וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי קיקה התאגדו: "המלחמה שלנו צודקת"

גלעד גרוסמן

10.5.2012 / 13:31

ברחבה מול סניף קיקה בנתניה עדיין מתאספים עובדי החנות ונערכים למאבק על זכויותיהם. גם לקוחות החברה זועמים: "אני לא יודעת מה לעשות, אבל אני רוצה לקבל תשובה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, שלומי גבאי, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עובדי קיקה שלא קיבלו את משכורת אפריל ונתקלו הבוקר (חמישי) בדלתות נעולם עם בואם לעבודה נערכים למאבק על זכויותיהם. ההסתדרות הודיעה כי השיגה את מספר החתימות הדרושות על מנת להיות הארגון היציג של העובדים. על פי הודעת ההסתדרות "יותר ממחצית מ-240 העובדים בחברה חתמו על טפסי ההצטרפות להסתדרות וההסתדרות הפכה על פי החוק לארגון היציג של העובדים ואף הקימה ועד פעולה".

יו"ר מרחב נתניה בהסתדרות, משה סמיה אומר היום כי "אנחנו נחושים יחד עם העובדים לפעול על מנת להגיע למצב שבו לא ייפגעו זכויותיהם עקב הקשיים הכלכליים של החברה. נפעיל את כל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לשמור על זכויות העובדים לרבות תשלום השכר וזכויות נוספות".

אלון, סמנכ"ל תפעול בקיקה, סיפר לעובדים כי הוגשה לבית המשפט בבקשה לפרק את החברה. "קיקה הולכת לצו פירוק. נקודה", אמר. לדבריו, המטרה היא לדאוג לכך שמפרק מטעם העובדים ישתלט על החברה וידאג לכך שהעובדים יקבלו את המשכורות שחייבים להם. אפי, מנהל תחום ריהוט, אמר לעובדים כי "אין פה יותר מקום עבודה. לפה לא תחזרו, אבל את הכסף תקבלו".

עובדי קיקה מתבצרים מחוץ לחנות, מאי 2012. שלומי גבאי
"יש חשיבות עליונה שנהיה פה ברחבה של קיקה כמה שיותר" חנות קיקה, היום/שלומי גבאי

רחלי למברג, מנהלת מחלקת ריהוט, פנתה לעובדים שהתכנסו לצד החנות ואמרה כי "אנו עובדים בשלושה צירים: משפטי, תקשורתי וארגוני. בציר המשפטי, החלטנו לא להחליט. אנו צריכים להבין במה דברים אמורים ומה זה אומר לגבינו, כמה בסוף חודש נפריש ונוציא מכיסנו כדי לקבל את המגיע לנו. אנו לא חותמים ולא עושים דבר, נלחמד את החומר ונחליט יחד איתכם". למברג הוסיפה כי "בציר התקשורתי, יש חשיבות עליונה שנהיה פה ברחבה של קיקה כמה שיותר, זה אומר מחצלות, אוהלים, חברים, תנועות נוער, כל מי שיש לכם להביא לכאן - תביאו. אם לא נהיה פה, איש לא יהיה פה בשבילנו. נעשה תורנויות, נבוא לפה כמה שיותר, זה רק בשבילנו ולא בשביל מישהו אחר. נעשה משמרות, ובבקשה בואו נתכונן כולנו להישאר כמה שיותר. המלחמה שלנו צודקת, ויש על מה להילחם".

למברג ביקשה מהעובדים לסייע בארגון. "כל מי שמגיע שיגיע עם ג'ריקנים של מים, חטיפים, גיטרה. אני מקווה שנהיה פה מעט זמן, אבל אם נהיה מאורגנים וביחד וככל שנהיה יותר נסיים עם הסיפור כמה שיותר מהר וכולנו נראה את הכסף שלנו יותר מהר בחשבון הבנק, ולא נתמודד עם סיפורים שאני שומעת מסביב. אנחנו מקשה אחת, חבר'ה, ניידע זה את זה, המידע יעבור בינינו, חשוב שכולם יהיו מיודעים באשר למה קורה".

"קניתי ארבע מנורות ושילמתי 7,000 שקל"

אך העובדים אינם הנפגעים היחידים. גם לקוחות החברה לא יודעים מה יעלה בגורל המוצרים שהזמינו או כספם. טטיאנה וישניצקי תושבת חיפה שקנתה בחנות מנורות ב-7,000 שקל סיפרה כי "בגלל שיש לי דירה חדשה עוד לא מוכנה בנתניה, ביקשתי להשאיר את הקנייה בחנות ולקחת אותה עוד שבועיים. היום הגעתי לקחת את מה שקניתי, ואתה רואה מה מצאתי". וישניצקי הוסיפה כי "אני לא יכולה לקחת את מה שקניתי כבר, ואני בלי המנורות, בלי כלום. אני לא יודעת מה לעשות, אף אחד לא מסביר מה קורה, מתי אוכל לקחת מהמחסן, אני לא יודעת...קניתי ארבע מנורות ושילמתי 7,000 שקל. אני בוכה עכשיו, כי זה המון כסף. אני לא יודעת מה לעשות, אבל אני רוצה לקבל תשובה: למה, למה זה ככה אצלנו בארץ. אני לא מבינה דבר כזה, אני מצטערת".

עובדי קיקה מתבצרים מחוץ לחנות, מאי 2012. שלומי גבאי
"אם לא נהיה פה, איש לא יהיה פה בשבילנו". חנות קיקה, היום/שלומי גבאי

מנכ"ל קיקה ישראל צביקה גולדנברג אמר כי "לפני 8 חודשים נפתחה קיקה מתוך שאיפה להביא בשורה צרכנית חדשה לישראל. קיקה הציגה קונספט שונה וחדשני שדרש אורך נשימה שיווקי ופיננסי. הבעלים האמינו בחברה והמשיכו להזרים כספים על פי יכולתם ולצערנו זה לא ניתן יותר". לדבריו, "בשעות הקרובות תוגש בקשה להקפאת הליכים ובמקביל נעשים מאמצי על לדאוג לתשלום השכר החודשי האחרון של כל עובדי הרשת שיקרים מאוד ללבי. אני מקווה שימצא פיתרון שיאפשר לנו להפעיל מחדש את החנות כבר בשבוע הבא".

  • עוד באותו נושא:
  • קיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully