וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל דרש לחסום 1,500 חשבונות פלסטיניים - וסורב

עודכן לאחרונה: 7.10.2024 / 11:50

בכיר בבינאנס, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, אמר כי צה"ל ביקש להקפיא 1,500 חשבונות המקושרים לפלסטינים וגורמים נוספים בחשד שהם משמשים למימון טרור. הבורסה הקפיאה רק 220 חשבונות שהם 14% מאלה שנחשדו: "לא נענה לבקשות באופן עיוור"

מטבעות דיגיטליים/pexels

דיווח: בורסת בינאנס (Binance) לא נענתה למלוא הבקשה של צבא ההגנה לישראל שכללה חסימה של 1,500 חשבונות המקושרים לפלסטינים וגורמים נוספים.

נילס אנדרסון רוד, ראש מערך חקירות הפשעים הפיננסים של בינאנס, בורסת הקריפטו הפופולרית בעולם, אמר לאתר החדשות Decrypt כי הבורסה דחתה לאחרונה כ-86% מהבקשות של צה"ל להקפיא ארנקי קריפטו של משתמשים פלסטינים ואחרים. "הבורסה לא נענתה באופן עיוור לבקשות של צה"ל", אמר.

לבינאנס (Binance) יש לא פחות מ-200 מיליון משתמשים והיא הבורסה הגדולה בעולם למטבעות קריפטו. "אנחנו לא מסתמכים רק על מקור אחד, או כלי אחד בודד", אמר אנדרסון רוד בהתייחסו לאופן שבו הצוות של הבורסה מטפל בבקשות כמו זו של צה"ל.

לוחם חמאס. רויטרס
איש חמאס. "הצוות של בינאנס מפעיל מחקר עצמאי"/רויטרס

בסוף אוגוסט, מנכ"ל בינאנס ריצ'רד טנג הכחיש בתוקף האשמות לפיהן בינאנס הקפיאה את הארנקים של כל הלקוחות הפלסטינים בהוראת צה"ל.

טנג מסר בראיון לאתר Decrypt כי במקרה המדובר, צה"ל ביקש מבינאנס להקפיא יותר מ-1,500 ארנקים השייכים לפלסטינים ולפי דבריו, בינאנס מצאה שרק כ-220 מהארנקים הללו, שהם 14% מאלה שהתבקשו להקפיא, הראו סימנים של קשר לעסקאות בלתי חוקיות בהתאם לחוק הבינלאומי. ולכן רק אותם ארנקים נבחרים, אמר, נחסמו בסופו של דבר מלבצע עסקאות בבורסה.

בשיחות נוספות עם רוד שהתבצעו בכנס בניו יורק, הוא הסביר כי הצוות שלו מפעיל מחקר מודיעיני עצמאי בקוד פתוח במקביל לזה של ממשלות כמו ישראל, על מנת להצליב מידע למקרה שיתעוררו חילוקי דעות לגבי מהי הגדרת הפעילות כ"בלתי חוקית".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
Binance. ShutterStock
הבורסה הפופולרית בעולם, עם 200 מיליון משתמשים/ShutterStock
"צה"ל יכול לטעון שארנק קריפטו מקושר למימון טרור כאשר לצוות הפנימי של בינאנס יש מידע להאמין שהוא עשוי להיות מקושר לארגון צדקה"

לדוגמה, צה"ל יכול לטעון שארנק קריפטו מקושר למימון טרור כאשר לצוות הפנימי של בינאנס יש "מידע להאמין שהוא עשוי להיות מקושר לארגון צדקה", אמר רוד. "במקרים כאלה, צוות החקירות הפיננסיות של בינאנס מתייעץ עם עורכי הדין, ולאחר מכן שוב עם גוף אכיפת החוק המדובר, כדי לקבוע אילו צעדים לנקוט בשלב הבא, העומדים בחוק הבינלאומי ואינם פוגעים בזכויות המשתמשים", הוסיף.

רוד, שהוא גם מוותיקי אבטחת סייבר שחקר בעבר פשעי רשת, הן עבור יורופול והן עבור ממשלת הולנד, המשיך וציין כי בינאנס הקצתה משאבים נוספים על מנת לוודא שהחקירות שלה באזורים "חמים" כמו המזרח התיכון עומדות ברגולציה ובתקנים הרלוונטים.

בורסת בינאנס, שנקנסה בשנה שעברה בידי הרשויות האמריקאיות בכ-4.3 מיליארד דולר לאחר שהואשמה בהפרות הלבנת הון, טוענת כיום כי היא "עושה הרבה בדיקות נוספות, במיוחד עם נושאים מאוד רגישים מהסוג הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully