וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: "אנחנו עדיין מייצגים את עובדי הרכבת"

ויכוח בין ההסתדרות לארגון כוח לעובדים בדבר הייצוג של עובדי הרכבת. לטענת ההסתדרות עובדים רבים ביטלו את הצטרפותם לכוח לעובדים ולכן ימנו ועד חדש לעובדי הרכבת

אחרי שאתמול הודיע ארגון "כוח לעובדים" כי הושג מספר העובדים הדרוש בחברת הרכבת וכי הוא הארגון היציג של העובדים, טוענים הבוקר (רביעי) בהסתדרות כי הם עדיין הארגון היציג וכי ימנו היום ועד חדש שייצג את עובדי הרכבת באופן זמני עד שייערכו בחירות חדשות למינוי ועד קבוע. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, שלח מכתב לעובדי הרכבת בו כתב להם כי "מטופסי ההצטרפות שיש בידינו, ומטופסי ביטול החברות ל'כוח לעובדים' שאף הם נמצאים בידינו, עולה המסקנה הברורה כי ההסתדרות הכללית החדשה היא הארגון היציג ברכבת ישראל".

מסיבת עיתונאים ישראל כץ מרץ 2012. דרור עינב
"גילה אדרעי הצהירה בביה"ד לעבודה כי היא בעצמה לא הצטרפה לכוח לעובדים בעוד שהיא בעצמה פועלת להעביר אתכם לכוח לעובדים"/דרור עינב

"בימים האחרונים ביטלו מאות רבות של עובדי רכבת את הצטרפותם לכוח לעובדים, והצטרפו מחדש להסתדרות הכללית. לפיכך, כוח לעובדים אינו הארגון היציג ברכבת", כתב אדרי. עוד טען כי "גילה אדרעי הצהירה בבית הדין לעבודה כי היא בעצמה לא הצטרפה לכוח לעובדים בעוד שהיא בעצמה פועלת להעביר אתכם לכוח לעובדים". לדבריו, "העובדים מבינים כי במצב שרק ארגון עובדים קיקיוני וקטן כמו 'כוח לעובדים' עומד אחריהם, ללא ההסתדרות, הם חשופים ללא הגנה לכוח הגדול של ההנהלה והממשלה. צריך לזכור כי עד לפני חודשיים מי שהציל את עובדי הרכבת מצעדי השר וההנהלה היא ההסתדרות, שבאקט של סולידריות גייסה את כל הוועדים בענף התחבורה לטובת עובדי הרכבת. את מי בדיוק יגייסו 'כוח לעובדים?' אין להם אפילו ועד אחד שיכול להשפיע על השר".

מ"כוח לעובדים" נמסר בתגובה כי הודעת ההסתדרות לא מפתיעה. "ההסתדרות לא הפנימה שהשתנו כללי המשחק בעבודה המאורגנת בישראל וכי קם איגוד מתחרה. כמו גם שעובדי הרכבת לא מרוצים מהייצוג שקיבלו על ידי ההסתדרות ובחרו לעבור לכוח לעובדים".

אתמול פרסם ארגון "כוח לעובדים" הודעה לפיה הוא ישמש מעתה כארגון היציג של עובדי הרכבת, אחרי שיותר ממחציתם עברו לשורותיו. הארגון הודיע זאת גם למנכ"ל הרכבת, בועז צפריר. בימים האחרונים הוחתמו עובדי הרכבת על טופסי מעבר לארגון, אחרי שההסתדרות הדיחה ארבעה מחברי הוועד, ובהם היו"ר גילה אדרעי. לטענת הארגון, יש בידיו יותר מ-1,000 טופסי הצטרפות, כלומר - למעלה ממחצית מעובדי הרכבת צורפו אליו. הארגון פנה לחברי הוועד להצטרף לארגון, ולהישאר בתפקידם, וכן הזמין את הנהלת הרכבת למשא ומתן עם הסכם קיבוצי, במקום בו הופסק לאחרונה.

עוד בנושא:

ארגון כוח לעובדים: עובדי הרכבת עוברים אלינו
גילה אדרעי וחברי ועד הרכבת הודחו סופית
יו"ר ועד הרכבת גילה אדרעי הושעתה: "חצתה כל גבול"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully