וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטאש: בלי עיסקה בעתיד - נמכור את כיל

קובי ישעיהו

28.4.2013 / 8:12

מנכ"ל פוטאש אמר כי בשלב זה מתכוונת פוטאש להמשיך להחזיק בשותפותה בכיל וכי מדובר בחברה מצויינת. בישראל מצב פוליטי מסויים היום ולכן החלטנו בשלב הזה לסגת מהעסקה"

ענקית הדשנים הקנדית פוטאש דיווחה על תוצאותיה לרבעון האחרון ביום חמישי וכרגיל, לאחר פרסום התוצאות, ערכה הנהלת החברה הבכירה שיחת ועידה עם האנליסטים.

השאלות הראשונות שהפנו האנליסטים להנהלה עסקו בעיקר בספקולציות האחרונות בנוגע לרכישת חברת כיל הישראלית ולהודעת פוטאש כי היא נסוגה בשלב זה מהעסקה. מתברר שהנסיגה התבצעה בהתייחסות לטווח הקרוב ואילו בהסתכלות ארוכת טווח הנהלת פוטאש עדיין מאמינה בערך משמעותי שייוצר לבעלי המניות ממיזוג שתי החברות (כלומר רכישת כיל על ידי פוטאש).

"לא הייתה עסקה לכן קצת קשה לי להבין את התגובות של שר האוצר הישראלי לאפשרות של עסקה. בדרך כלל מחכים שתהיה עסקה ואז מתייחסים לנושא. יש בישראל מצב פוליטי מסויים היום ולכן החלטנו בשלב הזה לסגת מהעסקה. אבל, בסך הכל כיל היא חברה מצויינת ועסק נהדר ואנחנו מתכוונים להמשיך להחזיק בשותפות שלנו שם". כך אמר מנכ"ל ונשיא החברה, וויליאם דויל, בשיחת הוועידה.

נציין כי לפוטאש יש החזקה של 13.84% ממניות כיל.

"כל מדינה רוצה וצריכה את הגברת ההשקעות הזרות שמביאות הרבה כסף זר ומוסיפות מקומות עבודה. זה נכון בקנדה וזה נכון גם בישראל", אמר דויל.

סמנכ"ל הכספים של החברה, ויין ברונלי, אמר בתגובה לשאלה כי "אם נגיע למסקנה שגם בטווח הארוך אין שום סיכוי לעסקה אז נמכור את ההחזקה שלנו בכיל. כרגע זה לא המצב".

לפני כשבועיים וחצי אמר שר האוצר יאיר לפיד כי יתנגד בכל תוקף למכירת כיל לחברת פוטאש. לפיד עדכן את בכירי משרדו על כוונתו לנהל מדיניות לוחמנית לשמירה על אוצרות הטבע במדינת ישראל ואמר: "משאבי הטבע של מדינת ישראל הם נכס ציבורי, והציבור הישראלי הוא הראשון שצריך ליהנות מהם".

עוד החליט לפיד להקים ועדה ציבורית אשר תבחן מחדש את כל זכויות המדינה במאבי הטבע שלה המנוהלים ע"י חברות פרטיות.

  • עוד באותו נושא:
  • פוטאש
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully