וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אטיאס: המשכורת קונה פחות, אין לנוח בעניין

פנחס וולף

20.7.2011 / 11:41

בכנס שיזמה ח"כ רונית תירוש בנושא עליית המחירים במשק אמר שר השיכון, אריאל אטיאס, כי משרד האוצר פועל רבות ברמת המקרו - אך עליו לטפל גם ברמה הנקודתית בעניינים סוציאליים

"צריך להתמקד בכך שיוקר המחייה לא מאפשר למשפחות שהצליחו בעבר לגמור את החודש, לעשות כן. היום הן לא מצליחות", כך אמר היום (רביעי) שר השיכון, אריאל אטיאס, בכנס על עליות המחירים במשק שיזמה ח"כ רונית תירוש (קדימה). לדברי אטיאס, "המשכורת שלנו קונה פחות. באוצר מסתכלים על המקרו, הורדת אבטלה, שמירה על חוב תוצר, אבל כל היתר פחות חשובים. השיטה הנכונה להקל על משקי הבית היא לגעת בטיפול נקודתי באוכלוסיות. כשעושים רק מקרו ולא עושים מיקרו, הנפגעים הם החלשים. גם בדיור וגם בצריכה. חשוב לדאוג למקרו כלכלה אבל גם מיקרו כלכלה. הכלכלה הקפיטליסטית זה בסדר, אך אין לנוח גם בנוגע לעניינים הסוציאליים".

שר הרווחה והתקשורת, משה כחלון, אמר בכנס כי"המחירים בישראל הם מטורפים אך אני לא מחפש אשמים". לדבריו, "יש בעיה אמיתית, כואבת, ואני לא רוצה להתמקד רק בדיור, כי אז נטשטש את הבעיה. אולי יפתרו את זה בהיצע של 50 אלף יחידות דיור נוספות, אבל נמשיך לאכול אותה בכל עגלת סופר שצריכה לעלות 300 שקל ואנחנו משלמים עליה 600 שקל, כי אנחנו בממשלה, לא נהיה במקומות הנכונים. כשהממשלה פועלת, השוק יודע להגיב. אם נוציא 1,500 במקום 2,500 שקלים על מזון, יהיה לנו גם כסף".

"כשנכנסתי למשרד התקשורת לפני שנתיים, הצבתי יעד להפחית במהלך הקדנציה את מחיר הסלולר ב-50%", סיפר כחלון. "אמרו לי: 'זה הזוי, אתה לא מבין על מה אתה מדבר'. היום, תראו את חצי השנה של 2011 - כבר באפריל דיווחו על ירידת מחירים של 25% פר לקוח, ובפברואר נגיע ל-50% הוזלה, כפי שהתחייבנו. ראינו שיש בעיה בדמי קישורית. טיפלנו בזה והיום אנחנו רואים תוצאות". כחלון אמר כי "במשך 50 שנה ישראל סובלת ממונופולים וקרטלים. הממשלה צריכה לתת את החלק שלה. זה שמאשימים את החקלאים והסופרים זה בסדר. הממשלה צריכה לתת את חלקה ברגולוציה ומיסוי והצבת יעדים".

עוד בנושא עליית המחירים במשק:

מדד מחירי המזון עלה ב-38%, והשכר במשק ירד
התייקרות המזון: "מחלת הריכוזיות בולעת את הצמיחה"
מחאה על מחירי הדיור: ערי אוהלים בירושלים ובת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully