וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי הרכבת וההסתדרות: "נשבות החל משלישי"

בתום ישיבה שנערכה בלשכת יו"ר ההסתדרות יצאה ההודעה המשותפת: "הרכבת תושבת במידה ולא יוחזרו חברי הוועד שפוטרו והושעו". בין חברי הוועד גילה אדרעי שהושעתה ל-3 חודשים

ועד עובדי הרכבת וההסתדרות פרסמו הלילה (שני) הודעה משותפת לפיה במידה ולא יוחזרו חברי הוועד שפוטרו והושעו - ביום שלישי תוכרז שביתה כללית ברכבת. הגופים החליטו על המבלך בתום ישיבה שהתקיימה הלילה בלשכתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, דקרא לשר התחבורה, ישראל כץ, "להיכנס למשא ומתן ולהקפיא את ההליכים נגד הוועד והעובדים כדי למנוע שביתה ולמנוע הידרדרות ביחסי העבודה". במקביל, נמסר בהודעה, אם לא יהיה משא ומתן יוכרז סכסוך עבודה בכל ענף התחבורה.

אמש הושעו מעבודתם יו"ר ועד העובדים ברכבת, גילה אדרעי, וחמישה חברי ועד. מספר עובדים נוספים עמדו בפני ועדת משמעת. כנגד אדרעי נטען כי היא איימה על עובדים בשביתה לפני כמה שבועות. היא הפסיקה את הדיון במהלכו ויצאה ממנו בכעס והוועדה החליטה בהעדרה כי תושעה לשלושה חודשים ותשוב לעבודתה על תנאי, אלא אם תהיה מעורבת שוב מקרים המוגדרים כ"אלימות נגד עובדים". בעקבות כך, הורתה ההסתדרות לעובדים שלא להתייצב לשימועים, ואילו ברכבת טענו בתגובה כי מדובר בביזוי בית המשפט וכי ההסתדרות נגררת אחר הוועד.

הנהלת הרכבת החליטה בנוסף לפטר שני עובדים, שתקפו את מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר. אחד מהעובדים הואשם בכך שניסה לדרוס את צפריר בעודו רכוב על אופנוע, והשני צבר שבע עברות משמעת וקיבל אזהרה חמורה לפני פיטורים. ארבעה עובדים נוספים הושעו לשישה חודשים וקיבלו אזהרה בכתב לפני פיטורים, ושניים נוספים הושעו לארבעה חודשים וקיבלו אזהרה לפני פיטורים גם הם. העובדים מואשמים בתקיפתו של צפריר לפני כחודש במוסך הרכבת בלוד במהלך שביתה.

עוד באותו נושא
גילה אדרעי הושעתה מעבודתה לשלושה חודשים
ההסתדרות: מנכ"ל הרכבת אמר שיפטר את גילה אדרעי
דירקטוריון הרכבת אישר את פיצול החברה; העובדים התפרצו לישיבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully