וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בענף שמן הזית: ויסוצקי סוגרת את המפעל

28.10.2024 / 8:33

ויסוצקי החליטה לסגור את מפעל זיתא לייצור שמן זית ולעבור להתבסס על יבוא בלבד; המפעל נמצא בגליל ומעסיק כיום עשרה עובדים

בית התה Tlab של ויסוצקי, תל אביב/יניב גרנות

הנהלת ויסוצקי החליטה עקב החג לסגור את מפעל זיתא לייצור שמן כחול לבן בקדמת הגליל ולעבור לייבוא. ההחלטה התקבלה על רקע פתיחת השוק לתחרות מחו"ל וירידה במכסים. גם מרבית תוצרת השמן של יד מרדכי היא מייבוא בדרך כלל מספרד ובעבר מטורקיה.

במפעל זיתא הועסק 10 עובדים, לחלקם הוצע לעבוד בקבוצת ויסוצקי וחלק יסיימו את עבודתם. מחיר השמן הישראלי הפך בשנים האחרונות ליקר בעיקר בגלל גידול בעלויות הייצור, והיעדר סבסוד למגדלים כפי שמקובל באירופה. עקב כך יותר ויותר מגדלים נאלצו לעקור מטעים.

שמן זית. ShutterStock
שמן זית/ShutterStock

לפני כחודשיים נסגר מפעל נוסף בגליל - פרי הגליל בחצור הגלילית, לאחר למעלה מ-60 שנות פעילות, הסגירה התבצעה, בין היתר, בעקבות הפחתת מכסים על ייבוא מוצרי חקלאות קפואים מחו"ל.

המפעל הוקם בשנות ה-60 והיווה חלק מתוכנית ממשלתית לעידוד תעסוקה בצפון הארץ. במהלך השנים, המפעל נהפך למקום עבודה חשוב עבור תושבי האזור, במיוחד ביישובים בגליל. בנוסף, הוא תמך בענף החקלאות, בכך שרכש תוצרת חקלאית מחקלאים מקומיים.

המפעל הצטמצם בהדרגה לאורך השנים, וקיבל סיוע ממשלתי במספר הזדמנויות במטרה למנוע את סגירתו. בינואר השנה הודיעה ההנהלה על כוונה לסגור את קו ייצור הירקות הקפואים, על רקע הפחתת המכסים, ובמאי התקבלה ההחלטה לסגור את המפעל באופן סופי. בתחילת השנה המפעל, שהיה בעבר מעסיק מרכזי באזור הגליל העליון, העסיק כ-120 עובדים, אך בשבועות האחרונים נותרו בו רק 25 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully