וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרם על תנובה יימשך: "ההתפטרות היא הודאה בבעיה"

על אף הודעת תנובה על הורדת מחירים קבועה של עד כ-15%, הסטודנטים שהחלו בחרם על מוצריה אינם מתרצים. מנכ"ל החברה: "הפנמנו המחאה והכנסנו יד לכיס"

התפטרותה הדרמטית של יו"ר תנובה, זהבית כהן, הובילה להודעה מיידית שתורגש בקרוב בארנק של כולנו: הוזלה קבועה של עד 15% בכל מוצרי החברה.

עם זאת, אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, שיזמה את חרם הצרכנים על תנובה, מסרה כי החרם עומד בעינו, ופעולות המחאה נגד החברה יימשכו. "אנחנו רואים בהתפטרותה של כהן הודאה בכך שהתנהלותה של חברת 'תנובה' הינה בעייתית, והוכחה נוספת לכך שחרם הצרכנים על החברה מצליח", מסר אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים.

"הוזלות המחירים עליהן הכריזה הבוקר חברת 'תנובה' הן הישג משמעותי הנובע מהמחאה הצרכנית שהחלו הסטודנטים לפני כחודש", הוסיף רשטיק. "יחד עם זאת, הישג זה איננו מספק. על פי פרסומים בכלי התקשורת הרווח התפעולי של אייפקס מקבוצת 'תנובה' בשנת 2010 היה מיליארד ומאה מיליון שקלים. לפיכך הכרזתה כי ההוזלה תעלה לחברה 125 מיליון שקלים מעידה על כך שהיא יכולה להכפיל את גובה ההנחה לצרכן ל-30% ועדיין להרוויח היטב". יו"ר אגודת הסטודנטים הוסיף כי "מדובר אומנם בהוזלה, אך ברור כי תנובה יכולה יותר. אנחנו קוראים למנהלי תנובה לפתוח בהידברות עם נציגי הצרכנים על מנת לתקן את הטעויות שנעשו עד כה".

עוד בנושא:
זהבית כהן הודיעה על פרישה מתנובה ומפסגות
"הסינדרלה של עולם העסקים": מי את, זהבית כהן?
לאחר ההתפטרות: תנובה הודיעה על הוזלת מחירים
הפגנה, פשיטה וחקירה: היום השחור של תנובה
רשות ההגבלים פשטה על תנובה: יו"ר החברה והמנכ"ל יחקרו
פעילי מחאת הקוטג': "לא רוצים מבצעים - הוזלת מחירים"
זהבית כהן למפגינים מחוץ ביתה: "המחאה צודקת"

נמשך החרם על תנובה: "ההנהלה פשוט מתעלמת". טל אנגלנדר
"תנובה יכולה להכפיל את גובה ההנחה לצרכן ל-30% ועדיין להרוויח היטב"/טל אנגלנדר

תנובה הודיעה כי תפעל להורדת קבועה של מחירי מוצריה בעד 15%. לדבריה, שווי ההוזלה המצטבר עבור הצרכן יהיה כ-125 מיליון שקלים, ש-62% מתוכם ימומנו על ידי תנובה. הורדת המחירים תיכנס לתוקף ביום שלישי הקרוב. על פי הודעת החברה, המוצרים שמחיריהם יוזלו השבוע הם גבינות לבנות, גבינות צהובות במדף ומעדן תנובה. כך, למשל, המחיר המומלץ לצרכן של גבינה לבנה רגילה 250 גרם יעמוד על 6.33 שקלים במקום 7.45 שקלים כיום והמחיר המומלץ לצרכן של חבילת גבינת עמק פרוסה 200 גרם יהיה 14.58 שקל במקום 17.15 שקל כיום.

"אין ומעולם לא היה לנו דבר אישי נגד זהבית כהן כאדם", מסר בתגובה להודעת ההתפטרות איציק אלרוב, יוזם "מחאת הקוטג'", בשיחה עם וואלה! חדשות. "כעת לחברת תנובה ישנה הזדמנות לכפרה מול הצרכן הישראלי באמצעות הורדת המחירים ולשאר בעלי חברות מזון. זו צריכה להיות אפשרות לחשבון נפש, על המחירים שבהם עשקו את הצרכן הישראלי בשנים האחרונות"., בתגובה להודעה על הורדת המחירים, מסר אלרוב כי ברצונו ללמוד לעומק את פרטי ההוזלה.

האם החרם עובד? בואו לדבר על זה בפייסבוק

הבוקר, כאמור, על רקע חקירת רשות ההגבלים העסקיים המתנהלת נגד קונצרן המזון תנובה, וכן על רקע המחאה הציבורית שהתעוררה לאחרונה נגד החברה, הודיעה זהבית כהן, מנכ"לית קרן אייפקס-ישראל, על פרישתה מתפקידי היו"ר בדירקטוריונים של תנובה ושל פסגות. שלמה רודב, לשעבר יו"ר קבוצת התקשורת בזק, ימונה לתפקיד יו"ר תנובה, וכהן צפויה לשוב לדירקטוריון פסגות לאחר תום החקירה בתנובה. רון גורטלר ישמש כיו"ר זמני של פסגות עד שיימצא יו"ר חדש.

בראיון לגלי צה"ל, התייחס היום מנכ"ל החברה, אריק שור לטענות שהופנו נגד החברה על כך שלא פרסמה את דו"חותיה הכספיים, והדגיש כי דו"חות אלה יתפרסמו במהלך השבוע. "החברה עומדת בכל קריטריון", הדגיש שור. בתגובה לשאלה האם לדעתו תנובה 'הרוויחה יותר מדי', הסביר כי "לא היינו חמדנים, אבל הבנו שיש מחאה. לא רוצים להצטדק, אלא לספק מוצרים. 60% מהמוצרים שלנו אנחנו נותנים במחירים טוב לצרכן".

"הפנמנו את המחאה"

"אני מאוד מצטער על ההתפטרות של זהבית כהן ורוצה לאפשר ליו"ר החדש של תנובה ופסגות להתמודד עם אתגרים", ציין עוד שור. "אין להתפטרות קשר לחקירה של רשות ההגבלים, עליה אני מנוע מלדבר. כהן אמרה שרוצה לפנות את זמנה בכדי להתמקד בתפקידה כמנכ"ל אייפקס".
שור הוסיף כי הורדת המחירים הגיעה בעקבות הפנמה של המחאה החברתית. "אין ספק שהמחאה שאנחנו רואים בכל המדינה, לא ספציפית לישראל. זו מחאה שקמה מלמעלה, וחלק גדול ממנה קשור ליוקר המחייה. זה הגיע גם למזון, וגם אלינו - מתוקף היותנו החברה הכי גדולה והכי ישראלית".

בתגובה לשאלה האם תנובה צריכה לכפר על טעות שעשתה, ענה שור כי "תנובה לא רק הפנימה, אלא הורידה את מחיר הקוטג'. ברגע שמחיר החלב הגולמי ירד ב-4 אגורות, הורדנו מחירים של מוצרי יסוד. שמחתי גם שהרפתנים תרמו כמה שקלים ומקווה שרשתות מזון אחרות יקבלו את המלצתנו להוזיל מחירים. מטרתנו היא לספק לאזרחי ישראל מוצרי יסוד טריים יום יום. הפנמנו, יש פה מחאה. אבל אנחנו לא רק מדברים עליה אלא גם שמים יד בכיס ומורידים מחירים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
גבינת קוטג'. עומר מירון
"מחאת הקוטג' התבררה כמחאה אפקטיבית"/עומר מירון

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', התייחסה גם היא לשתי ההודעות, ואמרה כי "הוזלת מחירים משמעותית, יחד עם התפטרותה של זהבית כהן מוכיחים כי השכל הישר ניצח וכי אפשר להוריד מחירים לטובת הצרכנים, מבלי לפגוע ברפתנים ובחקלאות הישראלית שמהווה תשתית כלכלית, חברתית וציונית למשק הישראלי". יחימוביץ' הוסיפה כי "מחאת הקוטג' התבררה כמחאה אפקטיבית, והוכיחה כי לציבור יש כח רב וכעת יש להפנות את הכח הציבורי החשוב הזה לא רק למחאה צרכנית אלא גם לשינוי עמוק של השיטה הכלכלית הקלוקלת המגדילה את הפערים בחברה, ולמאבק על הזכות להתפרנס בכבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully