וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפגנות האנטישמיות הבריחו תומכים, והתרומות להרווארד צנחו

עודכן לאחרונה: 19.10.2024 / 8:23

אחרי שאוניברסיטת קולומביה ספגה ירידה חדה בתרומות, כעת מגיע תורה של הארווארד עם ירידה של 151 מיליון דולר ביחס לשנה שעברה ואחת השנים החלשות בעשור האחרון: "התרומות מאכזבות בהשוואה לשנים עברו"

משטרת ניו יורק מפנה את המפגינים שהתבצרו באוניברסיטת קולומביה, 1 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אוניברסיטת ענק נוספת סופגת מכה בשל הפגנות אנטישמות שהתנהלו בקמפוס כמעט ללא מפריע: אוניברסיטת הארווארד ספגה ירידה של 14% ו-151 מיליון דולר בתרומותה שנה, זאת בשל עזיבה של תומכים אשר לא היו מרוצים מההפגנות האנטישמיות והאנטי ישראליות שהתנהלו בקמפוס כמעט ללא הפרעה, ונהנו גם מתמיכה של אנשי סגל רבים.

הארווארד חוותה צניחה של 14% בתרומות, אשר ירדו מסכום של 1.05 מיליארד דולר ל-896 מיליון דולר. הירידות הורגשו בעיקר במספר התרומות לקרן ההון של האוניברסיטה שנחתכה בשליש. כך דווח בעיתון הסטודנטים הארווארד קרימסון. הירידה של 151 מיליון דולר היא אחת הירידות המשמעותיות ביותר משנה לשנה בתרומות בעשור האחרון.

כזכור, המתחים בקמפוס בעקבות ההפגנות נגד פעולות ישראל בעזה, עוררה זעם בקרב בוגרי האוניברסיטה אשר מהווים כיום בכירים בתעשייה הפיננסית ותורמים מובילים. הבולט בהם הוא המיליארדר ומנהל קרנות הגידור ביל אקמן, אשר הוביל קמפיין להדחת הנשיאה קלודין גיי. מייסד קרן סיטדל, קן גריפין, שהוא מהתורמים הבולטים לאוניברסיטה, קרא לה לאמץ "ערכים מערביים".

הפגנת תמיכה בפלסטינים על רקע המלחמה בין ישראל לחמאס באוניברסיטת הארוורד, ארה"ב, 14 באוקטובר 2023. רויטרס
הפגנת תמיכה בפלסטינים על רקע המלחמה בין ישראל לחמאס באוניברסיטת הארוורד, ארה"ב, 14 באוקטובר 2023/רויטרס

בכירים באוניברסיטה הזהירו במשך חודשים בשיחות פרטיות מפני התרומות הדלות בעיצומה של שנה סוערת שהתאפיינה במשבר מנהיגות ובביקורת ציבורית גדולה, בשל כישלונה של הנהלת האוניברסיטה בניהול האירוע, וכן בהופעה המביכה בקונגרס של הנשיאה הקודמת קלודין גיי, שהתפטרה מאז.

הנשיא שנכנס במקומה הוא אלן גרבר, אשר הזהיר בחודש מרץ האחרון מפני ירידה משמעותית בתרומות. "חלק מההתחייבויות החדשות היו מאכזבות בהשוואה לשנים עברו", אמר גרבר. "יש גם כמה אינדיקציות לכך שנראה שיפור בעתיד", אמר לקרימסון.

פילנתרופיה היא עמוד תווך מרכזי ביציבות הפיננסית של הרווארד, והיוותה 45% מהכנסות האוניברסיטה בשנת הכספים 2023, ונותרה מקור קריטי למימון פעילות האוניברסיטה. קרן ההון של האוניברסיטה הצליחה להניב רווחים של 9.6%, מה שהעמיד את סך ההחזקות ל-53.2 מיליארד דולר - והותיר את הרווארד על תקן האוניברסיטה העשירה בעולם.

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב
נשיאת הארוורד קלודין גיי מעידה בדיון ועדת החינוך בבית הנבחרים בוושינגטון, ארה"ב, 5 בדצמבר 2023. רויטרס
נשיאת הארוורד קלודין גיי מעידה בדיון ועדת החינוך בבית הנבחרים בוושינגטון, ארה"ב, 5 בדצמבר 2023/רויטרס
המאהל הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה, 26 באפריל 2024. רויטרס
המאהל הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה, 26 באפריל 2024/רויטרס

מוקדם יותר החודש דווח כי אוניברסיטת קולומביה ספגה ירידה דרמטית בתרומות: אירוע ההתרמה השנתי של אוניברסיטת העלית הניב תרומות של 21.4 מיליון דולר בלבד, ירידה של 29% - כך לפי עיתון האוניברסיטה, הקולומביה ספקטייטור.

מדובר בירידה של 29% ביחס לאירוע האחרון שהתקיים ב-2022 והכניס 30 מיליון דולר, מדובר בסכום הנמוך ביותר שהושג מאז 2015, כאשר גובה התרומות שנאספו טיפס במשך 10 שנים רצופות לפני הצניחה השנה.

יום הנתינה, אירוע ההתרמה השנתי, נערך מדי שנה באוקטובר. בשנה שעברה הוא נדחה בשל מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר וההפגנות שפרצו בעקבותיה.

בעיתון של האוניברסיטה צוין כי הסיבה לירידה התלולה היא ההפגנות הפרו-פלסטיניות שככל הנראה לא התקבלו אצל התורמים באהדה רבה, זאת לאחר שהמוסד ספג ביקורת בשל הטיפול הכושל בהן: "קולומביה מתמודדת עם "משבר תורמים - שנולד מתוך חששות בנוגע למחאות בקמפוסים", כך לפי הספקטייטור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully