וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60% מהציבור: מחירי הדירות ימשיכו לעלות

דרור מרמור

7.4.2013 / 14:48

הצצה ראשונה למוסף הנדל"ן. סקר המגורים הגדול: הציבור מוכן בהדרגה לעבור לגור בשכירות. רק 19% ישקיעו 2 מיליון שקל בדירת 3 חדרים בלב ת"א

אחרי עלייה של קרוב ל-80% במחירי הדיור בישראל מאז אמצע 2007 ועד היום, בעיית מחירי הדירות נוכחת מאוד על שולחן הממשלה. כל סיעות הקואליציה מבטיחות לנו ירידות מחירים בשוק הדירות, והשרים החדשים מלאים רעיונות כרימון - דיור להשכרה, חלוקת קרקעות חינם ליוצאי צבא, סבסוד דירה לזוגות צעירים ועוד.

סקר נדלן. גלובס
סקר נדלן/גלובס

יחד עם זאת, הציבור כבר לא מאמין להבטחות ולהצהרות הפוליטיקאים. מכון "חקר רייטינג" ערך במהלך חודש מארס סקר אומניבוס אינטרנטי שכלל 500 גולשים בגילאי 18 עד 70, המהווים מדגם כללי ארצי מייצג של הגולשים היהודים בגילאים אלו. התשובות מגלות שמרבית הישראלים לא צופים שנראה שינוי בשנה הקרובה, והם מחכים בעיקר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיישם סוף סוף את ההבטחות.

הישראלים התייאשו מלצפות לירידת מחירים בשוק המגורים. בסקר שעשינו בשנה שעברה אמרו 34% מהישראלים שמחירי הדירות יירדו בשנת 2012 (לעומת 30% בלבד שהעריכו שהמחירים יעלו).

השנה, לאחר שמחירי הדירות עלו בעוד כ-3% בשנה שעברה (לפי נתוני משרד השיכון, בעוד לפי הלמ"ס מדובר על עלייה של כ-7% ולפי נתוני השמאי הממשלתי הם עלו אשתקד ב-5%), אמרו 60% מהנשאלים בסקר שמחירי הדירות יעלו גם בשנת 2013. ב"חקר רייטינג" מציינים כי שיעורם גבוה באופן מובהק בקרב בעלי השכלה אקדמית (66%), לעומת בעלי השכלה על תיכונית ללא תואר אקדמי (50%).

בחלוקה פנימית, 24% אמרו שהמחירים יעלו השנה ביותר מ-5%, בעוד 36% סבורים שהמחירים השנה יעלו לכל היותר ב-5%.

מנגד, רק 10% מאמינים לשרי הממשלה ולראש הממשלה ומעריכים שמחירי הדירות ירדו במהלך השנה. 8% מעריכים שהירידה תהיה לכל היותר של 5%, רחוק מאוד מהבטחות נתניהו ערב הבחירות להוריד את המחירים ב-30%, ורק 2% אמרו שמחירי הדירות ירדו השנה ביותר מ-5%.

13% אמרו בצניעות שאינם יודעים מה יקרה למחירי הדירות בשנה הקרובה.

סקר נדלן. גלובס
סקר נדלן/גלובס

דירה ממוצעת בישראל עולה היום מעט יותר ממיליון שקל. "נתנו" לנשאלים סכום דמיוני של 2 מיליון שקל לרכישת דירה כדי לדעת מה מבין האפשרויות העומדות כיום על הפרק לרכישה בסכום הזה מועדפת בעיניהם.

33% מבכרים את הטבעת הראשונה של גוש דן: דירת 4 חדרים במרחק של כ-20 דקות מתל אביב, בעיר כמו קרית אונו או הרצליה.

32% מוכנים להתרחק יותר, 40-50 דקות נסיעה לפחות ממרכז גוש דן, כדי לקנות בסכום הזה בית פרטי במקום כמו כרכור או יקנעם.

ורק 19% היו רוצים לקנות ב-2 מיליון שקל דירת 3 חדרים בלב תל אביב.

*** הכתבה המלאה - במוסף הנדל"ן שיחולק הערב (א') למנויי "גלובס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully