וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע הסיכון של ביטקוין: "הוא ידעך וייעלם"

עודכן לאחרונה: 28.6.2026 / 9:31

מה קורה מאחורי הקלעים של שוק הקריפטו? המשקיעים החדשים נלחצים מהירידות ומוכרים עשרות אלפי מטבעות בהפסד, והחברה הגדולה בעולם שקונה ביטקוין חוטפת מכה ומאבדת את היתרון שלה. והמיליארדר הבריטי צופה כי המטבע פשוט ייעלם - "מנגנון ספקולטיבי חסר שימוש"

בווידאו: דור אופיר בתוכנית "וואלה פתרנו" עם מדריך לפתיחת ארנק דיגטלי לקריפטו/צילום: אולפן וואלה

שוק הקריפטו ממשיך לעבור את אחת התקופות המאתגרות ביותר שלו מאז 2022. לאחר ירידה של יותר מ-50% מהשיא שנרשם באוקטובר האחרון, ביטקוין מתקשה להתאושש, והלחץ בשוק כבר אינו מגיע רק מהמחיר עצמו - אלא גם מההתנהגות של המשקיעים.

לפי נתוני CryptoQuant, במהלך היממה האחרונה הועברו כמעט 50 אלף ביטקוין לבורסות בהפסד, אחת מתנועות המכירה הגדולות ביותר של מטבעות שנמכרו בהפסד בתקופה האחרונה.

מדובר בעיקר במשקיעים שרכשו ביטקוין בחמשת החודשים האחרונים, וכעת בוחרים למכור למרות ההפסד, תופעה שמכונה בשוק "כניעה" (Capitulation).

יחד עם זאת, התמונה אינה חד-משמעית. במקביל לגל המכירות, כתובות ארנקים שמזוהות עם משקיעים ארוכי טווח קלטו השבוע כ-181 אלף ביטקוין, שיא חדש. כלומר, בזמן שמשקיעים חדשים מאבדים סבלנות, משקיעים ותיקים דווקא ממשיכים לאסוף סחורה.

מטבע ביטקוין/shutterstock

גם סטרטג'י מתחילה להרגיש את הלחץ

אחד הסיפורים המעניינים ביותר בימים האחרונים מגיע דווקא מחברת סטרטג'י של מייקל סיילור, שנחשבת לרוכשת הביטקוין התאגידית הגדולה בעולם.

במשך שנים נסחרה מניית החברה בפרמיה משמעותית ביחס לשווי הביטקוין שברשותה. המשקיעים היו מוכנים לשלם יותר, מתוך אמונה שסיילור, יו"ר החברה, ימשיך להגדיל את האחזקות וליצור ערך נוסף.
כעת המצב התהפך. לראשונה זה שנים, שווי החברה ירד מתחת לשווי הביטקוין שהיא מחזיקה. במילים פשוטות, השוק מעריך כיום את כל פעילות החברה בפחות מהשווי של הביטקוין שנמצא במאזן שלה.
המשמעות היא שסטרטג'י מאבדת את אחד היתרונות הגדולים ביותר שלה, היכולת להנפיק מניות חדשות בפרמיה גבוהה ולגייס הון לרכישות נוספות של ביטקוין.

כל עוד המניה נסחרת מתחת לערך הנכסים שלה, כל גיוס הון חדש הופך לפחות אטרקטיבי ואף עלול לדלל את בעלי המניות הקיימים.

למרות זאת, חשוב להדגיש שהחברה עדיין אינה נמצאת במשבר קיומי. לסטרטג'י עדיין יש מספר אפשרויות לגייס הון, למחזר חוב ולנהל את מבנה ההון שלה, אך תנאי המשחק הפכו מאתגרים הרבה יותר מאשר בשנים האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

רנו קפצ'ר החדשה: קטנה במידות, גדולה באופי

בשיתוף רנו

מייקל סיילור, חברת מיקרוסטרטג'י/GettyImages

ואז הגיע המיליארדר הבריטי

על רקע הלחץ בשוק, אחד ממשקיעי הערך הידועים בעולם, המיליארדר הבריטי ג'רמי גרנת'ם, הוסיף שמן למדורה. בריאיון ל-CNBC הוא כינה את ביטקוין כ"מנגנון ספקולטיבי חסר שימוש", והעריך כי בטווח הארוך המטבע פשוט ייעלם.

"זה לא ייגמר בפיצוץ", אמר, "אלא פשוט ידעך לאט". לדבריו, הירידה החדה של ביטקוין בתקופה שבה הזהב דווקא התחזק ממחישה שהוא אינו משמש כמקלט בטוח כפי שרבים קיוו.

גרנת'ם טען שביטקוין אינו משמש כאמצעי תשלום אמיתי בכלכלה, אלא בעיקר כנכס ספקולטיבי, והוסיף כי אחת השימושים המרכזיים שלו היא העברת כספים מחוץ למערכת הפיננסית המסורתית.

עם זאת, הוא הדגיש כי הביקורת שלו מופנית כלפי המטבעות הדיגיטליים עצמם, ולא כלפי טכנולוגיית הבלוקצ'יין, שלדבריו עדיין עשויה לשנות תעשיות רבות בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

top-form-right-icon

בשליחת התגובה אני מסכים לתנאי השימוש

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully