וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווייץ: איסור על מצנחי זהב ובונוסים שמנים

משה גולן

4.3.2013 / 14:06

במשאל עם החליטו אזרחי שווייץ להטיל מגבלות על חברות במדינה והמענקים הניתנים למנהליהן. מנהלי החברות בשווייץ

הויכוח על שכר הבכירים המופקע וגובה הבונוסים מתנהל במדינות רבות בעולם וגם בישראל. אולם, המדינה שהחליטה לנקוט את הצעדים המחמירים ביותר בנושא זה היא שוויץ. במשאל עם שערכה המדינה ואושר אמש (א') מרבית המצביעים החליטו לאסור על חברות שוויצריות להעניק למנהלים שלהן שכר מופקע והטבות שונות הכוללות "מצנחי זהב" ובונוסים שמנים שאינם מצדיקים את ביצועי החברה.

כ-68% מהמצביעים קבעו כי יש לאכוף על החברות השוויצריות להעניק לבעלי המניות את הכח להחליט על שכר המנהלים הבכירים. לפי ההצעה שאושרה, החברות השוויצריות לא יוכלו לתגמל בצורה נדיבה מדי את המנהלים שלהן, ולא יוכלו להעניק להם "מצנחי זהב" או "golden handshake" ובונוסים מנופחים מדי. לפי החוקים החדשים, אם החברות לא יאכפו את החוקים הללו, נושאי המשרה הבכירים צפויים לעונשי מאסר של עד 3 שנים.

משאל העם שנערך במדינה משקף את הזעם הציבורי הגדול כלפי הבונוסים השמנים ושכר הבכירים המופקע שמשלמות החברות למנהלים הבכירים שלהן. זאת, בהתחשב בעובדה כי המנהלים של החברות השוויצריות נחשבים למתוגמלים ביותר בעולם.

רבים טוענים כי ההד הציבורי הגדול שנוצר בשוויץ כלפי שכר הבכירים התגבר לאחרונה לאחר שנחשפו הבונוסים והטבות הענק להן זוכה יו"ר ענקית התרופות נוברטיס. הטבות אלו הכלולות במה שמכונה "golden handshake", (חבילת בונוסים והטבות פיננסיות שונות המעוגנות בחוזה העסקה של המנהל) הסתכמו בשנה החולפת בכ-76 מיליון דולר (72 מיליון פרנק שוויצרי) תדלקו את הזעם הציבורי והובילו לאחד ממשאלי העם הגדולים ביותר בהיסטוריה של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully