וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגזירות מגיעות: מיסוי חסכונות והכבדה על מובטלים

15.10.2024 / 9:01

משרד האוצר הפיץ אמש את טיוטת חוק ההסדרים המעודכנת להערות הציבור. בין השאר, מוצעות העלאת דמי הביטוח הלאומי למובטלים, החלת המע"מ על תיירים, פגיעה בפנסיות התקציביות, מיסוי קרנות השתלמות, העלאת מס רווחי הון והקפאת שכר המינימום

בווידאו: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נחסם על ידי מפגינים סמוך לכנסת, 7 באוקטובר 2024/שלומית עופר

משרד האוצר הפיץ אמש (ב') את טיוטת חוק ההסדרים הכוללת את הקיצצוצים הצפויים במסגרת תקציב 2025, וחשף את שורת הגזירות הקשות המסתמנות.

חוברת התוכנית הכלכלית שהתפרסמה מכילה 243 עמודים, כאשר החוק יוגש לאישור הממשלה בסוף החודש. לוח הזמנים הצפוף מספק ימים לא רבים להגשת הערות הציבור.

בין השאר כוללת הטיוטה העלאה של 10% בתשלום דמי הביטוח הלאומי וביטוח הבריאות המינימליים עבור מובטלים, ועוד מוצע כי הזכאות לסל קליטה תוגבל לעולים חדשים שסך נכסיהם לא עולה על 500 אלף שקל. הצעה נוספת כוללת הטלת מע"מ על תיירים, אשר בכל מקרה כמעט ולא מגיעים כרגע בשל המלחמה, להעלות ב-2% את המס על רווחי הון וכן לבטל את הפטור ממס על סיגריות וטבק בדיוטי פרי - מהלך שהאוצר כבר ניסה לקדם ונתקל בהתנגדות חריפה של חברי קואליציה שנהנים מתמיכת עובדי הרשות הפקודים לליכוד.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בוועדת הכלכלה בכנסת

16 בספטמבר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בוועדת הכלכלה בכנסת 16 בספטמבר 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

הצעה נוספת היא למסות את קרנות ההשתלמות החל מהשנה השביעית, באופן שלא ייתן להן שום יתרון על אפיקים אחרים ועלול להביא להוצאת כספים המונית למשל לחו"ל, או לרכישת נכסי נדל"ן באופן שיתדלק עוד יותר את המחירים היקרים בשוק זה.

בנוסף, הורחבה שורת ההקפאות שיחולו עם תחילת השנה הבאה, כאשר המשמעות היא שקצבאות ומשכורות לא יעלו למרות השחיקה המתמדת בכסף שלנו בשל האינפלציה הגואה.

התחומים שיוקפאו מתעדכנים בכל שנה בהתאם לאינפלציה, ומשום שזו ממשיכה לעלות, משמעות הדבר שההקפאות משמעותן בפועל, קיצוצים. ברשימת התחומים שנוספו לרשימה: שכר המינימום, מענק השחרור לחיילים, קצבאות שונות שביניהן קצבאות ניצולי השואה ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בטיוטה מופיעה גם הצעה להעלאת שיעור ההפרשה של מקבלי הפנסיות התקציביות מ-2% ל-7% החל מתחילת השנה הבאה - ומהלך שמהווה הקשחה של ההצעה הקודמת שהביאו באוצר להעלות את אחוז ההפרשה לשיעור של 4%-7%.

כמו כן, הגזרות שפורסמו בטיוטה הקודמת של חוק ההסדרים, נותרו גם בגרסה זו: המיסוי על משיכת חסכונות הפנסיות וקרנות ההשתלמות, כמו גם הקפאת קצבאות הביטוח הלאומי, הקפאת שכר אנשי המגזר הציבורי ונושאי המשרות הבכירות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully