וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים חסמו את רכבו של סמוטריץ': "עוכר ישראל, בגללך החטופים מתים"

7.10.2024 / 16:24

מפגיני מאהל משפחות החטופים חסמו היום את רכבו של שר האוצר באזור הכנסת וקראו לעברו: "מפקיר חטופים, חילול השם"

בווידאו: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נחסם על ידי מפגינים סמוך לכנסת, 7 באוקטובר 2024/שלומית עופר

מפגינים חסמו את רכבו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', היום באזור הכניסה לכנסת. בהגיעו נתקל בקבוצת מפגינים ממאהל משפחות החטופים והנרצחים ואזרחים שהצטרפו אליהם במחאה ביום השנה ל-7/10. הם חסמו את רכבו וקראו לעברו בזעם, עד שהרכב הסתובב.

המפגינים קראו בין היתר "בושה, מפקיר חטופים", ואמרו לסמוטריץ' כי "אתה מפקיר את החטופים, בגללך הם מתים, בגללך הם מתו ובגללך הם מתים".

עוד קראו: "איך אתה ישן בלילה? יש לך מצפון? פחדן עלוב". מפגין אחד קרא: "זה לא יהודי, תתבייש לך עוכר ישראל, מחלל השם".

מפגינים חוסמים את רכבו של סמוטריץ' ליד הכנסת. שלומית עופר,
מפגינים חוסמים את רכבו של סמוטריץ' ליד הכנסת/שלומית עופר

ביוני האחרון התעמת סמוטריץ' עם משפחות חטופים בוועדת הכספים. הוא כינה את הקמפיין של חלק ממשפחות חטופים "קמפיין ציני" וטען כי "שאלת המחיר לא יכולה להיות חלק מקמפיין כזה". ובתגובה עורר עליו זעם בוועדה.

לדברי סמוטריץ', "אין אחד שלא רוצה להחזיר את החטופים. לגבי שאלת המחיר אפשר לשים טיקט לקמפיין ציני. נניח שסינואר יבקש עבור כל חטוף חי שנמסור לו 20 מתושבי העוטף שיוכל להרוג אותם, האם זה מחיר ראוי? לא. מה שסינוואר דורש עכשיו לשחרר מאות רוצחים עם דם על הידיים, כדי לשחרר חטופים חלילה הדבר הזה עלול להביא לרציחת הרבה מאוד יהודים. נהפוך כל אבן כדי להחזיר את כל החטופים אבל לא נתאבד באופן קולקטיבי".

עוד אמר כי "אין נזק גדול יותר שאתם עושים לקרובי המשפחה שלכם מלהכניס פוליטיקה". בהמשך הוסיף: "התנגדתי ליציאת משלחות המו"מ, אני חושב שזה הרחיק את ההחזרה של החטופים, פעם אחר פעם חמאס הקשיח את עמדותיו. הדרך היחידה היא להגביר עוד ועוד את הלחץ הצבאי".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בוועדת הכלכלה בכנסת

16 בספטמבר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בוועדת הכלכלה בכנסת 16 בספטמבר 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

זו אינה הפעם הראשונה שמפגינים חוסמים את רכבו של סמוטריץ'. בינואר האחרון הגיע שר האוצר לראיון בערוץ 14 ורכבו נחסם על ידי מספר אזרחים שעיכבו אותו במשך מספר דקות, תוןך שהם קוראים נגדו קריאות גנאי. "פחדן, שודד כספים קואליציוניים. זה הכסף שלנו!", קראו המפגינים.

הנהג של סמוטריץ' ניסה להתחמק כשהוא נוסע ברברס אבל המפגינים המשיכו להקיף אותו: "החמאס הוא נכס נכון? שר אוצר ביזיון. עומד פה בפינה ולא יכול לעבור. עוכר ישראל", קראו.

מסמוטריץ' לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully