וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי תביעות הוגשו: זה מחיר הנזק מליל התקיפה האיראנית

13.10.2024 / 22:19

שבועיים לאחר המתקפה האיראנית על ישראל, ברשות המיסים מעריכים את הנזק שנגרם בכ-150-200 מיליון שקל, עם כ-2,500 תביעות, רובן המכריע בגין נזק למבנים, אך גם לכלי רכב, לעסקים ולתכולה

המתקפה האיראנית משמי ירדן/רשתות חברתיות

מתקפת הטילים האיראנית על ישראל לפני כשבועיים הובילה לנזקים בשווי משמעותי של 150-200 מיליון שקל, זאת לפי הערכה ראשונית של רשות המסים. למס רכוש הוגשו כ-2,500 תביעות נזק של מבנה, כלי רכב ותכולה, מתוכן כ-2,200 בגין נזקים למבנים.

במוקד הנפילה סמוך לחוף הים בצפון תל אביב, נפגעו מאות דירות וחנויות. בהוד השרון דווח על כ-1,200 נזקים, וכן נרשמו עוד כמה מאות מוקדי נזק באזור השפלה.

לפי דיווחים, הנזק בתל אביב מוערך בכ-50 מיליון שקל וכולל גם את מסעדת טורקיז בצפון העיר שנפגעה באופן קשה ודירות באותו המתחם, ובאחד המוקדים בהוד השרון, מדובר בנזק של 10 מיליון שקל. עיריית הוד השרון הודיעה לאחר המתקפה על נזק שנגרם לכ-100 בתים בשל הדף.

הערכה זו אינה כוללת נזק שנגרם לבסיסים צבאיים ולרכוש צבאי אשר לא מטופלים על ידי רשות המסים ולא נכללו בתחשיב. כידוע התקיפה האיראנית הביאה לפגיעות מסוימות בבסיסי חיל האוויר - אך לפי דובר צה"ל לא כללו פגיעות במטוסים ולא פגעו בכשירות המבצעית.

יירוט טילים מאיראן מעל אשדוד, 1 באוקטובר 2024. אבי רוקח
יירוט טילים מאיראן מעל אשדוד, 1 באוקטובר 2024/אבי רוקח

הנזקים הכלליים מאז המלחמה גבוהים בהרבה כמובן, כאשר יישובים שלמים בצפון נפגעו באורח חמור, לצד עסקים, משקים חקלאיים, עסקי תיירות ועוד, לצד הפגיעות בדרום כמובן.

באפריל האחרון אף יצא מס רכוש בקמפיין שקרא לתושבים להגדיל את הביטוח לתכולת הדירה במקרה של פגיעת טיל או שריפה בשל המלחמה. מס רכוש אמור לפצות עבור הערך המלא של המבנה והחזרתו לקדמותו, אבל בגין התכולה ניתן לקבל פיצוי בתקרה של עד 85 אלף שקל בלבד, בתוספת כספית לכל ילד שגר בבית.

"מדינת ישראל הכניסה את האזרחים לסיטואציה ביטחונית הזויה בעל כורחם, ובמקום לכסות באופן מלא כל נזק למבנה ולתכולת הבית ללא מגבלה, הגבילה את גובה הפיצוי, ואת נטל ההפרש הכספי משיתה על האזרחים", אמר אז ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח לשעבר.

כזכור, המתקפה האיראנית בתחילת החודש כללה שיגור של 181 טילי בליסטיים. לפי דיווחי התקשורת הזרה, מערכות ההגנה יירטה כ-80%-85% מהטילים. ביירוט האיומים לקחו חלק גם ארה"ב, ירדן, צרפת ובריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully