וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט אפ הישראלי דועך? 25% ירידה במספר הגיוסים

רועי גולדנברג

14.3.2013 / 8:41

ניתוח של חברת SiSense: אקזיט ממוצע של חברה ישראלית עומד על 118 מיליון דולר לעומת 234 מיליון דולר בעולם - פער של כ-50%

מספר הסטארט-אפים הישראלים שגייסו כסף בחמש שנים האחרונות ירד ב-25% לעומת עלייה של כ-70% בכלל העולם - כך עולה מניתוח שערכה חברת SiSense. הניתוח מבוסס על מידע לגבי 115 אלף חברות בעולם, בהן כ-900 חברות בישראל, שמופיע במאגר המידע של CrunchBase מבית בלוג הטכנולוגיה טק קראנץ'. סבב גיוס ממוצע בישראל עומד על 6.9 מיליון דולר, נמוך בכ-30% לעומת גיוס ממוצע בעולם.

עוד עולה כי היקף הגיוס הממוצע לסטארט-אפ בישראל בסבבי A ירד בכ-40% בחמש השנים האחרונות לסכום של 3.4 מיליון דולר וכמות החברות שגייסו נחתכה בכ-60%. זאת, בעוד בעולם נרשמה ירידה של 12% בהיקף הגיוס הממוצע (6.3 מיליון דולר) וירידה של 9% במספר החברות שגייסו.

באשר לגיוסים בסבבי B, נרשמה דווקא עלייה בשנים 2007-2012 בהיקף הממוצע בסדר גודל של 9% בישראל לכדי כ-11 מיליון דולר אך כמות החברות שגייסו ירדה בחצי. בעולם נרשמה עלייה דומה בהיקף וסכום דומה (11.8 מיליון דולר), כשמספר החברות המגייסות ירד ב-18% בלבד.

הניתוח של סייסנס ממפה את התחומים הבולטים שבהם מושקע מרבית הכסף בישראל, כשבמקום הראשון ניצבת קטגוריית המוליכים למחצה עם השקעה ממוצעת של 13.7 מיליון דולר. במקום השני נמצא תחום החומרה עם 11.4 מיליון דולר ואחריו קלינטק עם השקעה ממוצעת של 8.6 מיליון דולר. את החמישייה המובילה סוגרים תחום החיפוש (7.6 מיליון דולר) ותוכנה (7 מיליון דולר).

עוד עולה מהניתוח של סייסנס כי אקזיט ממוצע של חברה ישראלית עומד על 118 מיליון דולר לעומת 234 מיליון דולר בעולם - פער של כ-50%. מהנתונים עולה כי שווי הנפקה ממוצעת בישראל עומד על 542 מיליון דולר לעומת ממוצע עולמי של 685 מיליון דולר - פער של כ-21%.

סייסנס הוקמה בשנת 2004 על-ידי היזמים אלעד ישראלי ואלדד פרקש שאליהם הצטרפו גיא בוינ'גו, אביעד הראל ועדי עזריה. החברה, בניהולו של עמית בן דב, מספקת מוצר עסקי לניתוח מידע בנפחים גדולים. בין לקוחות החברה ניתן למנות את רשת הסופרמרקטים Target, ענקית התרופות Merck, רשת ערוצי הספורט ESPN לצד סטארט-אפים ישראלים כמו Wix ו-WeFi.

עזריה, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בחברה, אמר ל"גלובס" כי הרעיון מאחורי הניתוח שביצעה החברה הוא לאפשר כלי עבודה לקרנות הון סיכון כדי שיוכלו לבדוק מה ההשקעה הממוצעת בשווקים שונים ובתחומים שונים. מניתוח כללי של הנתונים, מצביע עזריה על כך שהיקפי ההשקעות הממוצעים לא דומים לה שהיה בשנים עברו. "אנחנו רואים יותר חברות רזות. לחברות חדשות קשה יותר לגייס ואם הן כבר מגייסות, אז זה פחות כסף", הוא מציין.

  • עוד באותו נושא:
  • סטארט אפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully