וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "התחרות היא ידיד הצרכן"

טל שלו

26.2.2012 / 11:56

בפתח ישיבת הממשלה הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי השרים ידונו גם במסקנות ועדת הריכוזיות. "בישראל יש ריכוזיות יוצאת דופן בהשוואה למדינות ה-OECD"

מערכת וואלה!

(צילום: מערכת וואלה!, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"הממשלה תשמע היום את המלצות ועדת הריכוזיות", כך הודיע הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "הקמתי את הוועדה ב-2010 בגלל בעיית יוקר המחייה ועל מנת לעודד תחרות", אמר נתניהו.

לדברי ראש הממשלה, "התחרות היא ידיד הצרכן, היא משפרת את השירות ומיטיבה עם הצמיחה והחסכונות על ידי הקצאת אשראי טובה יותר". עוד אמר נתניהו כי "בישראל יש ריכוזיות יוצאת דופן בהשוואה למדינות ה-OECD. אנו יודעים להתמודד עם ריכוזיות בתוך ענף מסוים באמצעות הממונה על ההגבלים העסקיים, אבל אין כלים להתמודדות עם ריכוזיות אופקית, למשל כאשר גוף שולט בבנק ומונע אשראי ממתחרים, או עם פירמידות. אנו רוצים להתמודד עם נושא זה בדרך אחראית מכיוון שאנשי עסקים הם אלה שמניעים את המשק".

ביום רביעי פורסמו המלצותיה של ועדת הריכוזיות. הוועדה המליצה על מגבלה של שלוש קומות על חברות פירמידה קיימות, כאשר על החברה השלישית יחולו מגבלות של חברת פער, כמו בהמלצות הביניים. דו"ח הביניים קבע מיגבלות על חברות פער ללא מיגבלת קומות הפירמידה. עוד המליצה הוועדה להוריד את הרף של חברה ריאלית גדולה מ-8 מיליארד שקל ל-6 מיליארד שקל.

עוד בנושא:

ועדת הריכוזיות: מגבלה על קומה שלישית בפירמידה
אחרי ועדת הריכוזיות: הסכנה לשוק החופשי עוד כאן

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully