וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תספורת ליוון? הבנק האירופי ויתר על חלק מהחוב

הבנק האירופי הסכים למכור חלק מאגרות החוב של יוון שברשותו במחירי הפסד, ובכך להקטין את חובה. גם הנושים הפרטיים עשויים להציג ויתורים

האם עסקת החילוץ של יוון מתקרבת? הבנק האירופי הציג הבוקר (רביעי) ויתורים משמעותיים בנוגע לאחזקותיו באגרות חוב יווניות - ויתורים שיקטינו משמעותית את חובה הגדול של במדינה, כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל". הבנק הסכים למכור חלק מהאג"ח במחירי הפסד. בכך כנראה תיסלל הדרך גם לוויתורים מצד הנושים הפרטיים של יוון. עם זאת עדיין לא ברור אם ממשלת יוון תצליח להעביר את תכנית הצנע הנדרשת ממנה על מנת לקבל את תכנית הסיוע נוכח ההתנגדות הציבורית הרבה במדינה.

אתמול קיימו איגודי העובדים של יוון את השביתה הכללית הראשונה שלהם לשנה זו. השביתה בת יממה שיתקה את שירותי הממשלה, בתי המשפט, בתי הספר וחלק משירותי התחבורה והבנקים. שירותי התחבורה באתונה פעלו במהלך היום באופן חלקי על מנת להביא את המפגינים למרכז העיר. "מה שמתרחש עכשיו זה לא משא ומתן", אמר נשיא איגוד GSEE, יאניס פנוגופולוס. "זוהי סחיטה גסה וצינית נגד ציבור שלם".

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי קראו ליוון להנהיג את תכנית הצנע ולקבל את תכנית הסיוע בסך 130 מיליארד יורו. "אנחנו רוצים לראות את יוון נשארת בגוש היורו, אך זמנה הולך ואוזל", אמרו השניים. במסיבת עיתונאים שקיימו בסוף פגישתם שלשום אמרה מרקל כי "אינני מבינה מדוע דרושים ליוון עוד מספר ימים - הזמן הולך ואוזל". לדבריה, "ההסכם מעולם לא היה קרוב יותר, לא עם הנושים הפרטיים ולא לגבי החוב הלאומי", אמר סרקוזי. "אנחנו חייבים לסיים אותו. איננו יכולים לדמיין מצב שבו לא יהיה הסכם".

עוד בנושא:

שביתה כללית ביוון על רקע הקיצוצים המתקרבים
דדליין ליוון: "הודיעו עד 12:00 על תכנית הצנע"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully