מסמכים משפטיים חדשים שנחשפו באנגליה ובווילס מאשרים כי חבר להקת "וואן דיירקשן" לשעבר, ליאם פיין, הלך לעולמו מבלי שהשאיר אחריו צוואה תקפה. כתוצאה מכך, ועל פי חוקי הירושה המקומיים, בנו היחיד בן ה-9 - בר גריי - צפוי להיות היורש הבלעדי של עיזבון הענק של הזמר המנוח.
פיין מצא את מותו הטרגי באוקטובר 2024, בגיל 31 בלבד, לאחר שנפל ממרפסת בקומה השלישית של בית מלון בבואנוס איירס, ארגנטינה. כעת, שמונה חודשים לאחר האסון, מתבררים הממדים הפיננסיים של הנכסים וההון שהותיר אחריו.
על פי הדיווחים הרשמיים המבוססים על מסמכי בית המשפט, השווי ברוטו של עיזבונו של פיין עומד על סך של כ-38 מיליון דולר (כ-112 מיליון שקל). לאחר ניכוי חובות והוצאות משפטיות שונות, השווי נטו של העיזבון שיעבור בירושה מוערך בכ-32.2 מיליון דולר (כ-94 מיליון שקלים).
מי ינהל?
כעת, חלוקת העיזבון הפיננסי שנותר מאחור יוצאת אל הפועל. לפי חוקי הירושה באנגליה ובווילס, כאשר אדם מת כשהוא אינו נשוי ולא הותיר אחריו צוואה, ילדיו מקבלים עדיפות עליונה בקבלת הנכסים. הנחיות רשמיות של ממשלת בריטניה מדגישות כי בני זוג שאינם נשואים אינם זכאים לירושה אוטומטית במקרים אלו. המשמעות הישירה היא שקייט קאסידי, שהייתה בת זוגו של פיין בזמן מותו, כמו גם שאר בני משפחתו המורחבת, אינם זכאים לחלק מהונו.
עם זאת, מי שכן נכנסת לתמונה המשפטית היא בת זוגו לשעבר של פיין ואמו של בנו, הזמרת שריל קול. מסמכי בית המשפט מינו את שריל, לצד עורך הדין לענייני מוזיקה ריצ'רד מארק בריי, כמנהלי העיזבון הרשמיים. השניים מונו לתפקיד באופן פורמלי ב-1 במאי, עם סמכות מוגבלת בשלב זה, כאשר תפקידם הוא לנהל את הנכסים לאורך ההליך המשפטי והביורוקרטי, ולא לרשת את הכספים בעצמם.
מאחר שבר הוא קטין וילדים אינם יכולים לגשת באופן ישיר לעיזבוני ענק עד להגיעם לגיל בגרות, שריל צפויה להקים קרן נאמנות עבור בנה. הקרן תפעל בהתאם לנהלי הירושה המקובלים לקטינים, והעיזבון כולו ינוהל וישמר תחת פיקוח הדוק של בית המשפט עד אשר יגדל.
המוות הטרגי
כזכור, פיין שהה בארגנטינה באותה עת כדי לצפות בהופעתו של חברו לשעבר ללהקה, נייל הורן, ואף שיתף ברשתות החברתיות על רצונו ליישר עמו את ההדורים. בליל מותו, משטרת בואנוס איירס הוזעקה למלון בעקבות קריאה על אדם תוקפני שעלול להיות תחת השפעת סמים או אלכוהול, וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו בזירה. לאחר האסון, התקבצו מאות מעריצים כואבים מחוץ למלון, בכו ושרו משירי הלהקה.
פיין פרץ לתודעה העולמית בשנת 2010 במסגרת תוכנית הריאליטי "אקס פקטור", שם הוקמה להקת הבנים המצליחה "וואן דיירקשן" לצד הארי סטיילס, זאין מאליק, ניאל הורן ולואיס טומלינסון. ההרכב הפך לסנסציה בינלאומית עד לפירוקו בשנת 2016, אז יצאו חבריו לקריירות סולו.
לצד ההצלחה המוזיקלית הפנומנלית, פיין נאבק לאורך השנים באובדנות ובהתמכרות לאלכוהול, ואושפז בעבר בשל זיהום חמור בכליות. בתקופה שקדמה למותו נקלע לסערה אישית נוספת, כאשר בת זוגו לשעבר, הדוגמנית מאיה הנרי, נקטה נגדו בצעדים משפטיים והוציאה נגדו צו הרחקה בטענה כי לא הפסיק להטריד אותה וא את מקורביה בהודעות. כמו כן, ימים ספורים לפני המוות, פורסם כי נפרד מצוות הניהול שלו וגנז את אלבומו השני.
