וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם עוד תתגעגעו לקפלן: במחאה הבאה גם הימין ייצא לרחובות

29.9.2024 / 8:05

הסופ"ש השמח שעבר על אזרחי ישראל לשם שינוי הסיט את תשומת הלב מהפצצה הכלכלית שהוטלה עלינו. זה הזמן לפטר את סמוטריץ', שר האוצר הכושל בכל הזמנים, לפני שמצביעי כל המפלגות יהפכו לעניים מרודים

כוח קפלן לקראת ההפגנה הערב בירושלים מול מעון רה״מ 04 ביולי 2024/כח קפלן

אזהרה חמורה לממשלת הימין על מלא: אם לא תיכנסו לאירוע מיד, אתם עוד תתגעגעו למחאת קפלן. והיא מופנית אליכם שרים וחברי הכנסת מהליכוד, עוצמה יהודית, הציונות הדתית וש"ס, שחוגגים עכשיו, עם בקלאוות ותה, את המכה הניצחת שהטילה הממשלה על רב המרצחים מהדאחיה.

זה בסדר לשמוח, אין טענות, גם אם קצת צניעות מתבקשת אחרי טבח ה-7 באוקטובר. אבל השמחה הזאת על הצלחת מבצע "סדר חדש" חייבת להתחלף בדאגה עמוקה, לנוכח מה שקרה כאן בשישי בלילה כמה שעות אחרי החיסול המפואר, ועבר לכם מתחת לרדאר: הפצצה חודרת הבונקר שהטילה מודי'ס על הכלכלה הישראלית, כשהורידה את דירוג האשראי בשתי דרגות, הפכה אותנו לסמרטוט כלכלי, ונתנה לנו עונש הרחקה ממשקיעים לשנים הקרובות.

האזהרה יוצאת הדופן הזו, מכובדי, היא מפני מחאה המונית, עזה וזועמת, בלי תיוג פוליטי, מחאה מקיר לקיר, של עם שקורס תחת הנטל הכלכלי. לא תוכלו לקרוא למוחים סמולנים, סרבנים ואנרכיסטים, כי יהיו ברחובות גם התומכים שלכם. וכדי למנוע אותה דרושה פעולה נחושה ובהולה, הכרזה על "סדר חדש" כאן ועכשיו: לפטר את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ממשרד האוצר.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בוועדת הכלכלה בכנסת

16 בספטמבר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
סמוטריץ'. השר היחיד שבכהונתו ירד דירוג האשראי של ישראל שבשלוש דרגות/פלאש 90, יונתן זינדל

זאת לא רק העובדה שמדובר בשר האוצר הראשון מדינת ישראל שמחזיק בשיא המפוקפק, כשר היחיד שבכהונתו ירד דירוג האשראי של ישראל בשלוש דרגות, אלא בעיקר כי לא איכפת לו שזה קורה.

די לקרוא את תגובותיו המזלזלות להורדות הדירוג הקודמות, ולזו המנותקת גם הפעם: "המשק הישראלי הוא משק חזק שמושך השקעות. ואחרי המלחמה גם אלה שהורידו את הדירוג, יחזירו אותו לרמתו האמיתית".

שר האוצר הנוכחי עדיין לא הפנים שדירוג אשראי זה לא תוכנית כבקשתך, וכדי להעלות דירוג שירד, יכולות לחלוף שנים ארוכות וקשות שבהן נשלם עשרות מיליארדים ריבית על החוב שלנו ונרד ברמת החיים. בחלוף שנתיים לכהונתו, הוא עדיין מתעקש לחיות במציאות אלטרנטיבית.

אדם עם מצפון מוסרי היה לוקח אחריות ומתפטר אחרי כתב אישום חריף כזה. אבל סמוטריץ' מאמין שכולם אשמים, הפקידים, המלחמה, וחברות הדירוג כמובן, והוא זה שעושה עבודת קודש. אלא שעכשיו מודי'ס שמה לנו בפרצוף מראה שחורה, שמסכמת במילים קשות את הנזק המתמשך שנגרם לכלכלה הישראלית בגלל הזחיחות, האטימות וחוסר הידע והיכולת שלו.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
ההפגנה בנתיבי איילון בליל הפיטורים של גלנט. תומר נויברג, פלאש 90
אם אפשר לפטר שר ביטחון במלחמה משיקולים פוליטיים, אז ודאי שאפשר לפטר שר אוצר. הפגנות ליל גלנט/פלאש 90, תומר נויברג

אי אפשר להתעלם מההוצאות האדירות של המלחמה שמודי'ס מציינת. גם את הביקורת שלה על האסטרטגיה הלא קיימת של הממשלה לסיומה נשים רגע בצד, מתוך הנחה, שיש החולקים עליה, שההתפתחויות האחרונות בצפון עדיין לא מאפשרות לייצר אחת כזאת.

אבל בגלל שהפרמטרים האלה כל כך גרועים, כל שאר מרכיבי הדירוג היו צריכים להיות בשיאם, מאה אחוזים עגול. וכמו שאנחנו יודעים להצביע על האחראים למחדל הביטחוני, גם כאן יש אחראי אחד לרובם, מתנער סדרתי מאחריות, בצלאל סמוטריץ'.

מודי'ס פורשת כתב אישום חריף על ההתנהלות הכלכלית של המדינה. לנוכח תחזית הצמיחה הנמוכה כתוצאה מהמתיחות הביטחונית, שר האוצר התעכב באישור התקציב חודשיים וספק אם צעדי ההתייעלות שהציג, הקפאת שכר במגזר הציבורי והקפאת הקצבאות, אכן יצאו אל הפועל.

לזה נוספת תחזית גירעון גבוהה של 7.5%, והצפי ללקיחת הלוואות כדי לממן אותו גבוה, מה גם אם הצפי להחזרתם גבוה. לזה מצטרף קטר ההייטק המקרטע, מנועי צמיחה שאינם וסדרי עדיפויות עקומים במימון ממשלתי, בקיצור - ניהול שערורייתי.

ממשלת ישראל. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ממשלת ישראל. זה הזמן להתעשת. כשהרחובות יתמלאו בהמון זועם, זה יהיה מאוחר מדי/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי
איפה איתמר בן גביר ושרי הליכוד אחרים, שיודעים לאיים על נתניהו? איפה האולטימטום שלהם?

אם אפשר לפטר שר ביטחון תוך כדי מלחמה בגלל שיקולים פוליטיים, אז חייבים לפטר שר אוצר שנכשל כישלון חרוץ בניהול הכלכלה. איך אמר בראיון לוואלה פרופסור עומר מואב, "מה שמבדיל אותנו מהאויבים שלנו, היא הכלכלה החזקה שתומכת בצבא, כי חמאס כבר הוכיח שהערבים יותר חכמים מאיתנו". אם הכלכלה תקרוס, לא יהיה פה ביטחון ולא מדינה.

איפה איתמר בן גביר ושרי הליכוד אחרים, שיודעים לאיים על נתניהו בנטישת הממשלה, או התנגדות בהצבעה על התקציב, אם צה"ל יצא מעזה או ישראל תפסיק את הלחימה בצפון כדי לדון בהסדר מדיני? למה הם לא מציבים אולטימטום ולדרוש חילופי שרים באוצר ומיד? לא מספיק חשוב להם שבקרוב מאוד בני מעמד הביניים, הבוחרים שלהם, יהפכו לעניים מרודים?

תתעשתו עכשיו, ממשלה על מלא, כי כשהרחובות יתמלאו בהמון זועם, זה יהיה מאוחר מדי. פיטוריו של סמוטריץ' יכולים להיות הזדמנות להרחבת את הממשלה, ולהחזיר למשרד האוצר את אביגדור ליברמן שהשאיר לסמוטריץ' עודף של 30 מיליארד שקלים, וייאלץ לקבל בחזרה בור של חובות ללא תחתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully