וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישור הרפורמה בתכנון ובבנייה נדחה למושב הקיץ

פנחס וולף

20.3.2012 / 13:19

לאור המחלוקת סביב סעיף מיצוי כושר ההשתכרות ברפומה בחוק התכנון והבנייה, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לדחות את ההצבעות על התכנית לצורך בחינה מחדש

לאחר שבוע וחצי רוויים במשברים בקואליציה, בין ישראל ביתנו לש"ס, בנוגע להכרעה על הקריטריונים ל"דיור בר השגה", במסגרת הרפורמה בחוק התכנון הבנייה, החליט היום (שלישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקפיא לעת עתה את ההצבעות שאמורות היו להתקיים השבוע בוועדת הפנים של הכנסת, בהכנת החוק לקריאה שניה ושלישית.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי, "ראש הממשלה רוצה לבחון לעומק את סוגיית כושר ההשתכרות ברפורמה לתכנון ובנייה ולכן הדיונים בנושא לא יסתיימו במושב הנוכחי. במהלך הפגרה ייבחנו לעומק כל ההסתייגויות שהוגשו על הרפורמה". נתניהו, הנמצא כרגע בסיור בטכניון בחיפה, במעבדת ננו-טכנולוגיה, שוחח משם עם מנכ"ל משרדו, הראל לוקר, ואמר לו: "כמו שיש לנו ננו-טכנולוגיה, כך אנו צריכים לדאוג שתהיה לנו ננו-ביורוקרטיה".

מהחברה להגנת הטבע, הפועלת בנושא הרפורמה בחוק התכנון והבנייה מיומה הראשון, נמסר: "אנחנו מברכים על כל דחייה באישור החוק. מדובר באחת מהצעות החוק השנויות ביותר במחלקות והמאיימות ביותר על חיי כל אחת ואחד מהאזרחים, ולכן אנחנו מקווים כי פסק הזמן יאפשר לבחון באופן ציבורי, שקוף וראוי, את נושא התכנון בישראל, במקום לקדם רפורמה דורסנית".

אתמול התגלעה מחלוקת בין ש"ס וישראל ביתנו בנוגע לסעיף כושר ההשתכרות. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי "ייתכן שמישהו בממשלה מנסה לעוות את התמונה. תמכנו בנושא דיור בר השגה כי קריטריון כושר ההשתכרות כן מופיע שם. ברגע שכושר השתכרות יופיע, אין לנו בעיה - אז אנחנו שותפים בכירים להחלטה. לא יכול להיות שמי שנשוי שבע שנים בגיל 25 מקבל נקודות זכאות ואנשים שעובדים ומשלמים מס הכנסה לא מקבלים אף נקודת זיכוי. אנחנו מייצגים בעצם את הקבוצה הכי מקופחת בחברה". לפי הפשרה שהושגה היה עתיד הסעיף לחזור לדיון בממשלה בעוד ההצבעות על הרפורמה היו אמורות להימשך, אך ש"ס התנגדה לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully