וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריית תערוכת הנשק בצרפת: הוגשה עתירה נגד איסור הכניסה לחברות ישראליות

עודכן לאחרונה: 23.10.2024 / 19:55

התאחדות התעשיינים, מספנות ישראל ולשכת המסחר צרפת-ישראל הגישו עתירה נגד מנהלי תערוכת הנשק הימי יורונאבל, בעקבות החלטת ממשלת צרפת לאסור על השתתפות חברות ישראליות בתערוכה; לא בין העותרים - ממשלת ישראל ומשרד הביטחון; דיון בנושא נקבע כבר ליום שישי זה

שיגורי כיפת ברזל .23 בספטמבר 2024/עסיף 27 א

עתירה הוגשה לבית המשפט הצרפתי לפני שעה קלה, בגין האיסור על חברות ישראליות להשתתף בתערוכת הנשק הימי יורונאבל. מי שהגישו את העתירה הן התאחדות התעשיינים, מספנות ישראל ולשכת המסחר צרפת-ישראל, ולא משרד הביטחון או ממשלת ישראל, למרות שהחברות נפגעות מההחלטה בשל ישראליותן וכי נושא היצוא הביטחוני הוא באחריות משרד הביטחון.

התערוכה עתידה להתקיים בפאריז בתחילת נובמבר, ובשל הדחיפות נקבע דיון בבית המשפט כבר ביום שישי הקרוב והחלטה צפויה להינתן כבר בשבוע הבא.

העתירה הוגשה באמצעות משרד עורכי הדין הצרפתי GKA בבית המשפט המסחרי בפריז, ומייצגת גם חמש ישראליות נוספות מקרב החברות שנפגעו מההחלטה ובהן אלביט, רפאל ואורביט. בעתירה נטען כי החלטת ממשלת צרפת פוגעת באופן ישיר באפשרויות של החברות הישראליות להשתתף בתערוכה ולהתחרות בשוק הביטחוני באירופה. כמו כן העתירה מתמקדת בעקרון השוויון ובחובת המדינות החברות באיחוד האירופי להבטיח שוק תחרותי פתוח וחופשי, תוך שמירה על כללי סחר הוגן ונטול אפליה.

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בתרגיל של חיל הים  באשדוד. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט בתרגיל חיל הים באוגוסט. משרד הביטחון אינו בין העותרים/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מדובר במקרה שני של אפליה בצרפת כאשר בתערוכת הנשק הקודמת יורוסאטורי שנערכה ביוני, נאסר על חברות ישראליות להשתתף. גם במקרה זה הוגשה עתירה ואף ניתנה החלטה של בית המשפט לטובת החברות הישראליות, אך זה כבר היה מאוחר מדי עבורן לקחת חלק בתערוכה.

בית המשפט לעניינים מסחריים בפריז הורה אז לעצור את ההרחקה של החברות הישראליות ולהשעות את הצעדים שננקטו נגד חברות ישראליות, זאת עד לקבלת פסק דין סופי מבית המשפט בנוגע לסוגייה ולטענות האפליה.

ההחלטה התקבלה יום לפני סגירת התערוכה, ובשלב מאוחר מכדי לסייע לחברות הישראליות שכניסתן נאסרה.

השטח שיועד לדוכן הישראלי הגדול והיה אמור לשמש כ-60 חברות הוסב לפינת קפה, ופקחים מטעם הנהלת התערוכה הסתובבו בין הדוכנים ודרשו מחברות שמציגות מערכות נשק עם רכיבים ישראלים להסתירן.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
האזור שבו הייתה אמורה להתמקם התצןגה הישראלית בתערוכת יורוסאטורי. ניר קהאן, באדיבות המצולמים
הדוכן הישראלי העזוב בתערוכה הקודמת יורוסאטורי/באדיבות המצולמים, ניר קהאן

נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, אמר כי "כמו שניצחנו בעתירה הקודמת נגד האפליה הבוטה בתערוכת היורוסאטורי, ננצח גם הפעם, שכן הצדק לצידנו. בשם מדינת ישראל והעם היהודי כולו, אנחנו רוצים להעביר בעתירה מסר ברור וחד שסיימנו להפנות את הלחי השנייה, כשמנסים להחרים אותנו, גם אם זו 'רק' פגיעה עסקית. ההחלטה של ממשלת צרפת מהווה פגיעה ישירה ביכולת של החברות הישראליות להשתתף ולהתחרות בתערוכה בינלאומית ומפלה אותן בצורה בוטה ובלתי חוקית אל מול חברות ממדינות אחרות, ואנחנו לא ניתן להתנהלות הזו לעבור בשקט.

"לחברות הישראליות, שמהוות את חוד החנית הטכנולוגית ומצטיינות בחדשנות ובפתרונות טכנולוגיים פורצי דרך, יש זכות להשתתף בתערוכות כמו כל חברה אחרת ואין מקום להפלות אותן משיקולים פוליטיים ולא ענייניים. על כן אנו נעמוד לצידן של החברות ונפעל בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותנו בכדי להבטיח את זכותן להשתתף ולהצליח בשוק הבינלאומי, במיוחד בתקופה קשה זו".

מנכ"ל מספנות ישראל, איתן צוקר: "האמברגו הביטחוני והחרמות על ישראל הן חזית נוספת שנפתחה נגדנו. הדבר מחייב את מקבלי ההחלטות בישראל להסתמך בעיקר על יכולותיהן של התעשיות הביטחוניות הישראליות ולהגביר את ההצטיידות בפלטפורמות אסטרטגיות מתוצרת מקומית".

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully