וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה נחשפת: אלה הרשויות שביקשו להעלות לכם את הארנונה

30.9.2024 / 15:20

בינואר תתייקר הארנונה ב-5.3%, אבל ל-120 רשויות זה לא הספיק והן הגישו בקשה לאישור העלאה נוספת וחריגה. אם הרשימה תאושר במלואה 900 מיליון שקל נוספים ייצאו מכיסי התושבים והעסקים לרשויות. ושר הפנים? הוא כבר אמר שהוא בעד

שר הפנים משה ארבל בוועד תהכספים - קורא לרשויות להעלות ארנונה/ערוץ הכנסת

בינואר הקרוב תעלה הארנונה בשיעור של 5.29% - שיא של 17 שנים. בנוסף להעלאה זו, 120 רשויות ביקשו את אישור משרד הפנים להעלאה נוספת בארנונה, כאשר בחלק מהמקרים מדובר על ארנונה למגורים ובחלק מהמקרים ארנונה עסקית או גם וגם.

מניתוח איגוד לשכות המסחר עולה כי הוגשו לשר הפנים משה ארבל 220 בקשות שכוללות העלאות, הפחתות ושינויי סיווג לעסקים ולמגורים. ארבל צפוי לקבל החלטה בגין הבקשות עד אמצע אוקטובר, אך יש להזכיר כי הוא קרא לרשויות להעלות ארנונה בדיון שנערך בכנסת.

"הפגיעה ברשויות המקומיות היא פגיעה בשירותים לתושב ואנחנו מחויבים לשירות יציב. אני קורא מכאן לרשויות המקומיות לבצע את הסמכות שלהן ולהעביר תקציב שמעלה ארנונה, כדי שתסגרו את השנה באיזון תקציבי. המחויבות שלי היא שהרשויות לא יעמדו בפני קריסה".

לפי תחשיב האיגוד, שווי בקשות העלאות הכולל עומד על כ-900 מיליון שקל, מהן 30% על המגזר הביתי ו-70% על המגזר העסקי. כ-16 בקשות מהוות הפחתות בשווי של 13 מיליון שקל.

שטרות. ShutterStock
ההעלאות הן בנוסף לעלייה של 5.3% שתתרחש בינואר/ShutterStock

הקווים המנחים של משרד הפנים המאפשרים העלאות חריגות של 10% למגורים ועד 7.5% לעסקים בהתאם לדירוג הרשות.

כך למשל, תל אביב יפו הגישה בקשה להעלאה של כ-120 מיליון שקל למגורים, מתוכם 48 מיליון שקל יושקעו במימון המטרו. כמו כן, ביקשה תל אביב שינוי אזורי מס וסיווגים במגזר העסקי שיניבו תוספת של 46 מיליון שקל ובסך הכל תוספת של 165 מיליון שקל. גם רמת גן ביקשה תוספת כוללת בארנונה לעסקים ולתושבים של כ-39 מיליון שקל.

בין המבקשות תוספת לארנונה במגזר הביתי נמצאות הערים אור עקיבא, אשדוד, אשקלון, בית שמש, גדרה, הרצליה, חוף השרון, ירושלים, כפר סבא, לב השרון, לוד, רמלה, רמת גן ותל אביב.

הערים שביקשו להעלות ארנונה למגזר העסקי הן אור עקיבא, אשדוד, אשקלון, באר טוביה, בית שמש, גדרה, הוד השרון, הרצליה, חבל יבנה, חבל מודיעין, חוף השרון, חריש, כפר סבא, לב השרון, לוד, רמלה, רמת גן ותל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נדל"ן בתל אביב. ראובן קסטרו
תל אביב. ביקשה תוספת שתניב לה 165 מיליון שקל/ראובן קסטרו

הארנונה מתעדכנת באופן אוטומטי מדי שנה לפי נוסחה המורכבת מממוצע של 50% משינוי במדד המחירים לצרכן ו-50% משינוי במדד שכר במגזר הציבורי. העלייה בשנת 2025 נובעת בעיקר מעלייה במדד השכר במגזר הציבורי שגדל ב-7.8%, בעוד שבאותה תקופה עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.79% בלבד.

מתחשיב שערכו באיגוד לשכות המסחר, עולה כי משנת 2015 ועד היום, כולל העלייה הצפויה בשנת 2025, עלה מס הארנונה ב-21.3% ובסכום של כ-6 מיליארד שקל. מרביתו כתוצאה מעליית השכר במגזר הציבורי, שרשם גידול מצטבר של 28% ובסכום של 3.65 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully