וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים: יופחת הבלו על סולר לייצור חשמל

מחיר הסולר לייצור חשמל יוזל ב-88% למשך ארבעת החודשים הראשונים של 2012 ו-69% לאחר מכן. חברי הוועדה טענו כי הסיבה לייקור היא גירעון חברת החשמל ולא הפסקת הגז המצרי

ועדת הכספים אישרה הבוקר (שני) להפחית את מס הבלו המוטל על סולר לייצור חשמל כדי למתן את עליית מחירי החשמל. על פי ההחלטה שאושרה, יוזל מחיר הסולר ב-88% במשך ארבעת החודשים הראשונים של 2012 ולאחר מכן על 69% עד סוף השנה. לטענת משרד האוצר עלות ההנחה לקופת המדינה היא כ-4.2 מיליארד שקל בשנת 2012.

יושב ראש הוועדה, משה גפני, קרא למשרד האוצר לשקול להחיל את ההנחה בשיעור 88% על הבלו על כל 2012 ולא להסתפק בארבעה חודשים בלבד. נציג רשות המסים בוועדה, ערן יעקב, אמר כי "הנושא ייבחן במהלך חודש אפריל ותישקל האפשרות לחזור לוועדה עם צו חדש שימשיך את שיעור ההנחה של 88%".

עליית מחירי החשמל נובעת, על פי חברת החשמל, מהפסקת הזרמת הגז ממצרים, בעקבותיה נאלצת החברה לעשות שימוש בדלקים חלופיים ויקרים לצורך הפקת חשמל. ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) טען במהלך הדיון בוועדה כי "המציאות של חברת החשמל מחייבת ייקור התעריפים והפסקת הולכת הגז המצרי היא רק תירוץ. חברת החשמל נמצאת בגירעון של 70 מיליארד שקלים ולכן גם אם יינתן פטור מלא על הבלו על הסולר, עדיין התעריפים יתייקרו".

ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) הציע במהלך הדיון "לעשות דיפרנציאציה במחירי החשמל, כך שעשירים ישלמו יותר ועניים לא יחושו כלל בעליית התעריפים". לדבריו, "חוק משק החשמל מאפשר לעשות את זה והדבר נדרש כמענה לצורך לייקר את התעריפים". גפני תמך בהצעתו של אורלב וקרא לאוצר לבחון את האפשרות להגדיל בהתאם את שיעור ההנחה על הבלו על הסולר לייצור חשמל בעוד אחוז או שניים. "הוועדה תפנה למשרד האוצר על-מנת לקדם את העניין כך שהעלאת תעריפי החשמל לא תחול על שכבות מצוקה", אמר גפני.

עוד בנושא:

רשות החשמל: מחיר החשמל ייעלה ב-13% השנה
האוצר: נפחית את ייקור החשמל הנדרש מ-30% למספר חד ספרתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully