וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ההפגנות נגד ישראל: התרומות לאוניברסיטה צנחו בעשרות אחוזים

עודכן לאחרונה: 7.10.2024 / 7:46

אוניברסיטת קולומביה נתנה במה למאהל פרו-פלסטיני והפגנות רבות ספגה צניחה של 29% באירוע התרומות השנתי, הנתון הנמוך ביותר שנרשם מאז 2015, לאחר עשור של עליות רצופות

מפגינים באוניברסיטת קולומביה/מעריב

אוניברסיטת העלית האמריקנית ספגה ירידה דרמטית בתרומות: אירוע ההתרמה השנתי של אוניברסיטת קולומביה הניב תרומות של 21.4 מיליון דולר בלבד, ירידה של 29% - כך לפי עיתון האוניברסיטה, הקולומביה ספקטייטור.

מדובר בירידה של 29% ביחס לאירוע האחרון שהתקיים ב-2022 והכניס 30 מיליון דולר, מדובר בסכום הנמוך ביותר שהושג מאז 2015, כאשר גובה התרומות שנאספו טיפס במשך 10 שנים רצופות לפני הצניחה השנה.

יום הנתינה, אירוע ההתרמה השנתי, נערך מדי שנה באוקטובר. בשנה שעברה הוא נדחה בשל מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר וההפגנות שפרצו בעקבותיה.

בעיתון של האוניברסיטה צוין כי הסיבה לירידה התלולה היא ההפגנות הפרו-פלסטיניות שככל הנראה לא התקבלו אצל התורמים באהדה רבה, זאת לאחר שהמוסד ספג ביקורת בשל הטיפול הכושל בהן: "קולומביה מתמודדת עם "משבר תורמים - שנולד מתוך חששות בנוגע למחאות בקמפוסים", כך לפי הספקטייטור.

"קולומביה היא בת מזל שיש לה קהילה מסורה של בוגרים, הורים וחברים שמכירים בהשפעה של התרומות הכספיות שלהם, זמן ההתנדבות, הכישרונות, הייעוץ וההדרכה שלהם בסיוע לתלמידים ובתמיכה במשימה של האוניברסיטה ובתי הספר שלה", אמר דובר קולומביה. "השתתפותם ותמיכתם מתמשכת ומוערכת בכנות, והם ממשיכים להבטיח את הצלחתה המתמשכת של האוניברסיטה".

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. רויטרס
מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק/רויטרס
מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. רויטרס
מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק/רויטרס

לפי דוח שנכתב על ידי הצוות שהוקם למאבק באנטישמיות בקולומביה ופורסם בחודש שעבר, סטודנטים יהודים באוניברסיטת קולומביה גורשו מהמעונות שלהם, קיבלו איומים על חייהם, ירקו עליהם, עקבו אחריהם והצמידו אותם לקירות, זאת בעת שבית הספר היוקרתי הפך לבית להפגנות פרו פלסטיניות ומעודדות חמאס.

הדוח כולל 91 עמודים ובהם פרטים חדשים ומטרידים על השנאה נגד יהודים וישראלים ועד כמה היא חלחלה במוסד, לסטודנטים וכן לאנשי סגל שהיו מעורבים בתקריות שונות.

כך לדוגמה, "סטודנטים תיארו כיצד נדחפו, נדחפו לרצפה, ננזפו על כך שהביעו תמיכה במטרות ציוניות וצפו בדגלי ישראל נשרפים", כתבו מחברי כוח המשימה. "הם סיפרו שראו ציורים של צלבי קרס במעונות שלהם, סטודנטים צועקים קריאות בעד חמאס, ונמנעה מהם גישה למרחבים ציבוריים ולהזדמנויות רק בגלל שהם יהודים או ישראלים".

הדו"ח התבסס על עדויותיהם של קרוב לחמש מאות סטודנטים מקולומביה, וכולל סיפורים אישיים רבים וקשים. בין היתר יהודים הותקפו בעת שכנסו ויצאו מבית הכנסת ואף נתלשו מהם תכשיטים, אחרים סיפרו שירקו עליהם וכי ספגו השמצות אתניות בקמפוס.

בין היתר יהודים הותקפו בעת שכנסו ויצאו מבית הכנסת ואף נתלשו מהם תכשיטים, אחרים סיפרו שירקו עליהם וכי ספגו השמצות אתניות בקמפוס

סטודנטית אחת, שהיתה מזוזה על דלת חדרה, נאלצה לעזוב את המעונות לאחר שאנשים דפקו על דלתה בלילות באופן עקבי והפריעו להבמכוון.

"אם אני הולך עכשיו בקמפוס עם כוכב בחוץ או כיפה או אומר 'עם ישראל חי', אני יכול להתחיל מלחמת עולם שלישית", נכתב בעדותו של סטודנט אנונימי.

על פי הדו"ח, אנשי סגל ומדריכים לקחו חלק בהטרדות ותרמו לתחושת הבידוד ואי הנוחות בקרב יהודים וישראלים בקמפוס. אחד מחברי הסגל שהוביל קורס שעסק בסכסוך בין ישראל לחמאס כינה סטודנט ששירת בעבר בצה"ל רוצח. פרופסור אחר אמר בהרחבה כי זוג תורמים יהודים לאוניברסיטה "הלבינו" "כסף מלוכלך" ו"כסף דמים". בחלק מהמקרים אנשי סגל סירבו להאמין לתלונות הסטודנטים היהודים ואף הציעו כי יילכו לייעוץ פסיכולוגי.

בתקופה שבה היו בקמפוס הפגנות ומאהלים, מפגינים, כולל זרים וחברי קהילת האוניברסיטה, איימו על חייהם של סטודנטים יהודים ותקפו מפגינים שהחזיקו דגלי ישראל. בנוסף מצוין כי חלה עלייה משמעותית בכמות תלונות השווא נגד סטודנטים יהודים כדרך לרדוף אותם ולפגוע בהם.

מפגינים פרו-פלסטינים בהפגנה באוניברסיטת קולומביה, ארה"ב. 29 באפריל 2024. רויטרס
מפגינים פרו-פלסטינים בהפגנה באוניברסיטת קולומביה, ארה"ב. 29 באפריל 2024/רויטרס
נשיא אוניברסיטת קולומביה, מינוש שפיק. 15 באוגוסט 2024. ללא, רויטרס
הנשיאה שהתפטרה. "התקופה גבתה מחיר כבד ממשפחתי"/רויטרס, ללא

באוגוסט האחרון התפטרה מתפקידה נשיאת אוניברסיטת קולומביה, מינוש שפיק, בשל המחאות וכישלון המוסד לטפל בהן. היא הנשיאה השלישית של אוניברסיטת עילית שהתפטרה, אחרי נשיאות הארווארד ואוניברסיט פנסילבניה.

"זו הייתה תקופה של מהומה, היה קשה להתגבר על דעות שונות ברחבי הקהילה שלנו. תקופה זו גבתה מחיר כבד ממשפחתי, כפי שעשתה עבור אחרים בקהילה שלנו", אמרה שפיק באימייל לצוות וסטודנטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully