וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לא השקענו? המדד שזינק ביותר מ-20% תוך חודש

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 20:13

מדדי הבורסה בסין זינקו ביותר מ-20% החודש, לאחר שהממשל הציע תוכנית תמריצים רחבה שכללה הלוואות קצרות טווח ועידוד השקעות. גם הזהב רושם חודש מצוין, ואיך הגיבה הבורסה בישראל להורדת הדירוג הדרמטית?

אוצר זהב נמצא בקבר עתיק בפנמה/Ministry of Culture of Panama

כלכלת סין לא מצליחה להתאושש מההאטה הכלכלית ומחסור הביקושים וחווה דיפלציה משמעותית בתקופה האחרונה.

הממשל הסיני הכריז בתגובה, יחד עם הבנק המרכזי במדינה, על חבילת תמריצים משמעותית לטובת תמיכה בכלכלה המקרטעת.

הבנק המרכזי של סין (PBoC) הודיע על הורדת הריבית של הלוואות קצרות טווח והזרמת נזילות נוספת לשוק. כמו כן, הממשלה פרסמה תוכנית לעידוד ההשקעות בענפי התשתיות והטכנולוגיה במטרה לחזק את הצמיחה הכלכלית המקומית, שנחלשה עקב הירידה בהשקעות וביצוא במהלך השנה האחרונה - מהלך שנחשב כהתערבות בוטה מאוד בשווקים.

הצעדים שננקטו כוללים גם תמיכה בהלוואות לעסקים קטנים ובינוניים, השקעה בפרויקטים לאומיים גדולים והורדת מיסוי על צריכה פרטית. כתוצאה מכך, השווקים הסיניים זינקו במהירות. מדד ההנג סנג (HSI), נסק ביותר מ-21% החודש, יחד עם מדד ה-CSI300, שעלה גם הוא כ-23% בחודש האחרון.

הבורסה הסינית מזנקת. מערכת וואלה, צילום מסך
מדד שנגחאי מזנק/צילום מסך, מערכת וואלה

מעלי באבא ועד ביידו

מהלכי ההתערבות והתמרוץ הסיני הביאו לזרימת כספים משמעותית למגוון מניות מוכרות שאיבדו את הפופולריות שלהן בשנים האחרונות בעקבות ביצועי חסר לעומת האלטרנטיבות המערביות, בניהן עליבאבא (BABA), אחת מחברות המסחר האלקטרוני מהגדולות בעולם, שנסקה לא פחות מ-30% בחודש האחרון בלבד.

בין מתחרותיה של עליבאבא, אפשר למצוא גם את חברת JD.com ואת פינדואידו (PDD), שנהנו לא פחות מעליות שערים משמעותית - JD, שהכנסותיה עלו על 150 מיליארד דולר בשנת 2023, השלימה עליה חודשית של כמעט 50%, PDD לעומתה, המתמקדת במכירת מוצרים באופן סיטונאי, נסקה "רק" כ-38.5% בחודש האחרון.

ביידו (BIDU) חברת מנוע החיפוש הסיני, המכונה "הגוגל של סין", נסקה גם היא כ-26% מתחילת החודש.

גם חברות לא מתחום המסחר האלקטרוני ומוצרי הצריכה נסקו, בניהן, NIO, חברת הרכבים החשמליים שאכזבה משקיעים ישראלים רבים בשנים האחרונות, סגרה את חודש ספטמבר עם עליה של 57%.

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב
אונקיית זהב. ShutterStock
אונקיית זהב/ShutterStock

המתכת הצהובה שוברת שיאים גם היא

מתכת הזהב, שבמשך שנים ארוכות פיגרה מאחורי המדדים המובילים, פורצת שיא אחר שיא.

נכון לכתיבת מילים אלו, אונקיית זהב נסחרת במחיר של שיא של 2,660 דולר - עליית מחיר של כ-28.5% מתחילת השנה, יחד עם עליית מחיר הכסף (Silver), שהשלים עליה של לא פחות מ-33% מתחילת 2024.

העליות במתכות יקרות בכלל, ובזהב בפרט מגיעות בעקבות שלל גורמים כלכליים וגיאופוליטיים כמו אינפלציה גבוהה, חששות ממיתון ואי-יציבות כלכלית. גורם מרכזי נוסף שמשפיע הוא המדיניות המוניטרית המרחיבה של הבנקים המרכזיים ורכישות מוגברות של זהב על ידם.

הבורסה לניירות ערך תל אביב. ראובן קסטרו
הבורסה לניירות ערך תל אביב/ראובן קסטרו

ואצלנו?

שוק המניות הישראלי פתח את שבוע המסחר ברגל ימין, כאשר מדד תל אביב 35 ומדד תל אביב 125, נוגעים בשיאי כל הזמנים, בניגוד לתחזיות הקודרות של חברת דירוג האשראי מודי'ס, שהשפעתה בהשוואה לחיסולו של נאסראללה, מסתמנת לכל הפחות כרגע כזניחה עבור המשקיעים.

המשקיעים בשוק הישראלי, מתמחרים לחיוב את העמידות של ישראל מול איומים ביטחוניים, ככל הנראה בשל תחושת היציבות הפיננסית ארוכת הטווח של הכלכלה הישראלית, וזאת בניגוד לדעה והתחזית של חברת דירוג האשראי מעבר לים, מוד'יס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully