וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "קציר המלח הוא הפתרון להצפת המלונות"

פנחס וולף

27.6.2011 / 13:56

ראש הממשלה אישר את המלצתם של השרים ארדן ומיסז'ניקוב, והקצה למשרד האוצר 3 שבועות לגבש תוכנית למימון הפתרון. שר האוצר שטייניץ הבהיר כי על המפעלים לשאת במלוא העלויות או ברובן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכריז היום (שני) כי הפתרון למניעת הצפת בתי המלון בים המלח הינו קציר המלח – שעלותו היא כ-7 מיליארד שקלים.

"היום באנו כדי להציל את ים המלח", אמר נתניהו בסיור. "ממשלות העבר דיברו בנושא, והממשלה הזאת עושה. קיבלתי המלצה לפעולה מהשרים גלעד ארדן וסטס מיסז'ניקוב, שהתייעצו עם שר הפנים ושר האוצר. ברור שהפתרון המועדף הינו קציר מלא של המלח".

נתניהו ציין כי הטיל על ראש אגף התקציבים באוצר ועל החשבת הכללית להגיש בתוך שלושה שבועות המלצה לדרך מימון הפתרון. "אם אפשר בהסכמת המפעלים ואם לא", הסביר, "נבחן את כל האופציות האחרות העומדות לפנינו, לרבות המשפטיות. אני מקווה שתוך חודש, הפתרון לו מחכים כל כך הרבה שנים יהיה מאחורינו. יש לדאוג שהמקום הקסום הזה יקסים את הבאים לכאן לעוד דורות רבים".

משרד האוצר התנגד תחילה לקציר המלח, ותמך הריסת בתי המלון ובנייתם מחדש במפלס גבוה יותר, מטעמי חיסכון בתקציב. שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב והשר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, תמכו בקציר, ונתניהו התערב בהחלטה עקב המחלוקת. במהלך הסיור, אמר שר האוצר, יובל שטייניץ, כי על המפעלים לשלם את רוב הסכום של פעולת הקציר, אם ברצונם להמשיך ולפעול. "אם כתוצאה מפעילות המפעלים ישנה סכנה סביביתית, הרי שעליהם לקחת אחריות", אמר שטייניץ.

נתניהו התייחס בסיור גם לפיתוחו של הנגב, ואמר כי הממשלה מקדמת את סלילתה של מסילת רכבת מתל אביב דרך אשדוד, באר שבע והערבה, שתגיע גם למפעלי ים המלח. "נקים לפחות עיר אחת בערבה ואני מעריך שיהיו אפילו שתיים, אמר נתניהו. "כשנחזור לכאן עוד 20 שנה המקום הזה ייראה אחרת לגמרי".

לפניות לכתב:
pinhas_wolf@walla.com

עוד על הניסיונות לשיקום ים המלח:
גלעד ארדן: "על מפעלי ים המלח לממן את שיקומו"
מאות פעילים דרשו: להחיות את ים המוות
אושר: מיליונים לקידום ים המלח בתחרות פלאי תבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully