וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנה המשוגעת של מארק צוקרברג: שווה יותר מ-200 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 17:14

בעקבות התחזקות מניית מטא זינק עושרו של צוקרברג בשנה החולפת ועבר את רף ה-200 מיליארד דולר; צוקרברג הוא בין הארבעה הבודדים בעולם שמחזיקים בהון כזה יחד עם אילון מאסק, ג'ף בזוס וברנאר ארנו

מארק צוקרברג בדיון בנסאט, מתנצל בפני המשפחות של קורבנות על נזקי הרשתות החברתיות/רויטרס

השנה המשוגעת של מארק צוקרברג: מנכ"ל מטא הגדיל את הונו ב-73.4 מיליארד דולר לסכום של 210 מיליארד דולר, כך לפי מדד המיליארדרים של בלומברג. בכך הו0פך צוקרברג לאדם הרביעי בעושרו בעולם ומצטרף למועדון קטן ואקסקלוסיבי של מי שמחזיקים בעושר של יותר מ-200 מיליארד דולר וכולל את שלושת אלה שמעליו ברשימה: אילון מאסק מנכ"ל טסלה (272 מיליארד דולר), ג'ף בזוס מייסד אמזון (211 מיליארד דולר), וברנאר אנרו בעלי לואי ויטון, דיור ועוד מותגי יוקרה (207 מיליארד דולר).

צוקרברג בן ה-40, שהשיק את פייסבוק ב-2004, מחזיק חלק גדול מהונו במניות מטא. מניות החברה זינקו בכמעט 64% מתחילת 2024. מטא מחזיקה בפייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ.

בכירי טכנולוגיה נוספים שרשמו השנה קפיצה גדולה הם ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה, ולארי אליסון, מייסד שותף של אורקל. השניים חזו בשווי הנקי שלהם מזנק ב-2024 ב-62.2 מיליארד דולר וב-58.6 מיליארד דולר בהתאמה.

מארק צוקרברג חושף את ה-Meta Quest 3S. רויטרס
צוקרברג. המניה עלתה ב-64% השנה ועמה הונו של המייסד/רויטרס

הישראלית שמחזיקה ב-32 מיליארד דולר

ומה קורה בישראל? אמנם אין שום ישראלי שאוחז ב-200 מיליארד דולר אבל לפי רשימת העושר של פורבס שפורסמה באפריל האחרון יש 42 מיליארדרים ישראלים עם שווי מצרפי שעומד על 205 מיליארד דולר - 15 מיליארד דולר יותר מבשנה שעברה ושיא ישראלי חדש.

הגידול מיוחס בעיקר להייטק הישראלי, אשר הצמיח חמישה מיליארדרים חדשים שנוספו לרשימה לראשונה. כן מופיעים ברשימה מיליארדרים בעלי אזרחות ישראלית אשר פחות מוכרים בשוק המקומי.

במקום הראשון ובפער משמעותי ניצבת מרים אדלסון, אלמנתו של איל ההימורים ובעלי ישראל היום שלדון אדלסון, אשר החזיק ב"לאס וגאס סנדס" שכיום כמחצית ממנו מוחזקת על ידי מרים אדלסון. כן מחזיקה אדלסון בקבוצת ה-NBA דאלאס מבריקס. אדלסון מחזיקה בהון של 32.1 מיליארד דולר ונמצאת במקום ה-53 מבין עשירי העולם.

במקומות השני והשלישי נמצאים האחים אייל ועידן עופר. שני האחים עוסקים בתחום הספנות לצד שורה ארוכה נוספת של אחזקות ופעילויות שונות. אייל עופר שדורג שני מחזיק בהון מוערך של 24.1 מיליארד דולר, כאשר הונו גדל בכ-5.2 מיליארד דולר בשנה האחרונה, ואילו אחיו עידן עופר מחזיק בהון של 15.8 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully