וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בהתחלה חשבנו שזה חארטה, אבל פתאום הבנו שיש כאן עסק"

לנטלי אקשטיין נמאס מחוסר ההתייחסות לכאב הנשי. יחד עם רננה בר היא נכנסה לתחום ה־Fem tech והחברה שהקימו מייבאת לראשונה מכשיר שנועד להקל על צירי הלידה: "שאלנו את עצמנו למה נשים בארץ לא מכירות את זה. זה לא פתרון קסם, אבל מאפשר ליולדת לסבול פחות"

גניקולוגית מסבירה על נשים שנולדו עם שני רחמים/@mamadoctorjones

נטלי אקשטיין, מנכ"לית חברת צירים, שואפת, לדבריה, לשנות את חוויית הלידה בישראל. לשם כך, היא וחברתה, רננה בר, נכנסו לתחום ה־Fem Tech וייסדו חברה שמשווקת מוצרים שאמורים להקל על האישה בעת הלידה וגם אחריה.

"אף גבר לא יבין מה נשים חוות", אומרת אקשטיין. "כיום למשל, בעולם הרפואי שקשור בנשים, יש פיתוחים טכנולוגיים הקשורים יותר לרופאים שבודקים אותן. ימציאו אולטרסאונד חדשני, אבל זה לא מתייחס לאישה עצמה, לכאב שלה ולחוויה שלה".

תחום ה־Fem Tech מתייחס לחדשנות ופתרונות טכנולוגיים הנותנים מענה לצרכים שונים של נשים, ובמקרה של חברת צירים, ההתמקדות היא סביב ההיריון והלידה והימים שאחרי כן. "עד הקמת החברה רננה הייתה יועצת ארגונית, אני סמנכ"לית משאבי אנוש", מספרת אקשטיין, 33, מאבן יהודה, אמא ליולי (6), לטומי (4) ולארי (בן שנה). "רננה ואני הכרנו בתואר השני בייעוץ ארגוני, הפכנו לחברות טובות, ואז התוודענו למכשיר ה־Elle Tens, שמפחית משמעותית את כאבי הצירים.

"רננה קיבלה המלצה על המכשיר מהדולה שלה, אבל שתינו היינו מאוד סקפטיות. חשבנו שזו חארטה אחת גדולה, אבל אמרנו שכל כך כאב לנו בלידה הראשונה, אז ננסה. שתינו השתמשנו במכשיר הזה בלידות הבאות שלנו, הופתענו ממנו, ואז זמן קצר לאחר הלידה פתאום שאלנו את עצמנו למה נשים בארץ לא מכירות את המכשיר הזה".

מה היה הצעד הבא?
"הזמנו כמה מכשירים כאלה מחו"ל, צילמנו סרטוני הדרכה והחלטנו לנסות להנגיש זאת לעוד נשים. קודם התחלנו עם החברות שלנו, עם בנות משפחה שצפויות ללדת. התגובות היו חיוביות, הגברנו את הפרסום, קיבלנו מבול של הזמנות, ואז הבנו שיש פה עסק. פנינו ליצרן הבריטי של המכשיר, שבסוף התברר שהוא אדם חרדי שגר בבית שמש, והתחלנו תהליך של קבלת הבלעדיות לשיווק המכשיר בארץ והשגת כל האישורים הנדרשים".

Elle tens. ליז חן הרצוג,
Elle Tens. "באנגליה, באוסטרליה ובמקומות רבים נוספים בעולם נשים משתמשות בו כבר מעל 15 שנה"/ליז חן הרצוג
"האשה משריינת את המכשיר בשבוע ה-20, ומקבלת אותו בשבוע ה-37"

החברה, מספרת אקשטיין, נפתחה באופן רשמי ב־2022, "והיום אנחנו עם כמעט 70 אלף לקוחות, כ־15% מכלל היולדות בארץ שכבר השתמשו במכשיר, שאותו קיבלו במודל של שכירות", היא מספרת. "כבר בשבוע ה-20 להיריון, תמורת תשלום חד־פעמי של 359 שקל, האישה משריינת לעצמה את המכשיר ומקבלת אותו מאיתנו הביתה בשבוע ה-37 כדי שתוכל להתנסות בו עוד לפני הלידה. כמובן, כל זאת תוך מעטפת הדרכה רחבה מאיתנו, כולל מענה טלפוני 24/7. אחרי הלידה שליח מטעמנו אוסף את המכשיר".

ה־Elle Tens, מציינת אקשטיין, הינו מכשיר ותיק. "באנגליה, באוסטרליה ובמקומות רבים נוספים בעולם נשים משתמשות בו כבר מעל 15 שנה בזמן הלידה", היא אומרת. "מדובר בעצם במכשיר חשמלי קטן עם אלקטרודות שמתחברות לגב. המכשיר שולח פולסים חשמליים זעירים המניעים שני תהליכים פיזיולוגיים בגוף: שיבוש מסר הכאב למוח, מה שגורם ליולדת לחוות את הכאב בצורה פחות חזקה; והגברת הפרשת הורמוני האנדרופינים, משככי הכאב הטבעיים של הגוף.

"זה לא פתרון קסם, זה לא מעלים את הצירים, אבל גורם לאישה להרגיש אותם פחות חזק ופחות לסבול. נשים מגיעות עם המכשיר הזה לבית החולים, והיום כבר נדיר שתהיה מיילדת שלא מכירה זאת".

לדברי אשקטיין, יש כיום אלפי הזמנות בחודש של המכשיר, "והשאיפה היא להגיע ל־50% מהיולדות בארץ", היא אומרת. "אני רואה זאת כמוצר צריכה בסיסי, מוצר שכל אישה שהולכת ללידה לוקחת אותו איתה. כיום גם יותר ויותר נשים מתחברות למגמה של ללדת טבעי, ללא אפידורל, והמכשיר מתחבר מושלם למגמה זו ויכול להפוך את חוויית הלידה ליותר חיובית".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
נטלי אקשטיין. שי הנסב,
אקשטיין. "נשים פחות מרגישות נוח להגיד מה הצרכים שלהן, להגיד 'כואב לי'"/שי הנסב

השלב הבא: טיפול בכאבי מחזור

בימים אלה, מספרת אקשטיין, חברת צירים הרחיבה את השימוש במכשיר ה־Elle Tens והותאמו לו לדבריה, אלקטרודות נוספות וייעודיות שניתן לקבל תמורת תשלום נוסף, כאלה שמסייעות להקלה על כאבי הנקה וגודש בחזה ועל התכווציוות הרחם לאחר לידה. "התחלתי לחשוב על האתגרים הנוספים הקשורים ללידה, וביחד עם היצרן הרחבנו את שימוש המכשיר גם לשימוש לאחר לידה".

בנוסף לכך, מציינת אקשטיין, בימים אלה היא עובדת יחד עם היצרן גם על מכשיר שאמור להקל על כאבי מחזור. "יש מסה קריטית של נשים שאפילו מושבתת בגלל כאבים כשיש להן מחזור. היצרן מפתח עכשיו מכשיר ייעודי שיכול להקל בכך", היא חושפת.

נשים מהוות כמחצית מאוכלוסיית העולם. לא נראה לך שתעשיית ה־Fem Tech איחרה להתעורר?
"כמו שנשים עדיין מרוויחות פחות, כך גם נשים פחות אומרות מה הן צריכות, פחות משמיעות את זעקתן, פחות מרגישות נוח להגיד מה הצרכים שלהן, להגיד 'כואב לי'. עם התחזקות מעמד האישה, יותר נשים משמיעות קול, יותר נשים מגיעות לעמדות מפתח ויכולות גם לעבוד על טכנולוגיות הנוגעות לכאב הפרטי שלהן.

"בשנים האחרונות תעשיית ה־Fem Tech מקבלת תאוצה בכל העולם. ברגע שנשים יתחילו יותר לדבר על הצרכים שלהן, אני רוצה להאמין שיהיו גם יותר פיתוחים. כבר היום אני רואה מגמה מאוד חיובית, ויש פה פוטנציאל מטורף. כל משקיע יוכל לזהות את הפוטנציאל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully