וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה אדרעי וחברי ועד הרכבת הודחו סופית

כשברקע מפגינים כמה עשרות פעילים ערכה ההסתדרות שימוע ליו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי וחברי הוועד הנוספים שהושעו בשבוע שעבר והחליטה להדיחם מתפקידם

לאחר שבשבוע שעבר הושעו יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי וחברי ועד נוספים מעבודתם ופוזרה מועצת העובדים, ערכה היום (ראשון) ועדת המשמעת של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הליך שימוע. לאחר השימוע החליטו חברי הוועדה על הרחקת יו"ר הועד וחברי הוועד מתפקידם בוועד העובדים.

גילה אדרעי בשימוע במשרדי ההנהלה של הרכבת, מרץ 2012. דרור עינב
"חברי הוועד גרמו נזק להסתדרות, אשר הצטיירה כפורעת חוק" ./דרור עינב

לדברי הוועדה, קריאת התגר של חברי הוועד על סמכותו של יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, וארגון השביתות בהן נקטו לפני מספר חודשים, אינן מאפשרות כהונתם של גילה אדרעי ושלושת חברי הועד הנוספים. "בהתנהגותם - השבתות פראיות ללא קבלת אישור של ההסתדרות, התנהגות שאינה הולמת בפני ערכאות שיפוטיות, התעלמות וביזוי החלטות של בית הדין לעבודה, סירוב להופיע למו"מ מול המעסיק וכן התעלמות מהחלטות ההסתדרות, גרמו חברי הוועד נזק להסתדרות, אשר הצטיירה כפורעת חוק...", נכתב בהחלטת הוועדה. "כמו כן, התנהלות זו מסכנת באופן חמור את האינטרסים של ציבור עובדי הרכבת, בהיותה מסכלת מו"מ ענייני מול המעסיק בכל הנוגע לשינויים מבניים ברכבת ושאר עניינים שיש להם השלכה על ענייני העובדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי מטה המאבק בהפרטת הרכבת הפגינו הבוקר מול בית ההסתדרות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר טענה אדרעי במכתב ששיגרה לעובדי הרכבת.כי "לאור חילוקי הדעות שהתגלו בינינו ובין יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בדבר העמידה וההקפדה על עיקרון ההדדיות
בקיום ההסכם ובשמירה על אינטרס העובדים במשא ומתן, הוחלט להשעות מספר חברי ועד - וזאת פשוט כי היו שם להביע עמדתם". לדבריה, "בשבועות האחרונים, נציגות העובדים פעלה לשימור מעמד הסכם ההבנות, אשר הושג עם החברה לאחר מאבק קשה אשר בחזיתו עמדו עובדי החברה. מאז חתימתו, הסכם ההבנות מיושם חד-צדדית על ידי החברה. כך, מופרות ההבנות בנושא מכרזים פנימיים והפסקת העסקת עובדים בחוזים אישיים, מוקמות חברות בנות, מיקור החוץ של התחזוקה קורם עור וגידים בקצב מואץ ועוד כהנה וכהנה".

חברי מטה המאבק בהפרטת הרכבת הפגינו הבוקר מול בית ההסתדרות, במחאה על הדחת הוועד, שלטעתם תקדם את הפרטת הרכבת. בהפגנה השתתפו עשרות פעילים ופעילות צעירים שהחזיקו שלטים כנגד הפרטת הרכבת וכנגד הדחת ועד עובדים נבחר תוך שהם קוראים לעופר עיני להתפטר וכן סיסמאות כגון "ועד נבחר – לא מפוטר" "לא לעובדי קבלן ברכבת!" "לא להפרטת הרכבת!".

מוועד עובדי הרכבת נמסר בתגובה כי "החלטת ההסתדרות על הדחת חברי הוועד ויו"ר הוועד לא הפתיעה אותנו. לצערנו, ההסתדרות בחרה לקיים הליך פסול ולא חוקי. ועדת המשמעת שהתכנסה היום לא באמת דנה לגופן של טענות והיא התכנסה כדי להכשיר את השרץ. בית הדין בחיפה ידון בעניין ביום שלישי ואנו תקווה כי אז יובהרו הדברים ותבוטל ההדחה".

עוד בנושא:

ההסתדרות: גילה אדרעי פגעה בעובדי הרכבת
ההסתדרות פיזרה גם את מועצת עובדי הרכבת
יו"ר ועד הרכבת גילה אדרעי הושעתה: "חצתה כל גבול"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully