה חודשים, כאשר התשלומים הנדחים יישאו ריבית שלא תעלה על שיעור הריבית בחוזה ההלוואה.

נכון לסוף אוגוסט נדחו במצטבר כ-460 אלף הלוואות, בסכום כולל של כ-9 מיליארד שקל. כ-40% מהסכומים שנדחו התבצעו בקרב משקי הבית והיתר בקרב המגזר העסקי, כאשר כ-73% מההלוואות שנדחו היו עבור מגזר משקי הבית.

כ-80% מכלל הסכום שנדחה שייך להלוואות שדחייתן הסתיימה, כאשר הלוואות אלו מהוות כ-83% ממספר הדחיות. מבנק ישראל נמסר כי הרוב המכריע של ההלוואות שדחייתן הסתיימה חזרו לתשלום סדיר.

הנגיד אמיר ירון: "מחויבים להמשיך ולעקוב אחר מצב המשק ולפעול ככל שיידרש"

בנק ישראל הוציא את מתווה ההקלות לדרך ימים בודדים לאחר תחילת המלחמה ומאז האריך אותו מספר פעמים. התאמות בוצעו במתווה לאור כך שחלק מאוכלוסיית הזכאים חזרו ליישוביהם ולשגרה כלשהי.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, בנק ישראל נוקט במגוון פעולות כדי לתמוך בפעילות הכלכלית ולסייע למשקי בית, חיילי המילואים ולעסקים שנפגעו. הארכת המתווה פעם נוספת מאפשרת לנו להעניק סיוע נוסף לאלו שחווים קשיים כלכליים, תוך מיקוד הסיוע הניתן לאוכלוסיות השונות בהתאם להתפתחויות המלחמה. אנו מחויבים להמשיך ולעקוב אחר מצב המשק על רקע המלחמה, ולפעול ככל שיידרש כדי לתמוך בהתאוששות הכלכלה. אני מודה לצוות המקצועי בפיקוח על הבנקים ולמערכת הבנקאית על שיתוף הפעולה והמאמצים להארכת המתווה".

המפקח על הבנקים, מר דניאל חחיאשוילי: "פעלנו להאריך את המתווה שאומץ על ידי הבנקים לתקופה של שלושה חודשים נוספים, מתוך מטרה להמשיך ולהקל על האוכלוסייה הזקוקה לכך. בעת הזו, ובהתאם לניתוח הנתונים שברשותנו, מצאנו לנכון לבצע התאמות במתווה ולמקד את הסיוע הניתן לאוכלוסיית הזכאים לפי הצורך, זאת בהלימה לחזרת המשק בחלקו לפעילות שגרתית באזורים שונים ברחבי הארץ. אני מברך את המערכת הבנקאית על המשך הירתמותה להרחבה הנוספת של המתווה, ובאותה הזדמנות מדגיש את הציפייה להמשיך לנקוט בצעדים נוספים מעבר למתווה לטובת הלקוחות, המותאמים להתפתחויות השונות ולמצב הביטחוני הקיים ולמציאת פתרונות יצירתיים ורגישים אשר יסייעו לאוכלוסיית הזכאים להתמודד עם השלכות המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully