וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקולד השחר מתייקר בשיעור של 10%

10.10.2024 / 14:46

חברת השחר העולה הודיעה לקמעונאים כי החל מנובמבר יתייקרו השוקולד למריחה, קקאו, שוקולד לאפייה ועוד, בשיעור של 8%-10%: "לאור העליה המטורפת במחירי חומרי הגלם"

פסטיבל השוקולד בנוף הגליל/צילום: דוברות עיריית נוף הגליל

אחרי הפוגה קצרה, שוב עליית מחירים, של אחד המוצרים האהובים בישראל.

חברת "השחר העולה", יצרנית ממרח "שוקולד השחר", מעלה את מחיר מוצריה בשיעור של בין 8% ל-10% ב-1 בנובמבר.

בין המוצרים שיתייקרו: ממרח שוקולד במשקל חצי ק"ג וק"ג בהשגחת בד"צ בית יוסף, שוקולד צימקאו פרווה לאפיה במשקל 400 גרם, אבקת קקאו, ממרח חלב ומחיר מוצר הדגל של החברה, ממרח "שוקולד השחר" במשקל של 500 גרם יזנק ב-10%.

במכתב ששלחה החברה לקמעונאים בשבוע שעבר, היא מציינת שההתייקרות מגיעה, "לאור עליות המחירים הרבות בתשומות הייצור, והעליה המטורפת במחירי חומרי הגלם".

עוד נכתב שם, "בשנה האחרונה, למרות המלחמה והמצב הכלכלי בארץ, ספגנו את כל העלויות והמשכנו את המבצעים. על כן אין לנו ברירה אלא להעלות את המחירים".

שוקולד השחר. דודו קורן,
שוקולד השחר. מתייקר בחודש הבא/דודו קורן

יוקר המחיה בישראל שובר שיאים כאשר בחודש שעבר עדכנה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי מדד המחירים לצרכן עלה בחודש אוגוסט ב-0.9%. בשנים עשר החודשים האחרונים עלה מדד המחירים לצרכן ב-3.6%. זינוק נרשם גם במדד מחירי הדירות השנתי שעלה ב-5.8%.

עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות טריים שעלו ב-13.2%, תחבורה שעלה ב-2.8%, דיור שעלה ב-0.6%, חינוך, תרבות ובידור שעלה ב-0.5%, תחזוקת הדירה שעלה ב-0.4% ומזון שעלה ב-0.3%.

לפי דוח מבקר המדינה שפורסם בתחילת השנה, מחירי המזון יקרים ב-51% בהשוואה למדינות האיחוד האירופי ובכ-37% בהשוואה למדינות ה-OECD.

הדו"ח מצא כי יבואני המזון והטואלטיקה בישראל נהנים מ"רווחיות חריגה" בהיעדר תחרות מספקת, ובייחוד עשרת היבואנים הגדולים, אשר מחזיקים יחד בנתח השוק משותף שעולה על 50% מכלל ענף המזון ומוצרי הצריכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully