וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה, שטראוס וטרה העלו מחירים - המכירות ירדו

אילנית חיות

18.4.2013 / 9:54

מכירות מוצרי החלב של טרה לצרכן צנחו ברבעון הראשון של 2013 ב-10.7% והביאו להתחזקותה של תנובה. את הירידה בצריכה הובילה קטגוריית הגבינות המלוחות, שירדה ריאלית ב-10%

מכירות מוצרי החלב של חברת טרה לצרכן צנחו ברבעון הראשון של 2013 ב-10.7%, והביאו להתחזקותה של תנובה ולהיחלשות כוחה של החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה-קולה ישראל) המחזיקה בחברת טרה - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס".

שוק החלב והמשקאות. גלובס
שוק החלב והמשקאות/גלובס

חלק מהשינוי במכירות נובע מעיתוי חג הפסח. נתוני הרבעון הראשון אינם מעודדים, ובמרבית הקטגוריות נרשמה ירידה ריאלית (כמותית) בצריכה. נראה כי עליות המחיר הן אלה שהביאו את הצרכנים לצמצם את קניות מוצרי החלב.

את הירידה בצריכה הובילה קטגוריית הגבינות המלוחות, שירדה ריאלית ב-10%. כמו כן, מכר הגבינות הצהובות ירד ב-6.2%, הגבינות הרכות רשמו ירידה של 5.4%, קטגוריית היוגורט ירדה ב-2.8%, ואפילו בחלב הניגר נרשמה ירידה של כ-1% בצריכה.

שוק החלב רשם עלייה של 2.1% במכירות והסתכם ב-1.774 מיליארד שקל. עיקר העלייה נבעה כאמור, מעליית מחיר.

היחלשותה של טרה הביאה את תשלובת החלב של תנובה לשיא עם נתח שוק כספי של 58.9%, במקביל לצניחה בנתח השוק של טרה ל-9% בלבד. קבוצת שטראוס רשמה עלייה של 0.5% בלבד במכירות, ולאור זאת נתח השוק שלה נחלש ל-21.4%.

שוק החלב והמשקאות. גלובס
שוק החלב והמשקאות/גלובס

הירידה שנרשמה במכירות טרה מגיעה למרות מעבר החברה למחלבה החדשה בדרום שהגדילה את כושר הייצור שלה, והיא מקיפה את מרבית הקטגוריות שבהן החברה פעילה וכוללת את קטגוריית היוגורט, המעדנים, הגבינות הצהובות, החלב וקטגוריית הקוטג'.

מנגד, תנובה התחזקה במרבית הקטגוריות והגיעה לנתח כספי של 93.6% בקטגוריית הגבינה הצהובה. כלל מכירות המזון והמשקאות עלו ב-3.9% והסתכמו ב-8.05 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully