וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם נוספת: מודי'ס צפויה להוריד הלילה את דירוג האשראי של ישראל

עודכן לאחרונה: 27.9.2024 / 11:45

אם יתממש התרחיש תהיה מודי'ס החברה הראשונה להוריד את הדירוג פעם נוספת. בחודש שעבר התריעה מודי'ס כי עימות צבאי כולל של ישראל עם חיזבאללה או איראן עלול להוביל ל"השלכות אשראי משמעותיות" על מחזיקי החוב של מדינת ישראל

קויק: נתניהו המריא לעצרת האו"ם בניו יורק/לע"מ

חברת דירוג האשראי מודי'ס צפויה להוריד הלילה את דירוג האשראי של ישראל, בפעם השנייה מאז תחילת המלחמה.

בתקופה האחרונה נפגשו כלכלני החברה עם בכירים באוצר ובשוק הישראלי ושמעו מהם על המצב. לפי הערכות החברה תפתרסם הלילה דוח שבו תוריד תא דירוג האשראי מציון של A2 לציון של A3. בכך תהפוך החברה לראשונה מבין חברות הדירוג לזו שהורידה את הדירוג בפעם השנייה.

Moody's Corporation. Dariusz Gryczka, ShutterStock
Moody's Corporation/ShutterStock, Dariusz Gryczka

מודי'ס התריעה בחודש שעבר כי עימות צבאי כולל של ישראל עם חיזבאללה או איראן עלול להוביל ל"השלכות אשראי משמעותיות" על מחזיקי החוב של מדינת ישראל.

בהתייחסות למתקפת המנע הישראלית על חיזבאללה בתחילת השבוע, כתבו במודי'ס כי "חילופי האש בין ישראל לחיזבאללה משמעותם הסלמה, למרות שהמחיר הכלכלי נותר מוגבל ונכלל בתרחיש הבסיס שלנו".

לצד זאת בסוכנות הדירוג סייגו את הדברים: "אנחנו ממשיכים להניח כי המתח המתמשך לא יוביל לעימות צבאי כולל בין הצדדים או יתפשטו למעורבות של איראן", נכתב בהודעה, "מה שיגביל את ההשפעה השלילית המיידית על האשראי באזור". כלומר, כל עוד במודי'ס ממשיכים להחזיק בסברה שהמתיחות לא תסלים - ייתכן כי השפעה בטווח הקצר על דירוג האשראי תישאר מתונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מודי'ס היתה הראשונה מבין שלוש חברות דירוג האשראי שהורידה את הדירוג של ישראל בפברואר האחרון, תוך שהשאירה את תחזית הדירוג על שלילית. במאי אישררה החברה את הדירוג הקיים ואת התחזית השלילית - כאשר ההערכות הן כי יש סיכוי גבוה להמשך ירידה של הדירוג והחשש הוא שהחברות יפחיתו בסבירות גבוהה את הדירוג הישראלי פעם נוספת בחודשים הקרובים..

מדובר היה בפעם הראשונה שדירוג האשראי של ישראל ירד, מאז נכנסה למדידות החברות הבינלאומיות בשנת 1998, גם בעת מלחמות או תקופת האינתיפאדה השנייה. חודשיים לאחר מכן, לאחר המתקפה האיראנית, הורידה גם סוכנות S&P את הדירוג מ-AA מינוס ל-A פלוס.

באוגוסט הצטרפה גם סוכנות דירוג האשראי פיץ' למודי'ס ו-S&P, והורידה לראשונה את דירוג האשראי של ישראל. למעשה אגרות החוב של שמנפיקה ישראל כבר נסחרות בשווקים לפי דירוג נמוך עוד יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully