וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסר איום השביתה: תנועת הרכבות תתנהל כסדרה

לאחר משא ומתן לילי שהחל אמש בין מנכ"ל הרכבת בועז צפריר ונציג ההסתדרות אבי ניסנקורן, הוחלט כי בעקבות התקדמות במגעים יוסר האיום להשבית את רכבת ישראל

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

חדשות טובות לציבור הנוסעים ברכבות: לאחר משא ומתן שהחל אמש ב-18:00, הוחלט הבוקר (שלישי) כי בעקבות התקדמות במגעים, תבוטל השביתה ברכבות שהייתה מיועדת להתחיל היום ב-6:00. עובדי הרכבות יפעילו את הרכבות כבכל יום ותנועת הרכבות צפויה להתנהל כסדרה.

לפי ההסכם שגובש, תימסר תחזוקה של הקרונועים הישנים יתרים (IC3) לידי קבלן חיצוני במיקור חוץ. בנוסף, 30% מהצי הרכבות החשמליות העתידי יתוחזק במיקור חוץ. עובדי החברות האחרות לא יעבדו במתחמי הרכבת, לצד עובדי רכבת ישראל. שתי החברות הבנות שתוכננו להיות מוקמות- למטענים ולנדל"ן ופיתוח מסחרי, יוקמו כמתוכנן.

בנוסף יקבלו העובדים מענק חתימה של 40 אלף שקל כל אחד והעלאת שכר של 25%. העובדים מצידם התחייבו שלא להשבית את הרכבת במשך שלוש שנים וחצי. 140 עובדי הקופות ברכבת ייקלטו בחוזה קיבוצי להעסקה ישירה ברכבת, ובין העובדים וההנהלה ייחתם הסכם קיבוצי חדש, שתוקפו שמונה שנים. התחזוקה של מרבית הקרונות תישאר אמנם בידי העובדים, אך הם הסכימו לרפורמה מקיפה בתחזוקת הציוד הנייד, הכוללת הפעלה של המוסכים במשך 24 שעות והצבת מפקחים מטעם ההנהלה. העובדים שפוטרו או הושעו ביום ראשון מעבודתם יחזרו לעבודה סדירה.

מנכ"ל הרכבת בועז צפריר ויושב ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן נפגשו אתמול בערב בבית ההסתדרות בתל אביב במטרה לנסות למצוא פתרון שימנע את השבתת הרכבת. הסכסוך ברכבת הגיע אמש לנקודת רתיחה. בישיבה בלשכתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הוחלט על שביתה מלאה ברכבת החל מהבוקר. עיני קרא לשר התחבורה להיכנס למשא ומתן ולהקפיא את ההליכים נגד הוועד ויתר העובדים, כדי להימנע משביתה.

ביום ראשון הושעו מעבודתם יו"ר ועד העובדים ברכבת, גילה אדרעי, וחמישה חברי ועד. מספר עובדים נוספים עמדו בפני ועדת משמעת. כנגד אדרעי נטען כי היא איימה על עובדים בשביתה לפני כמה שבועות. היא הפסיקה את הדיון במהלכו ויצאה ממנו בכעס והוועדה החליטה בהעדרה כי תושעה לשלושה חודשים ותשוב לעבודתה על תנאי, אלא אם תהיה מעורבת שוב במקרים המוגדרים כ"אלימות נגד עובדים". בעקבות כך, הורתה ההסתדרות לעובדים שלא להתייצב לשימועים, ואילו ברכבת טענו בתגובה כי מדובר בביזוי בית המשפט וכי ההסתדרות נגררת אחר הוועד.

עוד באותו נושא:
מגעים בין הרכבת להסתדרות במאמץ למנוע שביתה
ועד עובדי הרכבת וההסתדרות: "נשבות החל משלישי"
גילה אדרעי הושעתה מעבודתה לשלושה חודשים

עדכון ראשון: 5:38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully