וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הצפון יחזרו לביתם? אלוף הפיקוד טוען שדבריו סולפו

8.10.2024 / 12:49

אמש התעוררה סערה בעקבות דברים של אלוף פיקוד צפון, כי לאחר סוכות יתחילו לחזור התושבים לביתם. אלא שמה שבאמת אמר בישיבה עם ראשי הרשויות הוא כי יש לשקם את היישובים לקראת חזרה, בתהליך שייארך חודשים

הנזק במטולה/מועצת מטולה

ציטוט מפיו של אלוף פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין, עורר אתמול מהומה גדולה. בסיום מפגש עם ראשי רשויות קו העימות, אותו קיים אתמול בערב, צוטט גורדין על ידי אחד המשתתפים כמי שאמר, שאחרי חול המועד סוכות יאפשר צה"ל להחזיר הביתה את תושבי הצפון ביישובים מרוחקים מהגדר. מפונים מהצפון זעמו על הכוונה להשיב אותם לבתיהם כשבלבנון מתנהלת עדיין לחימה עצימה, ותהו מדוע גורדין עוסק בענייני מדיניות, במקום להתמקד בגזרה הבטחונית בלבד שעליה הוא אמון.

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, שלא נכח בישיבה, מיהר להגיב לדברים ואמר, "שיהיה ברור, אף אחד לא חוזר הביתה עד שהאיום עלינו לא יוסר לחלוטין. אני מציע שאנשי צבא יתעסקו בלחימה ובניצחון במלחמה, וישאירו לדרג המדיני ולראשי הרשויות את ההחלטה מתי ואיך חוזרים הביתה! אנו לא חוזרים עד שלא מאפשרים לנו את התנאים לחיות בביטחון מלא בקריית שמונה ועד שלא תאושר תוכנית ייחודית לבנייתה מחדש של העיר. לא שיקום, בנייה מחדש! עד שאין ניצחון מוחלט, אף אחד לא חוזר".

"בהחלט נראה כי נמצא חומר רב ערך בכפרים הלבנונים אשר תושביהם שיתפו פעולה עם אנשי רדואן", אמר דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה ששמע את דבריו של האלוף, והוסיף, "סוגיית החזרה הביתה לדעתי רחוקה ולא מציאותית, בשלב הזה בעיקר במטולה".

מפקד פיקוד צפון, אורי גורדין. דובר צה"ל
גורדין. הדגיש בשיחה שלא מדובר בחזרה מיידית, אלא בתחילתה של עבודה מקדימה/דובר צה"ל

אלא שלוואלה נודע, שדבריו של גורדין סולפו ובנקוף השעות אף קיבלו חיים משלהם, מנותקים לחלוטין מהמציאות, כשבתקשורת החלו להתפרסם שמות של יישובים שאמורים לחזור ראשונים, בהם לימן, הנמצא 2 ק"מ בלבד מהגבול.

גורמים צבאיים מאשרים, שלצד העדכון הבטחוני על התפתחות הלחימה בלבנון, דיבר אמנם גורדין בישיבה על החזרה העתידית הביתה, אבל אמר, בניגוד מוחלט למה שפורסם, שאחרי סוכות צריך להתחיל לדבר על שיקום היישובים והכנתם לחזרה, מה שיכול לארוך עוד מספר חודשים. גורדין הדגיש בשיחה שלא מדובר בחזרה מיידית, אלא בתחילתה של עבודה מקדימה הכוללת שיקום תשתיות והיערכות לקליטת תושבים בעתיד. למקורביו אמר: "סילפו את הדברים שאמרתי".

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
הרס מטולה לאחר פגיעות חיזבאללה. אלי אשכנזי, אתר רשמי
הרס במטולה. החזרה יכולה לקחת עוד חודשים/אתר רשמי, אלי אשכנזי

נזכיר, שכפי שפרסמנו לראשונה, לא רק שתוכנית הצפון, בהובלת הפרויקטור אליעזר צ'ייני מרום, עדיין לא גובשה סופית, ולכן, נכון לעכשיו, עדיין לא הועבר המימון המיידי בסך 3 מיליארד שקלים לתחילת פעולות השיקום הנרחבות, לאחר ההרס שחווה חבל הארץ המפונה, והיא אינה כלולה בתקציב המדינה לשנה הבאה.

זוהי צפירת הרגעה לתושבים, שחשבו שהמדינה עומדת לדרוש מהם לחזור לבתיהם תחת אש ובלי שהיישובים שוקמו והוכנו כיאות לקליטתם. הבשורה הטובה היא, שחזרתם הביתה הופכת ממשאלת לב, לעניין שעובר לפסים פרקטיים בעתיד הנראה לעין.

מדובר צהל נמסר בתגובה: "צה"ל פועל כל העת להשבת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון, ויפעל בנושא בהתאם להנחיות הדרג המדיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully