וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיותר לחלוטין": כמה יעלה לנו המעבר לשעון חורף?

עודכן לאחרונה: 23.10.2024 / 17:25

התאחדות התעשיינים מתנגדת למעבר לשעון חורף, אשר צפוי להתרחש ביום ראשון הקרוב לפנות בוקר: "העלות למשק מוערכת ב-353 מיליון שקל - כשליש בשל חיסכון באנרגיה ושני שליש בשל יותר מכירות בענפי הבילוי והפנאי"

בווידאו: שרית פלצ'י – מיארה מרשות הטבע והגנים בריאיון בתוכנית וואלה פתרנו בהגשת ליאת רון עם האירועים המיוחדים בסוכות בשמורות ובגנים/צילום: אולפן וואלה

שעון החורף 2024 ייכנס לתוקפו ב-27 באוקטובר, בלילה שבין שבת לראשון. בשעה 2:00 לפנות בוקר נידרש להזיז את המחוגים בשעונים שעה אחת אחרונה, מה שיגרום לנו להפסיד שעת אור - אך בתמורה נרוויח שעת שינה.

בהתאחדות התעשיינים קוראים לעצור את המעבר לשעון חורף שכן אין לו הצדקה והוא יפגע במשק מבחינה כלכלית: "שעון החורף מיותר. לאור התרומה העצומה של שעון הקיץ לכלכלה יש להחיל אותו לאורך כל השנה. זה נכון תמיד ובמיוחד בעת הזאת", אמר נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר.

שעון חורף 2024. לוח שנה, מערכת וואלה
שעון חורף 2024/מערכת וואלה, לוח שנה

מבדיקת אגף כלכלה של ההתאחדות עולה כי התועלת הכלכלית של המשך שעון הקיץ למשק, לעומת שעון החורף, עומדת על כ-353 מיליון שקל - הפרש אשר הופך את החלת שעון הקיץ לכדאית יותר למשק.

לפי ההתאחדות, "החיסכון באנרגיה מהחלת שעון הקיץ עומד על כ-113 מיליון שקל, והתרומה בגידול המכירות בענפי הבילוי, הפנאי והתיירות כתוצאה מהחלת שעון הקיץ עשויה להגיע לכדי 240 מיליון שקל בשנה. כמו כן, החלת שעון קיץ על כל ימות השנה תחסוך למשק עוד 70 מיליון שקל בשנה עקב חיסכון נוסף בחשמל".

המעבר לשעון חורף מתבצע בישראל לפי העדכון האחרון לחוק קביעת הזמן משנת 2013. לפי החוק, ביום ראשון האחרון לחודש אוקטובר, יש להזיז את השעון בישראל שעה אחת אחורה. זאת על מנת לסמל את חילופי העונות ועל מנת שזריחת השמש תהיה בשעה מוקדמת יותר, ובהתאם לכך גם שקיעתה. במדינות רבות בעולם, בהן מדינות האיחוד האירופי, המעבר משעון קיץ לחורף כבר בוטל בשנים האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, מסיבת עיתונאים, ירושלים, 29 במאי 2022. מיכאל דימנשטיין, לשכת העיתונות הממשלתית
תומר. "יש לבטל את שעון החורף במצב הכלכלי הנוכחי ולאור המלחמה"/לשכת העיתונות הממשלתית, מיכאל דימנשטיין

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, אמר כי "שעון החורף בישראל מיותר לחלוטין. לשעון הקיץ לעומת זאת ישנה תרומה עצומה לכלכלה ועל כן עדיף להחיל אותו לאורך כל השנה. הממשלה בדקה את הנושא בעבר והחליטה לבטל את שעון החורף, אך לא השלימה את המהלך. אולם כעת במצב הכלכלי הנוכחי ולאור המלחמה יש ליישם החלטה זו באופן מיידי".

  • עוד באותו נושא:
  • שעון חורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully